Gå til innhold

Bekymret for nabobarna

Fremhevede innlegg

Skrevet

At barna er våkne til sent om kvelden kan det være flere forklaringer på som kan være veldig uskyldige. Mitt barn er en sta liten kar som trasser skikkelig når han skal sove. Dvs minst 1time om kvelden med trass som er høylytt. For naboene kan jo dette høres veldig ille ut, men det er ikke værre enn trass.

Men at barna på 1 og 2år leker ute klokka 10 om kvelden ville jeg reagert på. Spesielt om foreldrene ikke er med de ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på barn, skjønner du. Ikke alle barn trenger like mye søvn.

Anonym poster: ec3f2b228c377033d31e090123e55edd

Men alle barn trenger struktur og rutiner. Barn på 1-2 år skal i gjennomsnitt sove 12 t pr natt. Det høres ikke ut som om forholdene i leiigheten er gode for barna, du kan ringe barnevernet og drøfte med dem, anonymt. Dersom de likvel har familien i kikkerten så vet de fort hvem det dreier seg om. De vil også kunne si om det er grunnlag for å melde.

Se på Den Ene på facebook- det viser at det er bare en som skal til for at et barn skal få det bedre..... Vi burde alle være den ene, hvis vi har mulighet og magefølesen sier at det noe som ikke stemmer...

Gjest Minto
Skrevet

Jeg har noen naboer med to små barn på et og to år. Det er veldig lytt her jeg bor og får derfor med meg en del. Jeg har selv ikke barn, men skjønner at det ikke er normalt når disse barna fortsatt er oppe og løper og leker kl elleve på kvelden. Senest i dag så jeg de ute på lekeplassen halv ti. De er oppe veldig tidlig på morgen og jeg hører at de gråterunormalt mye døgnet rundt. Er det grunn til å reagere? burde jeg gjøre noe?

Gjest Sarah
Skrevet

Det har vel du strengt tatt ikke noe med!! Kan være

Mange grunner til at de er oppe sent! Mitt barn er også sånn.. Legger seg sent fordi hun er litt vanskelig og ha rutiner på. Hun er også grinte og hyler for minste ting! Hadde noen ringt barnevernet fordi av så hadde jeg fått sjokk og lurt på hvem i alle dager er det som ikke har noe bedre og gjøre på? Alle har unger med ulike behov!! Så lenge det ikke er mistanke om mishandling synes jeg du burde passe dine egne saker og ikke være overdramatisk nabokjerring!!!

Gjest Camilla
Skrevet

Det må jo være lov å bekymre seg, jeg synes det er positivt at noen gjør det. Men når jeg leser alle svarene fra denne tråden, fikk jeg en uggen følelse. Jeg ble selv mishandlet i 10 år, jeg var ute om natten og jeg gråt veldig mye, men bare når jeg var alene. Du vet ALDRI hva som foregår innenfor 4 vegger, og hvis du har en dårlig magefølelse, synes jeg du burde snakke med noen om det. Kanskje ikke ringe barnevernet med en gang, men det høres litt uansvarlig ut å la barna være ute så sent uten tilsyn(med mindre de voksne var med?)

Jeg vet ikke hva mine tidligere naboer hørte eller følte, men jeg skulle ønske den dag i dag at noen kunne i det minste prøve å snakke med meg for å høre om jeg hadde det bra...Det hadde hjulpet litt på i den tunge tiden der mine foreldres hender var det mest smertefulle. Jeg vil ikke påstå jeg hadde bristet ut i gråt som en 8åring og fortalt alt sammen, men om du klarer å føle at barnet ikke føler seg trygg, kanskje ikke snakker sant, eller nøler - følg magefølelsen.

Anonym poster: 849e4112a63b2647167e56fc3fd5b840

"Nysgjerrige" nabokjerringer trenger vi flere av! Sier som denne, følg magefølelsen. Barn skal være i sengene sine, ikke på lekeplassen sent på kvelden. Kanskje dette er en mamma som trenger litt hjelp men ikke orker å be om det. Har vært borti en lignene sak der jeg helst ikke ville blande meg. Takk og lov at jeg likevel gjorde det og meldte fra til barmnevernet! Støtter deg!

Skrevet

Er de ute og leker alene så sent på kvelden hadde jeg definitivt fulgt litt ekstra med, for det ser jeg ikke på som helt normalt. Håper du klarer å ikke bry deg om alle sleivkjeftkommentarene du har fått, noen klarer verken å lese eller uttrykke seg høflig, spesielt ikke når de får være anonyme.

Skrevet

Jeg synes folk bryr seg generelt for lite...

Skrevet

Folk i denne tråden oppfører seg som om det å ta en telefon til barnevernet automatisk fører til at BV kommer rett på døra og henter ungene. Det går fint an å sende en bekymringsmelding, og om det ikke viser seg å være noe galt så er jo ingenting bedre enn det.

Flere bør bry seg!

Når det kommer til problemstillingen så synes jeg også det høres rart ut at de er oppe så sent. Kanskje har det sin naturlige forklaring, kanskje trenger familien litt hjelp og støtte.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...