Thorn Skrevet 4. juli 2012 #21 Skrevet 4. juli 2012 Ja, men hvis legene bare kan en teknikk, er det jo ikke sikkert at det er den som nødvendigvis passer best på meg... Men jeg skal ikke være altfor negativ her! Hadde trodd størrelsen ble diskutert under konsultasjonen, ihvertfall at man var innom temaet. Men skjønner jo at man ikke kan forvente å få alt detaljstyrt når man får det dekket. Håper bare kirurgen er enig med meg at jeg ikke bør ha for små pupper... Men nå må jeg komme meg i seng her! Masse lykke til i morgen, håper du får sove nå siste natta! Du må veldig gjerne komme inn og oppdatere med hvordan det går fremover
Gjest Eirin Skrevet 5. juli 2012 #22 Skrevet 5. juli 2012 Hei igjen! Da har jeg hatt operasjonen:-) kom opp der, og måtte vente en stund fordi de var forsinket etter forrige operasjon. Ble hentet inn på et lite rom hvor jeg måtte kle av meg alt utenom trusen. Så kom jeg inn tl rosenberg som tegnet og målte meg. Etter ca 10min der, kom jeg inn på operasjonssalen, la meg ned og fikk et oppvarmet teppe på meg, så fikk jeg veneflon. Det bare svir litt når du tar den. Fikk beskjed om at jeg ville sovne i løpet av 5 min, men jeg sovnet så og si med en gang:-P Selve operasjonen tok nesten 2 timer. Kirurgen var veldig fornøyd, og sykepleieren skrøt over stingene:-) så er kjempe spent nå! Fikk litt mat når jeg våknet, men det smakte ikke så godt! Fikk også 2 pines forte tabletter og noe smertestillende intravenøst. Hadde ganske vondt når jeg våknet! Men herregud jeg er glad det er over!! Bare gled deg!:-)) jeg ble forresten er stor c/liten d.
Thorn Skrevet 6. juli 2012 #23 Skrevet 6. juli 2012 Så fint at alt gikk bra! Kjenner at jeg gleder meg mer og mer, ja, samtidig som jeg gruer meg mer og mer...! Det høres jo egentlig kjempeskummelt ut med veneflon og narkose og operasjon :frown: Er du fornøyd med c/d-cup? Diskuterte dere størrelse på forhånd? Er egentlig ganske misunnelig på deg for at det er overstått for din del! Heldige deg
Gjest Eirin Skrevet 7. juli 2012 #24 Skrevet 7. juli 2012 Veneflon og narkose var ingenting. Veneflon svir litt i noen sekunder, så går det over. jeg skal ta av bandasjen i morgen, så vet ikke hvordan puppene er enda. har hvertfall vondt! Trenger hjelp med alt.. var dum nok til å kjøre tok oslo i går.. Så er ganske mørbanket! Lei av smerter nå..
Gjest Eurodice Skrevet 23. juli 2012 #26 Skrevet 23. juli 2012 Hei! Jeg tok reduksjon for ca to år siden, samt at de løftet litt. Sammenlagt tok de ut ca 430 gram, og puppene mine er FINE! Jeg har fått stygge arr, men det bryr jeg meg ikke om engang, de ser 100 ganger bedre ut nå. Det er INGENTING å være redd for. Man slukner som en baby, og når man våkner opp har man litt vondt, men sykepleierne kommer med smertestillende ganske fort. Kjente nesten ingen smerter i ettertid, og jeg sov veldig mye fordi kroppen brukte så mye energi på å leges. Jeg hadde gjort det igjen i morgen, og angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere. Jeg gikk bare på en smell, og det var at jeg tok smertestillende på tom mage, men det var jo bare idioti fra min side. Det som er kjipt er at man må gå med tape på brystene i 6 måneder etterpå. Skal du ta mye, så forvent endringer i skuldre, overkropp.. hele holdningen din blir bedre, og man ser slankere ut. Jeg gikk også ned mange kilo etter operasjonen, og kom ut på andre siden ganske fabolous :D Legen din har kompetanse nok til å vite hvor mye han skal ta, og kommer til å gi deg en fin størrelse. Jeg var litt redd for at puppene mine skulle bli små, men det ble de ikke. Helt passe til kroppen min + litt ekstra hihi. LYKKE TIL! Dette med tapen tror jeg du har misforstått. Det vanlige er at man blir anbefalt å tape arrene i 2-3 måneder etter operasjonen, eller så lenge de er røde.
Smukka91 Skrevet 24. juli 2012 #27 Skrevet 24. juli 2012 Hei! Jeg tok reduksjon for ca to år siden, samt at de løftet litt. Sammenlagt tok de ut ca 430 gram, og puppene mine er FINE! Jeg har fått stygge arr, men det bryr jeg meg ikke om engang, de ser 100 ganger bedre ut nå. Det er INGENTING å være redd for. Man slukner som en baby, og når man våkner opp har man litt vondt, men sykepleierne kommer med smertestillende ganske fort. Kjente nesten ingen smerter i ettertid, og jeg sov veldig mye fordi kroppen brukte så mye energi på å leges. Jeg hadde gjort det igjen i morgen, og angrer på at jeg ikke gjorde det tidligere. Jeg gikk bare på en smell, og det var at jeg tok smertestillende på tom mage, men det var jo bare idioti fra min side. Det som er kjipt er at man må gå med tape på brystene i 6 måneder etterpå. Skal du ta mye, så forvent endringer i skuldre, overkropp.. hele holdningen din blir bedre, og man ser slankere ut. Jeg gikk også ned mange kilo etter operasjonen, og kom ut på andre siden ganske fabolous :D Legen din har kompetanse nok til å vite hvor mye han skal ta, og kommer til å gi deg en fin størrelse. Jeg var litt redd for at puppene mine skulle bli små, men det ble de ikke. Helt passe til kroppen min + litt ekstra hihi. LYKKE TIL! Hvor lang tid tok det før du kunne begynne å gå med vanlige bh'er? Er sykt lei av å gå med sports bh selvom det knapt har gått 3 uker:-P
Smukka91 Skrevet 24. juli 2012 #29 Skrevet 24. juli 2012 Åja! Jeg fikk beskjed om jo lengre, jo bedre! Kirurgen min sa opp til seks måneder, men det varierer jo fra lege til lege. Begynte med vanlig BH etter 6 uker, men syntes du skal høre med kirurgen din! Har du ankersnitt, så tar nok dette litt tid. Det gikk bra altså? Jeg har ankersnitt, men alt gror kjempe fint! Tar c-vitaminer hver dag ettersom kirurgen sa det hjalp på tilhelingen! Operasjonen gikk kjempe bra, er super fornøyd med resultatet! Tror jeg er i litt for mye aktivitet enn jeg burde, forrige helg gikk jeg til og med på byn, men edru såklart! Har lyst å begynne med styrketrening igjen av mage og rygg. Tror du dette går fint? Blir rastløs av å ta det med ro....
Smukka91 Skrevet 25. juli 2012 #31 Skrevet 25. juli 2012 Oppdaget noe ekkelt når jeg skiftet teip i dag forresten... Der snittet møter folden under brystet, og det kommet gul/grønn gugge som har stivnet!! Prøvde forsiktig å vaske sårene, men fikk ikke noe vekk.. Er det vanlig? Har ikke så lyst å plage kirurgen fordi han er på ferie:-P
Gjest Eurodice Skrevet 25. juli 2012 #32 Skrevet 25. juli 2012 Oppdaget noe ekkelt når jeg skiftet teip i dag forresten... Der snittet møter folden under brystet, og det kommet gul/grønn gugge som har stivnet!! Prøvde forsiktig å vaske sårene, men fikk ikke noe vekk.. Er det vanlig? Har ikke så lyst å plage kirurgen fordi han er på ferie:-P Det er verk. Det er trolig blitt infeksjon i såret. Du må til lege straks, du kan ikke vente til kirurgen kommer fra ferie.
Smukka91 Skrevet 25. juli 2012 #33 Skrevet 25. juli 2012 Ville jeg ikke merket noe om jeg hadde fått infeksjon? Er nettopp ferdig med en antibiotika kur som jeg fikk grunnet feber og økt smerte 1 uke etter operasjonen, som nå er 3 uker siden..
Gjest Svanhild Skrevet 12. januar 2013 #34 Skrevet 12. januar 2013 er det noen som aner når en kan starte ski gåing eller trening etter bryst reduksjon. en måned siden jeg oppererte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå