AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Det var ei som sa til meg: Møteplassen er mer harry med noen gullfunn mens sukker er mer gullbealgt med noen hyggelig Nå har jeg registrert meg på begge sidene (som gratisbruker), og hittl har jeg fått 5 hurtigmeldinger og 1 melding av ei som var vip pluss på møteplassen. Ingenting fra de på sukkker. Men så har jeg vært registrert en dag mer på møteplassen. Er det slik at folk er mer "ekte" på møteplassen, generelt sett? Om jeg skal bli betalende bruker vil jeg vurdere nøye hvor. Anonym poster: 28740c404f3f8bd6c6b4668c3a09785f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg føler jeg får mer respons og kontakt med folk på møteplassen. Det er flere som er innom profilen på møteplassen kontra sukker, og på sukker er veldig mange som ikke svarer. Nå er jeg gratisbruker på begge stedene (men har betalt litt på møteplassen tidligere), og på sukker kan du ta mer inititativ selv, selv om du ikke betaler, mens på møteplassen må du sitte å vente på at andre tar kontakt. Men, min erfaring (i snart fire-fem mnd) er at det enklere å komme i kontakt med fler på møteplassen.. Anonym poster: e06cae0c1fa2107836eec5697ef3ed32
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Trådstarter her. Ville bare spesifisere at jeg er en mann som ønsker å møte kvinner. Anonym poster: 28740c404f3f8bd6c6b4668c3a09785f
Gjest Anna.S Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Jeg vil si at flesteparten på møteplassen er mer jordnære enn på sukker. Det er i allefall min mening. Men siden jeg er kvinne vet jeg ikke hvordan kvinnene oppfører seg. Mange av brukerne er jo på begge sidene også. Fra en kvinnesperspektiv er det flere bitre menn på møteplassen enn på sukker også, men de er det bare å overse.
Sommee Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Det er mye mindre Osloberter 25-35 på møteplassen enn på sukker. Er du fra Osloområdet er utvalget desidert best på sukker. Møteplassen annonnserer bl a på finn og VG,(eller er det Dagbladet?) mens Sukker ikke markedsfører siden i like stor grad, men de er allikevel størst. Det holder med sukker for meg ihvertfall:) Å skulle si noe om type mennesker på de forskjellige sidene er selvsagt umulig, det er ikke to forskjellige folkeslag akkurat. Når det er 50 000+ brukere så må du date noen tusen for å kanskje kunne konkludere. Endret 3. juli 2012 av Sommee
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Er ikke mange av de samme brukerne både på sukker og møteplassen? Vil ikke tro de oppfører seg så forskjellig på de ulike sidene. Men sukker har vel et mer omfattende match-system, så en får mindre respons kvantitativt. Jeg har bare vært på sukker og synes ikke de mennene jeg har fått kontakt med har vært lite jordnære. Selvopptatte skrytemenn blir nok uansett ikke så interessert i ei halvgammel studentdame som har krysset av for lavt forbruk, lav inntekt og høy IQ Anonym poster: 81fb82a3d2dc93d394884caae7adb62d 1
pressplay Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Det var ei som sa til meg: Møteplassen er mer harry med noen gullfunn mens sukker er mer gullbealgt med noen hyggelig Nå har jeg registrert meg på begge sidene (som gratisbruker), og hittl har jeg fått 5 hurtigmeldinger og 1 melding av ei som var vip pluss på møteplassen. Ingenting fra de på sukkker. Men så har jeg vært registrert en dag mer på møteplassen. Er det slik at folk er mer "ekte" på møteplassen, generelt sett? Om jeg skal bli betalende bruker vil jeg vurdere nøye hvor. Anonym poster: 28740c404f3f8bd6c6b4668c3a09785f Da har du god treff for å være mann. Nå har jeg bare erfaring med sukker men det som teller er et godt profilbilde, en tekst med mer en generell informasjon*, være online** og besøke profiler du liker***. Ulempen med sukker er at det er mange fra Oslo-området og ikke så mange fra andre steder i landet. * der du forteller om noen halvseriøse ting om deg selv slik at jentene har noe å kommentere når de tar kontakt. ** Folk vil ha raske svar. Derfor leter de etter personer som er online. Da vet man at de er aktive brukere. *** Mange bruker listen over besøkende til å se om noen er interessert. Har de vært innom profilen din er man litt tryggere på at profilbildet falt i smak. Endret 3. juli 2012 av pressplay
athon Skrevet 3. juli 2012 #8 Skrevet 3. juli 2012 Er ikke mange av de samme brukerne både på sukker og møteplassen? Vil ikke tro de oppfører seg så forskjellig på de ulike sidene. Men sukker har vel et mer omfattende match-system, så en får mindre respons kvantitativt. Jeg har bare vært på sukker og synes ikke de mennene jeg har fått kontakt med har vært lite jordnære. Selvopptatte skrytemenn blir nok uansett ikke så interessert i ei halvgammel studentdame som har krysset av for lavt forbruk, lav inntekt og høy IQ Anonym poster: 81fb82a3d2dc93d394884caae7adb62d Dame med lavt forbruk og høy IQ? Ja takk :D 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Da har du god treff for å være mann. Nå har jeg bare erfaring med sukker men det som teller er et godt profilbilde, en tekst med mer en generell informasjon*, være online** og besøke profiler du liker***. Ulempen med sukker er at det er mange fra Oslo-området og ikke så mange fra andre steder i landet. * der du forteller om noen halvseriøse ting om deg selv slik at jentene har noe å kommentere når de tar kontakt. ** Folk vil ha raske svar. Derfor leter de etter personer som er online. Da vet man at de er aktive brukere. *** Mange bruker listen over besøkende til å se om noen er interessert. Har de vært innom profilen din er man litt tryggere på at profilbildet falt i smak. Ah, godt tips med det å være online, pressplay -- da skal jeg la pc'n være online og kobla til datingsidene xD PS. Når du sier "oslo-området", regner du med Vestfold? Anonym poster: 28740c404f3f8bd6c6b4668c3a09785f
pressplay Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 PS. Når du sier "oslo-området", regner du med Vestfold? Anonym poster: 28740c404f3f8bd6c6b4668c3a09785f Nei, der var jeg vag. Mente egentlig bare Oslo Sikkert 40% av dem som ligger i online-listen kommer fra Oslo. Men bor du i Vestfold er det jo bare en togtur unna. Verre for en bergenser
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #11 Skrevet 3. juli 2012 Dame med lavt forbruk og høy IQ? Ja takk :D Men jeg er antagelig for gammel for deg Anonym poster: 81fb82a3d2dc93d394884caae7adb62d
athon Skrevet 3. juli 2012 #12 Skrevet 3. juli 2012 Men jeg er antagelig for gammel for deg Anonym poster: 81fb82a3d2dc93d394884caae7adb62d Det spørs ^^ Jeg blir 30 i Oktober, så får du vurdere.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #13 Skrevet 3. juli 2012 Det spørs ^^ Jeg blir 30 i Oktober, så får du vurdere. Nja, da er vi ikke så langt fra hverandre i alder Kanskje jeg sender deg en pm etter hvert Anonym poster: 81fb82a3d2dc93d394884caae7adb62d
Gjest Maruwan Skrevet 3. juli 2012 #14 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Sa akkurat opp kontoen min på møteplassen. Hele greia føltes bare litt feil for min del. Fikk følelsen av å stå midt oppi et kjøttmarked av verpesyke damer og desperate menn (meg selv inkludert), ikke akkurat noe som oser av romantikk og eksklusivitet, oser snarere mer av "ta den første og beste og hold fast med begge henda". Var veldig spennende de første 3 dagene, men så blei det jaggu gammelt det også. Og så er det noe med hele lay-out'en på den sida som skriker "desperat". Hva er f.eks. greia med de megafon-innleggene? "Hallooo?! Noen som vil være med meg på tur, eller?!!" Og så kan en bare kommunisere med folk som er VIP eller VIP-pluss, men bare det å være VIP på møteplassen oser jo av desperasjon det også, så uansett hvordan en vrir og vender på det så kan en ikke vinne: Enten er en desperat selv, eller så finner en seg noen som er desperat. Tror nok jeg skal holde meg til real-life fra nå av. Det føles bare mer naturlig. Sukker kjenner jeg ikke så godt til (tror jeg har en profil der fortsatt som jeg aldri har brukt), men ser for meg at jeg ville hatt samme problemet der ettersom det er selve internet-datinga jeg har et problem med. Skal vurdere det igjen den dagen jeg er etablert, ferdig med alt som er gøy og klar for et liv hvor en ser frem mot Skavlan på fredagen som høydepunktet i uka. Men den dagen tror jeg uansett jeg vil forektrekke en sånn "asian bride"-side...når en først skal finne seg noen på internet, liksom, så hvorfor ikke? Dog beholder jeg profilen på Cupido. Det er et mer laid-back sted, syns jeg. Er liksom ikke noen norm der på hva en skal søke etter, kan være alt fra pulevenner til mer seriøse ting. Føles litt mer som i det ekte livet utenfor internet, med andre ord. Sex står også mye mer sentralt der, noe jeg mener er viktig også i et forhold (hvis ikke kan en jo like greit bare være venner). Riktignok mye mindre oppmerksomhet å få der, ettersom sånne sex-steder typisk er dominert av mannlige brukere. I det hele tatt vanskelig å kombinere internet-dating med ønsket om å treffe noen på en naturlig måte, hvor en liker akkurat den personen for den hun er og ikke fordi begge er på jakt etter "en kjæreste". En hopper liksom over en rekke steg i prosessen, der hvor en gjerne liker noen fra avstand og vet ikke helt om en tør å ta kontakt, men så plutselig havner en ved siden av hverandre på bussen eller noe sånn. På internet blir det litt sånn at en går rett fra "ukjente" til "potensielle kjærester". Når jeg ser disse bildene som de har på forsida også, av par som har funnet hverandre der, så tenker jeg "Godt for dem, men de fant sikkert aldri det de egentlig ville ha og så tok de til takke mer hverandre fordi de passa sammen." Eller kanskje det bare er meg som har et sånn Disney-syn på kjærligheten, hvor tilfeldigheter også skal spille en rolle for at det skal føles "magisk" og "spesielt". Endret 3. juli 2012 av Maruwan
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #15 Skrevet 3. juli 2012 Registrerte meg på møteplassen for å se hvordan det er der i forhold til sukker, og synes det virker ganske... hm, vanvittig? På noen få timer har jeg fått en haug meldinger, og jeg har bare skrevet noen få ord og ikke lagt ut bilde. Klart det ikke representerer noen som helst virkelighet. Vil tro at det blir litt "riktigere" med en skikkelig utfylt profil, men likevel. På sukker har jeg aldri fått sånn respons, hverken med eller uten bilde (heldigvis). Forsåvidt enig med deg, Maruwan, men problemet med virkeligheten er for min del at der er det så lenge mellom hver gang jeg møter noen som kunne vært aktuell, at jeg risikerer å gå 100 % singel i årevis. Er i et miljø med bra folk, men de er stort sett mye eldre (+20-30) eller mye yngre (-10-15)enn meg. Og jeg trives ikke med å gå på byen, har aldri hellet med meg der Er litt aktiv og åpen for å møte noen der han skulle dukke opp, men nettdating hjelper meg foreløpig å holde motet oppe og møte noen fler enn jeg ville gjort ellers. Selv er jeg åpen for å treffe noen igjen så lenge han er interessant nok som mulig venn dersom ikke kjemien skulle utvikle seg (men tar ikke kontakt først selv hvis jeg ikke har tro på noe mer, egentlig...). Anonym poster: 81fb82a3d2dc93d394884caae7adb62d
athon Skrevet 3. juli 2012 #16 Skrevet 3. juli 2012 Nja, da er vi ikke så langt fra hverandre i alder Kanskje jeg sender deg en pm etter hvert Anonym poster: 81fb82a3d2dc93d394884caae7adb62d Gjerne det. Hadde vært moro, hehe. Legger ved et bilde her
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #18 Skrevet 3. juli 2012 Mitt inntrykk av møteplassen er at der er folk totalt ukritiske. Der ramler det inn meldinger før du omtrent har registrert deg, og de som tar kontakt har jo ikke noe å evt bygge en interesse på en gang. Så jeg har ikke noe bra inntrykk av møteplassen. Anonym poster: c28b2e08b5229786cf322df52d182dea 1
Gjest Maruwan Skrevet 3. juli 2012 #19 Skrevet 3. juli 2012 Cupido? Cupido.no? Hvor mye koster den siden? Jepp. Den er gratis. Du får noen ok ekstra-ting dersom du er betalende kunde, men den går fint an å bruke som gratis-medlem også.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #20 Skrevet 3. juli 2012 Gjerne det. Hadde vært moro, hehe. Legger ved et bilde her Utseendet ditt skremmer meg i hvert fall ikke Skal på date i løpet av uka, og har vel en annen interessent, men skal si fra hvis jeg blir forkastet av disse Anonym poster: 81fb82a3d2dc93d394884caae7adb62d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå