AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg har det vondt for tida. Jeg sover dårlig, og når jeg først sovner sover jeg lenge. Mange timer. For å slippe å være våken og tenke. Og når jeg er våken er jeg trist og det merkes sikkert på meg. Og grunnene er muligens tåpelige, men for meg er de jo grunnene. Det at jeg har snoket, gjør ikke saken noe bedre, for jeg kan dermed ikke konfrontere han med det jeg har oppdaget og hva jeg tenker på for tida. 1) Han hadde daglig sms/fb-kontakt med ei jente noen måneder (som han tydeligvis har vært betatt av tidligere, i ungdomsskolealder) før vi møttes. Han har møtt henne en 2-3 ganger for besøk/tur, og de har hvert sitt barn som også var med. Den dagen vi møttes ute, håpte han tydeligvis på å treffe henne (men hun dro ikke ut, og han møtte meg). Da vi ble sammen, hadde han littegrann kontakt med henne, og lurte til og med på om hun skulle noe mer til stedet han bor og at hun bare måtte ta med seg ungen sin og bli med i svømmehallen. Jeg tenker hvis hun hadde sagt ja, så hadde han dratt i svømmehallen med henne og ungene mens han var nettopp var blitt kjæreste med meg, hadde ikke det blitt veldig rart? Hva skulle han sagt til meg i så fall...? Han chatta også med henne 1,5 mnd etter vi ble sammen og hørte hvordan det gikk med henne, men det virka som det var mest for høflighets skyld.. Jeg sitter igjen med noen rare følelser; var han så desperat etter dame at han tok det første og beste som dukka opp (meg), siden hun muligens ikke var like interessert i han som han var i henne? Hvorfor fortsatte han å komme med forslag til henne om å møtes i en aktivitet, etter vi ble sammen? 2) Han har bilder på dataen av han og hans eks (f.eks klinebilder, dette er eksen han har barn med), disse ligger åpenlyst på skrivebordet og han har ikke akkurat gjort noe for å skjule det. Jeg kjenner jeg liker ikke at han har sånne bilder sånn åpenlyst, og jeg skjønner heller ikke hvorfor han tar vare på dem. Slike bilder har jeg sletta, og jeg skjønner ikke hvorfor han ikke har det heller... 3) I ei skoeske han dro fram fra klesskapet vårt en dag, skulle han finne et bilde av et kjæledyr til en felles kjent av oss. Dog jeg gikk i klasse med henne og har egentlig ikke kjent henne noe særlig i ungdomstida, mens han kjente henne fordi hun er bestevenninne med hans første eks. Jeg måtte selvfølgelig seinere se resten av bildene i denne eska, og der var det masse festbilder fra rundt år 2000, av denne eksen og klining, okei, ikke så unormalt, men så ser jeg at på samme festen kliner han med denne bestevenninna til sin eks (for alt jeg vet var det eksen som tok dette bildet), og jeg kjenner det provoserer meg mye mer enn disse klinebildene av eksen. Og så i det hele tatt; hvorfor har han tatt vare på dette?? I tillegg oppi denne skoeska ligger det ETT brev fra hans første eks som hun sendte til han i militæret, hvor det står at hun elsker han og savner han etc etc, med vedlagt to bilder; ett klinebilde av de, og et slags sexy bilde av bare henne. Hvorfor har han dette brevet? Han har flytta mange ganger siden det ble slutt så han må jo ha gått igjennom dette mange ganger siden da... 4) Han har enda ikke sagt at han elsker meg. Jeg har tatt det opp (på en ikke-anklagende måte), og spurt på en sånn måte om han noen gang har sagt at han elsker noen, og det sa han at han helt sikkert har gjort. Jeg sa at jeg var usikker på om han elsker meg, og kommenterte at det ikke er blitt sagt enda. Da sier han at han ikke helt vet hva det betyr å elske noen. Jeg spør da hvorfor han har sagt det til sine ekser? Da sier han at han gjorde vel det da. Jeg spør om han trodde han gjorde det da, men vet nå at han ikke vet hva det betyr å elske noen, siden han ikke sier det til meg? Da svarte han at nei han står for det han har sagt, men at han er veldig glad i meg Kan samtidig nevne at vi bor sammen, er voksne mennesker, han var mest interessert i at jeg skulle flytte inn til han, han har til og med sagt at han godt kan få barn med meg. Jeg innser at enten er jeg nødt til å legge vekk tankene om denne jenta han møtte før meg som han var så intest opptatt av (han chattet til og med med ei venninne av seg hvor han sa "jeg har så lyst på venninna di"), disse klinebildene av mora til hans barn, dette jeg elsker deg-brevet fra hans første eks samt kline/festbilder av han første eks OG venninna hennes. eller så er jeg nødt til å konfrontere han med hvorfor jeg er så trist for tida, og hva det er jeg går og tenker på. I tillegg er det ikke noe særlig oppi alt dette å ikke føle seg elsket av sin samboer. Jeg tror uansett hva jeg gjør at dette kommer til å gå ad undas Anonym poster: 3a3fe7e88b072786be788c2b6810f9af Anonym poster: 3a3fe7e88b072786be788c2b6810f9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Del Skrevet 3. juli 2012 Glemte å si at med denne første eksen, så var hun utro og tilsto det. Deretter var han utro med henne, og så ble det slutt mellom de. Det hjelper ikke akkurat på, å vite at han en gang faktisk har vært utro mot en partner... Det gjør at jeg automatisk er litt på vakt Anonym poster: 3a3fe7e88b072786be788c2b6810f9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Del Skrevet 3. juli 2012 En annen viktig ting her er at han har lagret passordet på Facebook sånn at hvis man går inn på Facebook på dataen hans, er det bare å trykke logg inn. Dataen hans står påslått hele tiden mens han er på jobb, så han prøver liksom ikke å skjule noe for meg, virker det som. (Enten det eller så er han utrolig utenksom). Jeg har ikke vært mer inne på hans data, alt jeg har skrevet her var jeg og fant en dag, så det var en engansgting selv om det på en måte var nok det jeg så... Anonym poster: 3a3fe7e88b072786be788c2b6810f9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zezima Skrevet 3. juli 2012 #4 Del Skrevet 3. juli 2012 En annen viktig ting her er at han har lagret passordet på Facebook sånn at hvis man går inn på Facebook på dataen hans, er det bare å trykke logg inn. Dataen hans står påslått hele tiden mens han er på jobb, så han prøver liksom ikke å skjule noe for meg, virker det som. (Enten det eller så er han utrolig utenksom). Jeg har ikke vært mer inne på hans data, alt jeg har skrevet her var jeg og fant en dag, så det var en engansgting selv om det på en måte var nok det jeg så... Anonym poster: 3a3fe7e88b072786be788c2b6810f9af Snakk med han om det, og si at det plager deg rett og slett, ærlighet varer lengst, og hvis det ikke varer pga det, så er det ikke verdt det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #5 Del Skrevet 3. juli 2012 Som Zezima skriver, snakk med han. Du kan enten la løgnen styre livet ditt, hvor du blir avhengig av å skjule mer og mer og lyve og lyve og så lyve for å dekke over løgnen og så for å dekke over løgnene. Det er en grunn til at det heter at "ærlighet varer lengst". Uærlighet vil komme frem i lyset, før eller siden. Du kan enten la den få styre livet ditt eller du kan selv ta kontroll over livet ditt. Det er ille nok at du har angst for hva han finner på om du ikke skal ha angst for løgner og uærlighet for din egen del også. Anonym poster: 78fb5e8e4500feef23f9e1ad2e5fefc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #6 Del Skrevet 3. juli 2012 Han var blitt sammen med deg og siklet på ho andre? Høres ut som han bare vil ha sex lett tilgjengelig egentlig. Men, snakk med han. Si hva du føler og mener. Anonym poster: f77ba46b778cf3429b889662a1004a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jellyfish Skrevet 3. juli 2012 #7 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg tenker vel at det at facebook og bilder og slikt er lett tilgjengelig tyder på at han ikke har noe å skjule jeg da. Av det du leser tenker jeg vel at DU har et stort problem med sjalusi og å stole på folk, og at noe han anser som helt naturlig derfor blir et problem? Min kjære har et fint bilde av seg og sin eks liggende som et av profilbildene sine på facebook, mens han ikke har et eneste bilde av meg der. Innrømmer at jeg ikke synes det er kjempekult, men tror at grunnen til at han ikke har gjort noe med det er at han ikke tenker over at det skulle plage meg på noe vis. Vi har jo alle en fortid, han har nå valgt å være sammen med deg. Hvorfor skulle han ønske at du skulle flytte inn hvis han egentlig ville være sammen med noen andre? Og som de andre sier over her - eneste løsning er å snakke om det. Evt. det ultimate kvinneguidensvaret hvis du ikke klarer det - dump han. Er han ikke til å stole på bør du ikke være sammen med han, og hvis det er du som er sykelig sjalu og alltid kommer til å snoke i tingene hans for å finne noe som underbygger dine (sannsynligvis) ubegrunnede mistanker, så er det best for han å slippe å være sammen med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bollemusa22 Skrevet 3. juli 2012 #8 Del Skrevet 3. juli 2012 Fortell det til ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 3. juli 2012 #9 Del Skrevet 3. juli 2012 Dette kommer til å spise deg opp etterhvert - og alt det du finner blir så spunnet sammen til historier som kanskje bare finnes i ditt hode. Snakk med mannen og vær ærlig. Å bygge livet rundt et forhold med så mye usikkerhet fra din side, så mye mistenksomhet og så mye snoking kan umulig være bra. Du bruker opp energien din på noe som ikke bygger deg opp. Kom deg ut av denne sirkelen og bruk energien på noe som er bra for deg. At han har sagt "jeg elsker deg" til andre kvinner betyr ikke annet enn at det var slik det var akkurat da. Mennesker er ikke statiske maskiner som tenker og handler likt hele livet. Vi blir de vi er i de relasjonene vi er i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #10 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg har fremdeles bilder av min eks på en egen minnepenn og har lagt en egen eske med gaver og bilder fra han i kjelleren. Det er ikke fordi jeg savner han eller elsker han at jeg tar vare på det, men fordi jeg fortsatt setter pris på minnene. Jeg har kjæreste, og han syns det er helt greit Men du burde kanskje spørre han, ingen andre enn han som veit. Anonym poster: 09722ca4aed89df0ff95ac2dcd04798d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #11 Del Skrevet 3. juli 2012 Av det du leser tenker jeg vel at DU har et stort problem med sjalusi og å stole på folk, og at noe han anser som helt naturlig derfor blir et problem? Det er det jeg tenker jeg og, dette er et "filleproblem" sammenlignet med hva mange andre her inne skriver om i forholdet sitt. Jeg er veldig klar over det, og tenker at disse tankene jeg har burde kunne snus om på et vis uten å konfrontere han med tankene mine og hva jeg har "oppdaget". Jeg trodde egentlig ikke jeg var sjalu, men det at jeg reagerer på at han beholder klinebilder (noen av de var av dem nakne i senga, men med dyna over brystet) av sin eks, det at han har bilde av sin eks gravid, slike ting er vel bare helt naturlig i og med at de har et barn sammen. Men disse klinebildene.... Men dette med at han fremdeles tok iniativ til å møte denne jenta etter at vi ble sammen, det syns er jeg er grunn til å bli skeptisk. Jeg ser for meg følgende scenario: Han: Jeg skal i bassenget med barnet mitt og NN og hennes barn. Jeg: Ok, hvem er hun da? Han: Nei, ei jeg har datet de siste månedene Jeg: ...?? Vi har jo alle en fortid, han har nå valgt å være sammen med deg. Hvorfor skulle han ønske at du skulle flytte inn hvis han egentlig ville være sammen med noen andre? Det er det jeg lurer på, om han rett og slett var desperat, og tok det første og beste som dukket opp (altså meg), siden hun andre ikke var så interessert.... Anonym poster: 3a3fe7e88b072786be788c2b6810f9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #12 Del Skrevet 3. juli 2012 Dette kommer til å spise deg opp etterhvert - og alt det du finner blir så spunnet sammen til historier som kanskje bare finnes i ditt hode. Snakk med mannen og vær ærlig. Å bygge livet rundt et forhold med så mye usikkerhet fra din side, så mye mistenksomhet og så mye snoking kan umulig være bra. Du bruker opp energien din på noe som ikke bygger deg opp. Kom deg ut av denne sirkelen og bruk energien på noe som er bra for deg. At han har sagt "jeg elsker deg" til andre kvinner betyr ikke annet enn at det var slik det var akkurat da. Mennesker er ikke statiske maskiner som tenker og handler likt hele livet. Vi blir de vi er i de relasjonene vi er i. Jeg baserer meg kun på det jeg har sett, altså samtalen mellom han og NN og hvordan han ville møte henne og alt han spurte henne om. Og samtalen med han og ei venninne hvor han bedyrer henne hvor lyst han har på venninna hennes. Da er det ingen tvil om hvor interessert han var i NN. Og så dukker jeg opp ut av intet, han blir sammen med meg, og tar kontakt med NN og lurer på om hun skal mer utover til stedet han bor, og hvis hun vil må hun bare bli med i bassenget (på dette tidspunktet vet hun at han har fått seg dame). Jeg føler dermed ikke at jeg lager egne historier, det er dette jeg leste og dette jeg går og tenker på... Angående at han har sagt "jeg elsker deg" til sine ekser men ikke til meg, hvordan forklarer du da at han forteller meg nå at "Jeg vet ikke hva betydningen av å elske noen egentlig er". Og dermed kan han ikke si det til meg. Anonym poster: 3a3fe7e88b072786be788c2b6810f9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #13 Del Skrevet 3. juli 2012 Han har nok vert for tidlig ute med "jeg elsker deg" i ande forhold og holder det litt igjen med vilje Maaange gutter såm er sånn! (Jeg har masse guttevenner ) Jeg ville vert ærlig og bare fortalt at når du førstens begynte å lese klarte du ikke å stoppe selv om hele kroppen strittet i mot. Unnskyld deg for det, og så sier du til ham at du har tenkt mye på dette i det siste og at det er derfor du ikke helt har vert deg selv. ;en dette må ut ellers tror jeg ikke dere overlever ÆRLIGHET er trossalt 80% av kjÆRLIGHET! Anonym poster: b579a13b274206157c33234afff59200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 3. juli 2012 #14 Del Skrevet 3. juli 2012 Hjelpes TS: Den her oppførsel kan du ikke tillate deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 3. juli 2012 #15 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg føler dermed ikke at jeg lager egne historier, det er dette jeg leste og dette jeg går og tenker på... Angående at han har sagt "jeg elsker deg" til sine ekser men ikke til meg, hvordan forklarer du da at han forteller meg nå at "Jeg vet ikke hva betydningen av å elske noen egentlig er". Og dermed kan han ikke si det til meg. Anonym poster: 3a3fe7e88b072786be788c2b6810f9af Jeg kan ikke forklare utsagn fra et menneske jeg ikke kjenner, men jeg antar at mannen har utviklet seg og at han ikke lenger slenger "jeg elsker deg" rundt seg uten at han kjenner at det er riktig å si det. Du må slutte å sammenlikne det forholdet dere har, med hans tidligere forhold. Dere er et annet par. Jeg skjønner at du mener du baserer "historiene" på facts, men jeg tror faktisk at mistenksomhet avler historier som kan være mer dramatiske enn virkeligheten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 3. juli 2012 #16 Del Skrevet 3. juli 2012 Den som leter etter problemer finner det alltid, hver eneste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå