Gå til innhold

Knerten og forundringspakken

magnhild

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klem: Sånn da var innlegget i dagboken til BS skrevet. Har tenkt på det i hele dag, men det var vanskelig å komme i gang.

Jeg vil også si noe:

HAr fått noen PMer om det finnes noen konto eller bøsse eller noe slikt til minne om BS. Det gjør det. BS og Mannen bestemte sammen at evt penger skulle gå til et fond til barna. Et fond hvor de hadde penger fra mamma. Det skal gå til enten utdanning eller noe annet viktig. Om noen vil ha dette kontonummeret så er det bare å sende meg en pm så skal dere få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

For et nydelig og levende innlegg i CD's dagbok, jeg er sikker på at begravelsen var en vakker og verdig seremoni. Du er så sterk som vil dele dine tanker og opplevelser med oss i denne tunge stunden, så sterke søstre som hadde og har så mye å gi til andre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig vakre, fine ord til din søster Magnhild - i dagboken hennes,

Jeg sitter her med tårene trillende nedover kinnene.

Godt at dere hadde en fin dag på fredag - at synes dagen ble slik din søster hadde tenkt. Jeg har hørt via andre at det var en flott begravelse, men mange fine ord.

Jeg tenker mye på deg og dine. Det er fryktelig det dere har vært igjennom og at du har mistet både din far og din søster.

Jeg håper livet vil vise seg fra sin aller beste side fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:evil: buksene mine er for trang over magen!!

Hva er dette for noe tull??

11 uker og mammaklær??

Neitakk!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabia

Det er jo den koseligst årsaken til at buksene ikke passer da!! :ler:

Litt kjedeligere her i gården som ikke kan skylde på andre enn meg selv... :sjenert:

Men nå er det vår og da kan jeg endelig ut å trimme igjen!! Sykle til jobb og sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnhild!

Det var virkelig en nydelig seremoni på fredag. Helt i CDs ånd. Da alle dere sto rundt kisten, holdt rundt hverandre og gråt, og Stings Fragile fylte hele kirken... Jeg ble helt fullstendig satt ut. Det var så vondt men allikevel så nydelig. Det var nok ikke et øye som var tørt akkurat da.

Vet du, jeg har hatt en forferdelig helg. Har grått og grått og grått. Det er som om minnene om CD endrer seg. Jeg tenker ikke så mye på hvordan det var når hun var syk, men hvordan det var da hun var FRISK. Jeg savner henne sånn. Jeg har ikke kjent ordentlig på den følelsen før nå i helgen, faktisk. Savnet. Det at mobilen min er så stille. At jeg ikke kunne sende en SMS for å fortelle at jeg var i ferd med å se tre innspilte episoder av Frustrerte Fruer fra ferien. Jeg har oppdaget at vi har mange ting hjemme som minner meg om henne. Aalto-vasen min som hun alltid har beundret, hun kjøpte maken selv for noen måneder siden. Det usedvanlig harry salatbestikket i tre med cowboyhatter på som vi fikk av henne og Mannen fra USA. Det er både knekt og har brannskader fra et telys, men vi har aldri hatt hjerte til å kaste det. HELDIGVIS!!

Jeg vet at det blir bedre, det må jo det. Men akkurat nå er det tungt. :tristbla:

Stor klem fra meg til deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har hatt lyst på kaffemaskin i mange år, og nå er A delvis på gli. :sjarmor: CD har mast på meg lenge at jeg må få meg en sånn siden jeg har så lyst på. Du vet sånn helautomatisk som CD og Mannen har (ikke helt make altså). Hvis jeg kjøper meg en sånn maskin, så skal jeg klistre et lite bilde av CD på maskinen, så kan jeg tenke på henne hver gang jeg trykker på knappen. Det hadde hun digget, tror du ikke? :Nikke:

Cumulus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Magnhild!

Det var en fin sermoni på fredag. Det er rart hvordan stadig nye ting dukker opp som gjør at man ser CD enda klarere. Det er som om en del av det hun har lært oss og stod for nesten har "eksplodert" inni meg denne helgen. Tenker så ofte på henne og ønsker så utrolig at hun være med på gjennomføringen av en del av planene våre hun hadde overskudd til å høre på og snakke om til tross for alt hun gikk gjennom. Skulle så gjerne hatt henne med på hyttetur, både til den hytten vi skal bygge og hytten til familien, noe vi snakket om for leeeenge siden som bare ikke ble noe av. Vi skulle hatt mange flere vin-kvelder og sittet lange kvelder på terassen om sommeren og bare skravlet.

Du skal vite at du hadde en generøs søster som alltid hadde tid og rom for andre, men vi ser jo til de grader de samme kvalitetene hos deg. Du har vært en enorm støtte for henne gjennom hele denne tiden, og hun var utrolig glad i deg og stolt av deg! Du er en sterk og omtenksom person, og det er helt klart at genene og oppdragelsen deres kommer fra samme sted.

Nå blir du snart mor til 2. Det blir en stor omveltning i livet. Jeg håper du bruker tiden til å tenke litt på deg selv og en god del på sønnen i tiden som kommer, for det er noe i ordtaket om barn som sier: "En er som en og 2 er som ti", i alle fall til å begynne med!

Nå må jo deres del av den negative statistikken være over og det er på tide å få en stor del i den positive! Ønsker dere alt godt for fremtiden, og håper vi møtes fra tid til annen. Kommer til å følge deg fremover i dagboken!

Ta vare på hverandre, hele familien. Dere er en flott gjeng!

Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har hatt lyst på kaffemaskin i mange år, og nå er A delvis på gli.  :sjarmor: CD har mast på meg lenge at jeg må få meg en sånn siden jeg har så lyst på. Du vet sånn helautomatisk som CD og Mannen har (ikke helt make altså). Hvis jeg kjøper meg en sånn maskin, så skal jeg klistre et lite bilde av CD på maskinen, så kan jeg tenke på henne hver gang jeg trykker på knappen. Det hadde hun digget, tror du ikke?  :Nikke:

Cumulus

:grine2: Ja det må du gjøre.

Og når jeg ikke er gravid lengre så kommer jeg og tar en mocca hos deg... :sjenert:

Men nå gjør tanken meg kvalm... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en nattaklem!! :klem:

God natt!!

Ser du har hatt en fin dag, så håper jeg at neste uke blir en bra uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klem! :klem:

Takk for en fin prat på msn her forleden!

Takk det samme.

Det var veldig koselig.

Bare å stikke innom en dag du har tid... ;)

Jeg sitter her stort sett! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom med en liten hilsen til deg - har lest dagboken til din søster og sniklest litt i din innimellom!

Det er så urettferdig at enkelte skal gå gjennom slikt!

En god klem til deg og dine fra meg!

-Charmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en som sto meg svært nær for noen år siden.

Mange som sa til meg da at "tiden leger alle sår" -men jeg trodde ikke på dem!

Det jeg ser nå, at om ikke tiden leger, så lindrer den! Du sitter igjen med de gode tankene til slutt. Alle de gode minnene.

Du skriver så nydelig Magnhild, og jeg ser at du er så flink til å sette ord på følelsene dine.

Ta deg tid til å sørge nå, så vil du se at våren vil ta med seg gode dager og pågangsmot!

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært tungt. Ville ikke se verden eller noen i den. Men så ville mannen så gjerne hameg med ut i hagen for å rydde litt. Ut å få brukt kroppen. Det ville jeg i alle fall ikke. Men jeg ble nå med ut. Og da kom tårene...

Til bryllupet fikk jeg et syrintre av BigSis til minne om henne. Noe som skulle stå i hagen og være bare fra henne. Og det minnet meg noe veldig i dag. Gleder meg masse til det står i blomst til våren og sommeren. Det blir helt sikkert et flott minne!

Og etterpå så fant jeg fram motorsagen og saget ned to grantrær i hagen. Mannen skjønte ikke helt hvorfor, men han var med på det. Så nå er det lysere i hagen vår og to utrolig stygge trær er borte. Det var moro og litt skummelt å stå i stigen og holde på med sagen. Men mest av alt var det morsomt!!

Og nå er det bare fem trær igjen!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...