Gå til innhold

Trenger litt trøst her ( juridisk sak)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er kanskje ikke så mye å si som trøst til dette innlegget, men jeg håper allikevel at noen vil ta seg tid til å svare.

Jeg skal ikke gå inn på detaljene her, men jeg har nå skaffet meg juridisk bistand i en sak som har vært betent i årevis. Jeg liker det ikke, men det er absolutt siste utvei for å vinne fram. (Dreier seg om pengekrav.) Jeg vet jeg har retten på min side, men det er jo ikke bestandig det hjelper når motparten er så kranglete. Jeg er bekymret for at jeg ikke får det jeg rettmessig har krav på, at dette skal dra ut i måneder og skaffe meg skyhøye advokatomkostninger (får ikke fri rettshjelp),og så videre. Så jeg er ganske nedtrykt for tiden og klarer ikke å konsentrere meg om annet. Min eneste trøst er at å gå til advokat som sagt var aller siste utvei. Men jeg er redd... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvis du er sikker på at du har retten på din side og har dokumentasjon (bevis) på dette klart til å legges fram, kan du bare anmelde forholdet. Så lenge politiet slipper å lete etter bevis selv kan de faktisk være ganske ok ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også gå til en rettshjelper (er ikke det samme som de som driver med fri rettshjelp). Disse er jurister men billigere enn advokat, men kan ikke stille like mye opp i retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du har ikkje noko forsikring som kan hjelpa til?

Innbuforsikringa mi dekkar utgifter i forb. med tvistar, ser det ut til - og heldigvis. Har bruk for det no. (Og ikkje berre tvistar om hus og heim, altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis du er sikker på at du har retten på din side og har dokumentasjon (bevis) på dette klart til å legges fram' date=' kan du bare anmelde forholdet. Så lenge politiet slipper å lete etter bevis selv kan de faktisk være ganske ok ;-)[/quote']

Er ikke "bare å anmelde" hvis det ikke er snakk om en straffesak. Er det sivilsak, så må man gjøre "etterforskningsarbeidet" selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...