Gå til innhold

Bekymret for nabobarna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen naboer med to små barn på et og to år. Det er veldig lytt her jeg bor og får derfor med meg en del. Jeg har selv ikke barn, men skjønner at det ikke er normalt når disse barna fortsatt er oppe og løper og leker kl elleve på kvelden. Senest i dag så jeg de ute på lekeplassen halv ti. De er oppe veldig tidlig på morgen og jeg hører at de gråter unormalt mye døgnet rundt. Er det grunn til å reagere? burde jeg gjøre noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor tidlig er "veldig tidlig" på morgenen?

Gjest klyyyyy
Skrevet

RING BARNEVERNET MED EN GANG.!!!!!

Gjest linsina
Skrevet

Er ganske normalt at små barn legger seg sent, kan hende de har sin egen rutine på dette?

Gjest Maruwan
Skrevet

Er det grunn til å reagere?

Nei.

burde jeg gjøre noe?

Tja, kanskje lære deg å passe dine egne saker.

• Liker 6
Skrevet

Tja, kanskje lære deg å passe dine egne saker.

AnonymBruker
Skrevet

Tidlig er i seks syv tiden, så er nok ikke tidlig tidlig til barn å være, men trodde kanskje barn trengte noe mer søvn enn det.

Det er forskjell på barn, skjønner du. Ikke alle barn trenger like mye søvn.

Anonym poster: ec3f2b228c377033d31e090123e55edd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen naboer med to små barn på et og to år. Det er veldig lytt her jeg bor og får derfor med meg en del. Jeg har selv ikke barn, men skjønner at det ikke er normalt når disse barna fortsatt er oppe og løper og leker kl elleve på kvelden. Senest i dag så jeg de ute på lekeplassen halv ti. De er oppe veldig tidlig på morgen og jeg hører at de gråter unormalt mye døgnet rundt. Er det grunn til å reagere? burde jeg gjøre noe?

Hva du kan gjøre...ja ta deg ei pille og gi folk fred.

Hva mine naboer trodde, da toråringen ikke ssov...ja det kan man lure på.

Han sov sjeldent før 1 om natte, og kl 5 va han pån igjen.

Skulle jeg ha fryktet slike naboer so deg, så ville det blitt ille

Anonym poster: c2d6ca59cffbfaf6ffb0932619486331

• Liker 3
Skrevet

Det kan høres ut som barna får litt mindre søvn enn de burde hatt, men ikke noe verre enn som så :)

Skrevet

okei, men det høres ut som om det er ganske normalt. Det var alt jeg ville vite :) Ser som sagt ut som om de har det bra sånn ellers ;) Jeg plages overhode ikke av barna, så er ikke nødvendig med noen pille du ;)

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg har en nabo-unge som spiller fiolin. Alle de andre barna spiller fotball. Bør jeg ringe til barneværnet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ÆRLIGTALT! SKJERP DEG!!! Og hva skulle du gjort med det her? Kanksje barna er inne i en dårlig sove periode hvor de sover litt mer på dagen enn om natta.

Anonym poster: 7c013b74aaff768138a69b5ab54bc23d

• Liker 2
Skrevet

okei, men det høres ut som om det er ganske normalt. Det var alt jeg ville vite :) Ser som sagt ut som om de har det bra sånn ellers ;) Jeg plages overhode ikke av barna, så er ikke nødvendig med noen pille du ;)

Normalt og normalt... Men i alle fall ikke noe å bekymre seg for så lenge barna ser ut til å ha det bra ellers :)

Skrevet (endret)

Det er sånne nyskjerrige nabokjærringer som deg som ødela livet til hjertevenninnen min og søsteren hennes la oss kalle de Maja og Kaja, Maja ble grundig voldtatt av fosterfaren sin.

Nå er de narkomaner og foreldreløse, da moren tok livet sitt pga dette, og faren døde av hjerteproblemer.

Nei det er ikke grunn til bekymring, min lille tulle er noen ganger vrien å legge, det er helt normalt enkelte barn vil bare ikke legge seg og trenger å få ut ekstra energi!

Endret av Anciol
AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være lov å bekymre seg, jeg synes det er positivt at noen gjør det. Men når jeg leser alle svarene fra denne tråden, fikk jeg en uggen følelse. Jeg ble selv mishandlet i 10 år, jeg var ute om natten og jeg gråt veldig mye, men bare når jeg var alene. Du vet ALDRI hva som foregår innenfor 4 vegger, og hvis du har en dårlig magefølelse, synes jeg du burde snakke med noen om det. Kanskje ikke ringe barnevernet med en gang, men det høres litt uansvarlig ut å la barna være ute så sent uten tilsyn(med mindre de voksne var med?)

Jeg vet ikke hva mine tidligere naboer hørte eller følte, men jeg skulle ønske den dag i dag at noen kunne i det minste prøve å snakke med meg for å høre om jeg hadde det bra...Det hadde hjulpet litt på i den tunge tiden der mine foreldres hender var det mest smertefulle. Jeg vil ikke påstå jeg hadde bristet ut i gråt som en 8åring og fortalt alt sammen, men om du klarer å føle at barnet ikke føler seg trygg, kanskje ikke snakker sant, eller nøler - følg magefølelsen.

Anonym poster: 849e4112a63b2647167e56fc3fd5b840

• Liker 12
Skrevet

Jeg blir helt oppgitt av alle de idiotiske svarene her. Tror det er andre som trenger en chill-pill her for å si det sånn. TS hadde et enkelt spørsmål, hun har fått fornuftige svar og er fornøyd med det.

Det er ikke alle som vet alt om barn, spesielt ikke når man ikke har barn selv. Nysgjerrige naboer gjør ikke barn narkomane, er det mulig!

Syns det er fint folk bryr seg, og veldig fornuftig å rådføre seg med andre før man gjør noe.

Ikke bry deg om alle de "bedrevitende" idiotene som må rakke ned på andre for å føle seg bedre, TS :)

• Liker 16
Skrevet

Noen klarer bare ikke svare folk på en ordentlig måte, gimme a break. Synes heller man skal være glad noen faktisk gidder å bry seg.

• Liker 9
Skrevet

Herregud, ro dere ned da! Det er jo bra at hun reagerer. I alt for mange tilfeller er det ingen som reagerer. Hun spurte bare andre foreldre om det var grunn til å gjøre noe, det er jo ikke sånn at hun er et vondt menneske. Hun bryr seg bare!

• Liker 4
Gjest Maruwan
Skrevet

Noen klarer bare ikke svare folk på en ordentlig måte, gimme a break. Synes heller man skal være glad noen faktisk gidder å bry seg.

Hvorfor i huleste skal en være glad for at folk bryr seg med ting de ikke har noe med? Det er tråder som dette som gjør at jeg har særdeles lite lyst på naboer, ihvertfall norske naboer.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i huleste skal en være glad for at folk bryr seg med ting de ikke har noe med? Det er tråder som dette som gjør at jeg har særdeles lite lyst på naboer, ihvertfall norske naboer.

Hva har hun gjort galt da? Hun spurte om noen med barn kunne svare på om det var normalt, fordi hun ikke har barn selv. Det er ikke akkurat som at hun har ringt barnevernet eller blanda seg inn i hverdagen deres på noen måte. Det var et enkelt spørsmål, ser virkelig ikke hva som er galt, bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite.

Du får flytte langt ute på vidda om du synes naboer er så jævla ille.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...