Gå til innhold

Brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Eirin
Skrevet

Noen som vil dele litt erfaringer med brystreduksjon? Både hva som skjer før og etterpå.. Jeg skal opereres på torsdag og gruer meg fælt!! Jeg er str 75 H nå, og tenker jeg vil gå ned til en 75C kanskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på her, jeg! Har endelig mannet meg opp til å be fastlegen om henvisning, og nå har innkalling til konsultasjon kommet i posten. Er proppfull av spørsmål, og har lest gjennom omtrent samtlige tråder her inne om temaet. Men det er fortsatt mange ting jeg lurer på...

Kan jeg spørre hvor du skal? Jeg skal til Fana Medisinske, tydeligvis til Erik Berg. Jeg trodde det kun var dr. Bugge og dr. Rosenberg som foretok brystreduksjoner, men konsultasjonen min er hos Berg. Hos nettsidene er konsultasjoner alltid hos den legen som skal utføre operasjonen. Har aldri hørt noe om ham, så jeg ble bittelitt skeptisk når jeg så det :frown:

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg tror dere får mer utbytte av å gå inn på google og finne klinikker som utfører kosmetiske operasjoner og lese om brystreduksjon der, enn i tråder på KG.

Endret av Arabella
Gjest Eurodice
Skrevet

Noen som vil dele litt erfaringer med brystreduksjon? Både hva som skjer før og etterpå.. Jeg skal opereres på torsdag og gruer meg fælt!! Jeg er str 75 H nå, og tenker jeg vil gå ned til en 75C kanskje.

Har du ikke fått tilsendt en fyldig redegjørelse for hvordan du skal forholde deg i dagene før operasjonen, om selve operasjonen og tiden etterpå? Det får man vel samtidig som tidspunktet for operasjonen er bekreftet.

Skrevet

Jeg tror dere får mer utbytte av å gå inn på google og finne klinikker som utfører kosmetiske operasjoner og lese om brystreduksjon der, enn i tråder på KG.

Tror du ikke vi har gjort det? ;) Det er noe helt annet å få høre fra folk som faktisk har gjennomgått en slik operasjon enn å bare lese om prosedyrene og fakta på klinikkenes sider. Jeg har allerede lært mye fra trådene som allerede ligger her inne, men når jeg nå plutselig er i denne situasjonen selv har jeg mange spørsmål jeg ikke har fått besvart og tanker det hadde vært utrolig fint å få lufte med folk i samme situasjon.

• Liker 2
Gjest Eirin
Skrevet

Slenger meg på her, jeg! Har endelig mannet meg opp til å be fastlegen om henvisning, og nå har innkalling til konsultasjon kommet i posten. Er proppfull av spørsmål, og har lest gjennom omtrent samtlige tråder her inne om temaet. Men det er fortsatt mange ting jeg lurer på...

Kan jeg spørre hvor du skal? Jeg skal til Fana Medisinske, tydeligvis til Erik Berg. Jeg trodde det kun var dr. Bugge og dr. Rosenberg som foretok brystreduksjoner, men konsultasjonen min er hos Berg. Hos nettsidene er konsultasjoner alltid hos den legen som skal utføre operasjonen. Har aldri hørt noe om ham, så jeg ble bittelitt skeptisk når jeg så det :frown:

Jeg skal til dr. Rosenberg. Slik jeg skjønte det, så var det kun han som tok slike operasjoner på FMS.. Alle som jobber der er veldig hyggelig hvertfall! I morgen kø 13:00 er det min tur! Både gruer og gleder meg nå. Men du kan jo sikkert spørre om å få dr. Rosenberg? Har hørt masse bra om han.

Skrevet

Var du til konsultasjon hos Rosenberg? Hadde egentlig lyst på Bugge sånn i utgangspunktet, siden det virker som han har mest erfaring, men Rosenberg hadde også vært helt ok. Er det mulig at konsultasjonen foretas av noen andre da, selv om nettsidene sier at den som skal ta operasjonen tar konsultasjonen?

Skjønner veldig godt at du både gruer deg og gleder deg! Jeg føler også en skrekkblandet fryd, og jeg har fortsatt syv uker igjen til konsultasjon... Men tenk så bra det kommer til å bli etterpå! :jepp:

Gjest Eirin
Skrevet

Ja, jeg var på konsultasjon hos Rosenberg. Bugge tar kun imot privat, så hvis du skal til han, så må du nok betale for det! Regner med at du skal ha Berg på operasjonen også siden du skal på konsultasjon hos han, men hvis jeg var deg, så ville jeg tatt en tlf til FMS i morgen og hørt om det var mulig å bytte til Rosenberg :) ¨

Gleder meg veldig til jeg er ferdig i morgen! Har slete med store pupper og vond rygg i mangen år, og har ikke vært bedre med en ryggskade oppå det hele!

Kan jeg spørre deg hvilke str du har nå?

Skrevet

Er redd for at jeg havner bak i køen igjen da... Har lyst å få dette gjort så fort som mulig! Har også slitt med vond rygg, nakke og skuldre i mange år. I tillegg har jeg mye spenningshodepine, som legen sier kommer fra nakken og skuldrene. Så jo fortere, jo bedre. Berg har jo ifølge nettsiden lang erfaring med plastisk kirurgi fra offentlige sykehus og fått opplæring av Bugge, så jeg tar ihvertfall konsultasjonen og ser hvilket inntrykk jeg får av ham.

Bruker 75i/j fra Change nå. Håper på en d- eller e-cup etterpå, er redd for at de ikke vil være "meg" om de blir for små... :sjenert:

Gjest Eirin
Skrevet

Jeg ringte selv opp der dagen etter jeg hadde vært hos fastlegen :P Var så utrolig ivrig på å komme i gang.. Var på konsultasjon 6 uker etterpå, men når jeg var der, så klarte jeg ikke bestemme meg for når jeg ville bli operert, så satt det egentlig litt på hyllen.. 1,5 mnd senere ringte jeg for å høre om når neste ledige var til høsten, og da hadde de plutselig fått en ledig nå i morgen! så da gikk det bare 3 uker. Spennende!

Jeg er jo en 75H nå, men jeg vil helst bli en c-cup :P Er redd for at de blir for stor hvis jeg ikke tar såpass av :P Nå har jeg gjort alt klar for morgendagen! så nå er jeg klar for å bli ferdig med det.. Gruer meg igrunnen mest til å få veneflon i armen!

Skrevet

Når var du inne til konsultasjon? Spør de når du vil opereres? Trodde man bare ble satt opp på neste ledige time, liksom...

Jeg hadde mannet meg opp i flere år når jeg nå ba legen min om henvisning. Har sjekket fritt sykehusvalg innimellom bare for å vite hva jeg hadde å forholde meg til den dagen jeg ble tøff nok, og siste gang jeg sjekket før legetimen var det en uke å vente på konsultasjon og to på operasjon hos Fana Medisinske. Så jeg var mentalt klar for operasjon innen en måned når jeg kom fra legen. Så sjekket jeg fritt sykehusvalg igjen. 10+14 uker... Så tidligst slutten av november. Det er lenge å vente! Nå har det økt til 12+16 uker, men håper at jeg ikke må vente mer enn 14 siden jeg allerede er i systemet!

Må du faste nå? Blir det narkose på deg? Har lest at de også kan foreta operasjonen med lokalbedøvelse og beroligende midler, syns det hørtes ganske skummelt ut!

Gjest Eirin
Skrevet

Jeg var inne til konsultasjon 24 april, da hadde jeg ventet 6 uker siden jeg fikk timen. Og så ringte jeg til de rundt 15 juni for å høre om når de hadde ledig operasjonsdato, og da hadde Rosenberg sotte opp noen ekstra timer pga de skal ha stengt i sommer, og da var jeg en av de heldige!

Når ønsker du operasjon da? Du kan nemlig også sitte deg opp på venteliste hvis det er veldig lang tid mellom konsultasjon og operasjon. Regner med kirurgen gir deg en dato som du kan forholde deg til.

Nå skal jeg faste ja :( Kan ikke spise etter kl 07.00 i morgen. Kun drikke vann og saft frem til kl 11.00... Jeg skal ha narkose ja. Tror kirurgene på FMS foretrekker narkose. Operasjonen tar jo 2-3 timer, og jeg kunne aldri tenkt meg å være våken under en slik operasjon :P Så narkose blir bra! Minuset er at du må møte fastende. Snuser du eller røyker du?

Skrevet (endret)

Ja, håpte kanskje de kunne si noe om ca-dato på konsultasjonen, regner med at jeg må ha minst tre-fire ukers sykemelding. Da er det veldig greit å få gitt beskjed på jobben så tidlig som mulig, så de får ordnet med vikar! Hvis ventetiden på fritt sykehusvalg.no stemmer, blir jeg borte midt i den travleste tiden, nemlig hele førjulstiden (jobber i butikk)... Men det hadde kanskje vært greit å stå på venteliste likevel!

Når skal du opereres? Trenger du ikke å faste fra i kveld? Tenker det samme som deg, har virkelig lyst å være under narkose mens de skal skjære i meg i timesvis! Men, hvis de mener narkose er risikabelt for meg (aner ikke, har aldri vært i narkose før), så tar jeg heller lokalbedøvelse og beroligende enn ingen operasjon!

Jeg verken røyker eller snuser. Tror mitt største hinder er at jeg er overvektig... Men det jobber jeg med så hardt jeg kan!

Edit: ser jeg hadde lest litt dårlig, og at du skal inn kl 13. Det var heldigvis ikke så altfor lang fastetid, da!

Endret av Thorn
Gjest Eirin
Skrevet

Du kan komme med ønsker hvertfall! Jeg skal opereres kl 13.00 i morgen. Snakket med anestesilegen i går, og han sa at jeg kunne spise inntil 6 timer før operasjonen :P Men jeg står ikke opp kl 7 i morgen for å spise frokost.

Bra at du ikke røyker eller snuser! jeg snuste, så har jobbet hardt med å slutte med det nå :P Får jo ikke snuse før operasjonen og etter...

Overvektig? Jeg er altså 172 høy og veier 80kg.. Er ikke akkurat normalvektig jeg da :P

Skrevet

Da skal jeg ønske meg en eller annen gang i løpet av november! Det passer veldig fint inn i planene mine mtp vekttap og jobben, det er lettere for dem å få vikar i juletider. Heldigvis er det alltid noen studenter som er ferdig med eksamen tidlig!

Har de kommentert noe ang vekten din? Jeg er litt tyngre, veier 82 kilo fordelt på 168 cm. Har gått opp syv kilo i år, så har lyst til å ihvertfall gå ned det før operasjonen. Fikk du også det skjemaet med spørsmål om du har gått mye opp eller ned i vekt det siste året? Går syv kilo inn under stor vektendring? Er det negativt å slanke seg rett før operasjonen?

Bare spør og graver her nå, jeg! Utnytter kunnskapen og erfaringen din på det groveste :fnise:

Gjest Eirin
Skrevet

Nei, ingen kommentar på min vekt. Kirurgen sa jeg hadde normalvekt :P Men de foretrekket at du har hatt stabil vekt det siste året.. Det er pga puppene kan jo endre seg ved vekttap eller vektøking.

Måtte fylle ut et egenmeldingsskjema der når jeg var på konsultasjon. Måtte blant annet skrive det om vekten samt en haug andre helse greier :P Nei, jeg vil ikke si at det er negativt å gå ned i vekt før operasjonen. De anbefaler jo at du skal ha den vekten du vil trives med slik at du slipper slanking etter operasjonen. For slanking etter en slik operasjon kan jo også føre til at puppene blir litt tomme, og kan begynne å henge litt igjen :P Er jo mange som får beskjed om at de må slanke seg så og så mange kilo før en eventuell operasjon, og slik jeg har forstått det, så har de hatt en operasjonsdato å jobbe seg frem mot :)

Er bare til å utnytte min kunnskap! Er jo til hjelp for andre enn bare meg og! :) Så bare spør i vei!

Skrevet

Mine pupper har hatt samme størrelse de siste seks årene, til tross for at jeg har vært både tolv kilo lettere og åtte kilo tyngre enn jeg er nå. Så det burde forhåpentligvis gå greit! Og jeg tenker rett og slett som så at puppene mine er ikke veldig fine nå, så om de skulle henge litt etterhvert tror jeg ikke at jeg hadde syns det var vanskelig. Men jeg har jo lyst, som du sier, å ha idealvekt før operasjonen, så da håper jeg det er greit at jeg går en del ned i vekt i tiden som er igjen!

Forresten, hvilken metode skal de bruke på deg? Forstår fra nettsidene at de bruker ankersnitt, men har Lejour eller Hall-Findley-teknikken vært et tema?

Gjest eirin
Skrevet

Skulle ønske jeg var noen kilo lettere, men trening for meg har vært ekstremt smertefult, så har ikke klart å gå ned i vekt.. :/

Han sa han skulle bruke den vanlige metoden, antar at det er ankersnitt. Puppene mine tillot visst ikke noe annet enn det :P Vet ikke hvorfor.. sikkert fordi jeg føler de henger laangt nedpå magen.. æsj.. Gleder meg til å få de vekk nå!! :P

Skrevet

Den vanlige er vel ankersnitt, ja. På en måte har jeg mest lyst på det, siden man slipper den folden man får med Hall-Findlay, men med Hall-Findlay og Lejour skal jo formen holde seg finere over tid. Men de vet vel best hva som passer til meg og mine pupper. Så lenge de ikke velger det bare på grunnlag av at de kun kan den metoden... Hvis Hall-Findlay hadde vært best på meg, er det jo dumt om jeg får ankersnitt? Mistenker at den stakkars legen kommer til å føle seg skikkelig mistenkeliggjort når jeg kommer med alle spørsmålene mine!

Fikk du ønske deg størrelse?

Gjest Eirin
Skrevet

Spør kirurgen så mange spørsmål du vil! :P du skal jo føle deg trygg på dine valg. Men kirurgen ser med en gang hvilke metode som er best for dine pupper, og antar han da vil velge den beste metoden.

Vel, for å si det sånn. Vi har ikke diskutert størrelse enda :P Vi skal visst det i morgen når han skal tegne på meg.. Trodde jeg skulle inn til enda en konsultasjon før operasjonen.. Så er ganske spent på hva han sier. De skal jo velge en størrelse som står i stil med kroppen din. Og siden jeg får det dekket, så er det nok kirurgen som tar det avgjørende valget, men jeg kan komme med ønsker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...