Gjest Svampebob1 Skrevet 3. juli 2012 #41 Skrevet 3. juli 2012 Søtt, men ikke særlig maskulint. Anonym poster: fbe9b4cca9c3b44af67d4ba8278e21b2 Det som er maskulint er såklart å stenge alle følelsene inne i seg og ikke snakke om noe. Menn som vet at noe er galt, men de vet ikke hva som er galt siden de ikke er i kontakt med sine egne følelser, DET er maskulint det! ;-) "Life is tough, but it's tougher when you're stupid". - John Wayne 3
Cleopatra Skrevet 3. juli 2012 #42 Skrevet 3. juli 2012 Absolutt ikke, men alt med måte. Eksen min hadde det med å gråte for den aller minste ting, i begynnelsen syntes jeg det bare var søtt, men etterhvert som han tok til tårene for alt mulig så ble jeg skikkelig lei.
veldiganonym Skrevet 4. juli 2012 #43 Skrevet 4. juli 2012 Jeg datet en fyr som var på gråten alt for mange ganger. Det var meget turn off da jeg følte at det var jeg som måtte "passe på" han.
Gjest Svampebob1 Skrevet 4. juli 2012 #44 Skrevet 4. juli 2012 Jeg datet en fyr som var på gråten alt for mange ganger. Det var meget turn off da jeg følte at det var jeg som måtte "passe på" han. Om man har et problem man ikke klarer å løse selv, så er det viktig at man får hjelp. Det er ikke partnerens oppgave å være psykolog. Det blir feil og vil over tid ødelegge balansen i forholdet. Det er forskjell på å hengi seg ved å gråte til å trenge hjelp til å klare seg.
Flanør Skrevet 4. juli 2012 #45 Skrevet 4. juli 2012 Jeg datet en fyr som var på gråten alt for mange ganger. Det var meget turn off da jeg følte at det var jeg som måtte "passe på" han. Ok, men tror du han syntes det var så veldig ålreit å måtte passe på deg da? Er du ikke voksen?
veldiganonym Skrevet 4. juli 2012 #46 Skrevet 4. juli 2012 Ok, men tror du han syntes det var så veldig ålreit å måtte passe på deg da? Er du ikke voksen? Jeg er voksen, og klarer fint passe på meg selv. Det er noe med det at de fleste kvinner liker menn som kan "ta vare på" kvinnen. Det blir da helt feil når det er mannen som gråter på 3. date! Følte et rollebytte der gitt. 1
Flanør Skrevet 5. juli 2012 #47 Skrevet 5. juli 2012 Jeg er voksen, og klarer fint passe på meg selv. Det er noe med det at de fleste kvinner liker menn som kan "ta vare på" kvinnen. Det blir da helt feil når det er mannen som gråter på 3. date! Følte et rollebytte der gitt. Vel, men nå er det slik at de fleste menn liker kvinner som ikke har behov for at de "tar vare på" kvinnen som om hun var et lite barn. Get it? For øvrig: hvis jeg hadde behandlet deg som om du hadde behov for å bli tatt vare på så hadde jeg fornærmet deg. Fordi jeg da hadde handlet som om du var svak. Det er en ufyselig paternalistisk holdning som feministene med rette har kritisert. Som kvinne bør du ikke gjøre deg skyldig i å opprettholde slike patriarkalske holdninger i samfunnet. Du agerer ikke i kvinners egentineresse når du gjør det. Du burde skamme deg.
Gjest Svampebob1 Skrevet 5. juli 2012 #48 Skrevet 5. juli 2012 Jeg er voksen, og klarer fint passe på meg selv. Det er noe med det at de fleste kvinner liker menn som kan "ta vare på" kvinnen. Det blir da helt feil når det er mannen som gråter på 3. date! Følte et rollebytte der gitt. Selv liker jeg damer som klarer å ta vare på seg selv. Finner jeg ei slik ei og hun tar vare på meg, så kommer jeg til å ta godt vare på henne ;-).
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #49 Skrevet 7. juli 2012 Vel, men nå er det slik at de fleste menn liker kvinner som ikke har behov for at de "tar vare på" kvinnen som om hun var et lite barn. Get it? For øvrig: hvis jeg hadde behandlet deg som om du hadde behov for å bli tatt vare på så hadde jeg fornærmet deg. Fordi jeg da hadde handlet som om du var svak. Det er en ufyselig paternalistisk holdning som feministene med rette har kritisert. Som kvinne bør du ikke gjøre deg skyldig i å opprettholde slike patriarkalske holdninger i samfunnet. Du agerer ikke i kvinners egentineresse når du gjør det. Du burde skamme deg. Håper du skjønner at det ikke er den måten å "ta vare på" jeg mener! Et syndrom folk på kvinnguiden har må jo være og vri og vende på alt som blir skrevet! Selv liker jeg damer som klarer å ta vare på seg selv. Finner jeg ei slik ei og hun tar vare på meg, så kommer jeg til å ta godt vare på henne ;-). Satt på spissen, ville dere hatt en dame som var mer macho enn dere selv?? Anonym poster: 7753161e35ae030e7704159ef501f244
Steinar40 Skrevet 7. juli 2012 #50 Skrevet 7. juli 2012 Satt på spissen, ville dere hatt en dame som var mer macho enn dere selv?? Anonym poster: 7753161e35ae030e7704159ef501f244 Nei.
Gjest Maruwan Skrevet 7. juli 2012 #51 Skrevet 7. juli 2012 Satt på spissen, ville dere hatt en dame som var mer macho enn dere selv?? og atter nei,
Gjest Sophie Magdalene Skrevet 7. juli 2012 #52 Skrevet 7. juli 2012 Jeg hadde nok blitt litt forundret om mannen min gråt lett, men det er kanskje fordi jeg har levd hele mitt voksne liv i et veldig maskulint hjem. Har mann og to voksne sønner - og ingen av dem er sånn som gråter uten at det er ifm dødsfall osv .. Både mann og sønner viser lett følelser, både overfor meg og ikke minst overfor hunden vår som de alle forguder - men gråten sitter langt inne, tror jeg. Må gjerne legge til at jeg ikke er den som gråter så veldig lett og ofte selv, heller, så jeg ser ikke på det å gråte lett og åpenlyst som er tegn på at man tør vise følelser.
Santander Skrevet 7. juli 2012 #53 Skrevet 7. juli 2012 Turn off? Ville aldri turned me on anyways, men i hvilken situasjon er det snakk om, er det på generelt grunnlag eller i begravelse?
Steinar40 Skrevet 7. juli 2012 #54 Skrevet 7. juli 2012 Jeg hadde nok blitt litt forundret om mannen min gråt lett, men det er kanskje fordi jeg har levd hele mitt voksne liv i et veldig maskulint hjem. Har mann og to voksne sønner - og ingen av dem er sånn som gråter uten at det er ifm dødsfall osv .. Både mann og sønner viser lett følelser, både overfor meg og ikke minst overfor hunden vår som de alle forguder - men gråten sitter langt inne, tror jeg. Må gjerne legge til at jeg ikke er den som gråter så veldig lett og ofte selv, heller, så jeg ser ikke på det å gråte lett og åpenlyst som er tegn på at man tør vise følelser. Jeg gråter ikke av dødsfall heller. Men det betyr ikke at jeg ikke har følelser.
Gjest Katten. Skrevet 7. juli 2012 #55 Skrevet 7. juli 2012 Men det betyr ikke at jeg ikke har følelser. Neida, det beviser du i helt andre tilfeller. 5
-lykke- Skrevet 8. juli 2012 #56 Skrevet 8. juli 2012 Overhodet ikke. Sånn ca det vakreste jeg vet. Da er det åpent helt inn, og jeg er heldig som innehar så mye tillit at han tør. Som jeg skulle sagt det selv
Gjest Svampebob1 Skrevet 8. juli 2012 #57 Skrevet 8. juli 2012 Håper du skjønner at det ikke er den måten å "ta vare på" jeg mener! Et syndrom folk på kvinnguiden har må jo være og vri og vende på alt som blir skrevet! Satt på spissen, ville dere hatt en dame som var mer macho enn dere selv?? Anonym poster: 7753161e35ae030e7704159ef501f244 Nei, men jeg gidder ikke å være pappa for ei heller. Veldig fint at hun er selvstendig nok til å handle alene uten å være nødt til å ha meg med ;-).
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2012 #58 Skrevet 8. juli 2012 Jeg gråter ikke av dødsfall heller. Men det betyr ikke at jeg ikke har følelser. Om barnet ditt (hvis du hadde hatt det) dør, trekker du bare på skuldrene og tenker ikke mer på det?
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2012 #59 Skrevet 8. juli 2012 Jeg takler ikke menn som sipper og griner for den minste motgang de møter. Det er stor forskjell på følsomhet og føleri.
Gjest Tidssone Skrevet 8. juli 2012 #60 Skrevet 8. juli 2012 Jeg hadde neppe fått noen turn-on-følelse av en krampegråtende mann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå