Gå til innhold

Mannen gav meg abortpille


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Forøvrig ser jeg nå mye snakk om at slike medikamenter skal være umulig å få tak i, men hva gjelder dagens globalisering så har jeg fått meg med såpass at det er ikke mangel på skumle og gjerne giftige eller falske medikamenter, og at å få tak i disse slettes ikke er umulig i løpet av 9 uker. Om dette er tilfellet i denne saken vet jeg jo intet om, men så sant en problemstilling ikke er en fysisk umulighet, så lar jeg tvilen om dens eksistens komme TS til gode og gir min absolutte medlidenhet. I værste fall kan et slikt medikament komme aktivt på det norske marked ei gang, og da er det godt å vite at man ikke blir beskyldt for løgn og bedrag dersom en skulle få det i seg.

Lykke til videre TS, og ta gjerne kontakt med kyndige dersom denne hendelsen tærer mye på deg. Og for all del ikke mist tiltro til KG, for det har aldri vært eller vil noengang bli et nettsted hvor man kan få garanterte løsninger og total støtte og omsorg, men den tjener til sitt formål, og i min bok er det å vise mangfoldet i samfunnet og lære oss å leve om side tross enorme forskjeller i mening og emosjon. For all del, gode tips og meget gledelige mennesker kan man selvsagt og finne i fleng, men som alltid ellers så er ikke det garantert på noe sett, og man bør ikke tiltro seg til dette forum på kun det grunnlag heller, for da vil jeg tro man har stor skuffelse i vente.

Endret av MissStiles
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ikke ta noen side i denne saken da jeg rett og slett ikke vet bare. Syns jo det høres litt merkelig ut at man skal få tak i slike tab. så lett. Selv om man har en søster som er overlege, for om hun ikke vil risikere sitt yrke gir man ikke ut piller helt uten videre.

Meeen....når det kommer til cytotec har jeg for to mnd siden tatt slike i forbindelse med en MA. Jeg spontanaborterte ikke av meg selv og måtte dermed til utskrapning. Da fikk jeg to slike tabelletter som jeg skulle ta ORALT (som mange mente er feil og at de skal tas vaginalt, selv om jeg har hørt begge deler kan gjøres?) Og dette var da sykehuset som sa jeg skulle ta disse oralt, og de var til for å mykne opp livmor slik at det skulle bli et mer skånsomt inngrep. Men jeg skulle ringe sykehuset ved store smerter og store blødninger. Småblødninger kunne skje fikk jeg beskjed om.

Så det er da noe sannheter her uansett hva som egentlig har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare hele historien skurrer; TS har barn fra før av og sier hun vil ta livet sitt, mannen fikk tak i "abortpiller" fra søsteren som er overlege på sykehuset og gav dem til TS i mørket, mann, søster og lege fra Volvat planla dette sammen, TS plaprer på nett til tross for at saken etterforskes da mannen er pågrepet etter å ha stukket av, han gav henne abortpillen på 25-årsdagen hennes, hun så at det var noe merkelig med pillen men tok den likevel, overlegen på kvinneklinikken sitter å googler sekskantede piller for å se hva TS har svelget.. Ja, i det hele tatt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes bare hele historien skurrer; TS har barn fra før av og sier hun vil ta livet sitt, mannen fikk tak i "abortpiller" fra søsteren som er overlege på sykehuset og gav dem til TS i mørket, mann, søster og lege fra Volvat planla dette sammen, TS plaprer på nett til tross for at saken etterforskes da mannen er pågrepet etter å ha stukket av, han gav henne abortpillen på 25-årsdagen hennes, hun så at det var noe merkelig med pillen men tok den likevel, overlegen på kvinneklinikken sitter å googler sekskantede piller for å se hva TS har svelget.. Ja, i det hele tatt.

- Hun sier ikke hun vil ta livet sitt, hun er fortvilet og lurer på hvordan hun kan leve videre etter et slikt svik. Normal reaksjon.

- Leger gjør feil, og det er enkelte leger som setter familiens ønske fremfor alt. Legen kan og ha skrevet ut pillene på en annen indikasjon.

- "Plapring på nett" kan være uheldig, men langt fra merkelig. Vi lever mer og mer på nett, og for alt vi vet kan TS ha et svært begrenset nettverk tilgjengelig (sommer, venneflokker vil ofte være blandet sammen og det kan være vanskelig å finne noen som bare er hennes os).

- Hva er så spesielt med 25 årsdagen?

- Slik jeg forstår det har han fått i henne en pille, og hun oppdaget det når han var i ferd med å gi henne en til. Om dette er "litt ekstra" for å være sikker, eller om det er at hun har abortert på halv dose er begge mulige forklaringer.

- Det er vanlig å søke frem bilder av piller når det kun er en person (TS) som har sett den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette behovet for å proklamere at man ikke tror på TS? Er det fordi dere er redd noen skal tro at dere er lettlurte?

Men heller en lettlurt stakkar, som gir et råd omkring det som senere viser seg å være en fiktiv problemstilling, enn en ufølsom jævel, som sparker en som senere viste seg å ligge alene i dørken.

I tråder som for eksempel denne, synes jeg det er på sin plass å oppføre seg som om problemstillingen er reell, selv om man tror noe annet. Hva er det verste som kan skje? At dere fremstår medmenneskelige og medfølende, støttende og forståelsesfulle? Ja, fytti helvete for noen råtne kvaliteter det er å ha.

Fy faen, for noen bedritne individer enkelte av dere er...

Og thumbs up til dere som velger å ta historien til TS for god fisk. Om historien er sann, kan iallefall dere sove med god samvittighet! :dagens-rose:

Endret av MissStiles
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Jeg blir virkelig skremt langt inn i sjelen over hvor mange umenneskelige og stygge svar TS har fått i denne tråden. Raven Emerald har skrevet et veldig godt innlegg, om hvor lite det koster å la tvilen komme TS til gode. Og på den annen side, hvor utrolig kostbart det kan bli, når saken er reell. Alle dere som tviler på TS - det kan da ikke være så forbanna vanskelig å holde den tvilen for dere selv?! Hva i all videste verden mener dere at dere oppnår med å utbasunere på alle mulige måter hvor lite dere tror på TS? Hvis dere i brøkdelen av et sekund kan prøve å forestille dere at dere tar feil - hvordan føles det da å ha sparket en person som ligger fullstendig nede for telling? Å blottlegge en så vanvittig mangel på medmenneskelighet og empati? Og samtidig ikke engang ha baller nok til å skrive med eget nick?! Det er hårreisende og kvalmende, og den dagen dere kanskje innser at dere tok feil, håper jeg det svir skikkelig i samvittigheten. Makan til oppførsel!

TS: Jeg vet du har sagt du melder deg ut av tråden, men om du fremdeles er der: du har min aller dypeste medfølelse. Det du har blitt utsatt for er helt grotesk, og jeg forstår at du ikke vet verken opp eller ned på noe som helst etter en sånn opplevelse. Skulle du trenge å "snakke" litt med noen, uten å bli beskyldt for å lyve, uten å bli utsatt for nye "avhør", så er du velkommen til å sende meg en PM. Jeg er ikke inne på KG hver dag, men lover deg at jeg vil svare hvis du sender meg melding. Varm klem til deg :klemmer:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adriane

Å ikke ukritisk tro på er én ting, og er helt ok i seg selv. Men man trenger da vel ikke å rett ut kalle ts en løgner, og lete med lys og lykte både i hennes innlegg og på nettet for å finne "bevis" for at det hun forteller ikke er sant? Så lenge det finnes en mulighet for at et innlegg er reelt, bør man holde seg for god til den slags oppførsel. Da holder man tvilen for seg selv, og lar være å kommentere. Enkelt og greit.

Endret av MissStiles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Ja, skremt langt inn i sjelen ja. Av hvor utrolig stygge mennesker kan være mot hverandre der de sitter ved hver sin pc-skjerm og spyr ut eder og galle. Hvis det betyr at jeg er naiv, so be it.

Endret av MissStiles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kan ikke ta stilling til om dette er sant eller ikke, men det viser dessverre hvor urettferdig verden er . Hadde kvinnen initisert aborten ville alt vært greit. Mens denne mannen nå er under etterforskning av politiet for å ha gjort det samme. I tillegg er det urettferdig at bare menn med gode kontakter har muligheter til å få slike piller, det skaper et klasseskille, hvor arbeiderklassemennene må få barn, mens overklassen slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke ukritisk tro på er én ting, og er helt ok i seg selv. Men man trenger da vel ikke å rett ut kalle ts en løgner, og lete med lys og lykte både i hennes innlegg og på nettet for å finne "bevis" for at det hun forteller ikke er sant? Så lenge det finnes en mulighet for at et innlegg er reelt, bør man holde seg for god til den slags oppførsel. Da holder man tvilen for seg selv, og lar være å kommentere. Enkelt og greit.

Det er så at man ikke nødvendigvis behøver å kalle TS en løgner, men når hun helt frivillig legger ut en historie på nett som mildt sakt er temmelig spesiell, må hun nesten regne med og godta at hun vil få kristiske tilbakemeldinger.

Anonym poster: 842c8b156cf39658d0a0809a34488f06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ta stilling til om dette er sant eller ikke, men det viser dessverre hvor urettferdig verden er . Hadde kvinnen initisert aborten ville alt vært greit. Mens denne mannen nå er under etterforskning av politiet for å ha gjort det samme. I tillegg er det urettferdig at bare menn med gode kontakter har muligheter til å få slike piller, det skaper et klasseskille, hvor arbeiderklassemennene må få barn, mens overklassen slipper.

Leste jeg riktig nå? *oppgitt*

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sunn fornuft å ikke ukristisk tro på en slik historie som TS forteller. Vi husker vel alle Mirakela som lurte folk trill rundt for kun et år siden.

Anonym poster: 842c8b156cf39658d0a0809a34488f06

Det er sunn fornuft å ikke ukritisk tro hva som helst, ja. Men jeg vil heller være i tvil for meg selv, og la andre tro jeg er naiv og lettlurt, enn å trampe hardt og lenge på en TS som gir uttrykk for å stå midt i en personlig krise. Om noen tror jeg er lettlurt og naiv fordi jeg støtter en TS med en utrolig historie, so be it. Heller det, enn å fremstå som en følelsesløs tispe som andre i denne tråden.

Det koster meg ingen verdens ting å være litt forståelsesfull og medlidende. Og i motsetning til Mirakela, er det ikke penger hun ber om, men støtte, råd og forståelse. At det er en utrolig historie; jada, sant nok. Og mulig det er en trolletråd. Men jeg tenker at dem som vinner mest i denne tråden, er dem som prøver å støtte TS som best de kan. For de fremstår iallefall som omsorgsfulle mennesker, som ikke er redd for at andre skal tro de er naive.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Så stygge dere er mot ts!!

Ts: Dette må være helt forferdelig for deg, og du har min dypeste medfølelse. Hev deg over mange av kommentarene du får her. Dessverre finnes det altfor mange mennesker som ikke tenker lengre enn nesetippen sin og er blottet for empati. Dette har du jo også opplevd med mannen din dessverre. Håper virkelig du får psykologhjelp. Du klarer å komme deg igjennom dette! :klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adriane

Det er så at man ikke nødvendigvis behøver å kalle TS en løgner, men når hun helt frivillig legger ut en historie på nett som mildt sakt er temmelig spesiell, må hun nesten regne med og godta at hun vil få kristiske tilbakemeldinger.

Anonym poster: 842c8b156cf39658d0a0809a34488f06

Jeg kunne ikke vært mer uenig med deg. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. TS sin historie kan være reel den, jeg har vært borte i verre saker enn dette, men når man frivillig legger ut historien sin på nett, må man faktisk regne med at man får alle slags reaksjoner. Nettet består tross alt av alle slags mennesker. Takler man ikke det må man faktisk holde seg unna.

Anonym poster: 842c8b156cf39658d0a0809a34488f06

Endret av MissStiles
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel ikke oppføre seg som en bølle, bare fordi man er skeptisk?

Jo, det må man, det er nemlig viktig for å understreke at du ikke er et naivt fjols. Å uttrykke støtte betyr automatisk at du er lettlurt, og at du kommer til å gi bort alle sparepengene dine så snart du får et kontonummer. Det går nemlig ikke an å både være skeptisk, og å gi uttrykk for medfølelse for noen i en potensiell livskrise. :nei:

Jeg må forøvrig få lov å si at jeg inderlig håper TS er et troll, da situasjonen som beskrevet er forferdelig trist og vond. Men fordi det er en så stygg situasjon at jeg håper den er oppdiktet, er det også riktigst for meg å oppføre meg som om den er sann. Og skulle det være sann, så har jeg iallefall ikke bidratt til å sparke en som ligger nede. Er det et troll, har jeg fortsatt ikke tapt noe som helst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet igjen for personangrep og diskusjon rundt dette.

MissStiles, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er så lei av disse løgn og fanterihistoriene på KG. Et sted itråden skriver du at du har en unge på 3 år, og på neste side påstår du at du har tatt en abort i 2009 LITE TROLIG, eller hva??

Anonym poster: d55defa0d54bd9418e156ae6725b5953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av disse løgn og fanterihistoriene på KG. Et sted itråden skriver du at du har en unge på 3 år, og på neste side påstår du at du har tatt en abort i 2009 LITE TROLIG, eller hva??

Anonym poster: d55defa0d54bd9418e156ae6725b5953

Er så lei av folk som ser troll bak enhver stein her på KG.

Ser ikke i det hele tatt hvorfor dette er lite trolig heller. Om 3-åringen ble født på våren 2009, f.eks, er det fortsatt langt over et halvt år igjen å bli gravid på. Ikke lite trolig i det hele tatt - venninnen min f.eks har to stykker med 10 måneders mellomrom (de går i samme klasse).

Disse konspirasjonsteoriene dine er ikke så veldig interessante for andre enn deg. Det må være greit å skrive her selv om man opplever ting som er litt uvanlige - eller kanskje nettopp da. For vanlige situasjoner fins det flust med råd for, men når man opplever noe uvanlig er det færre som kan identifisere seg med det og da står man straks litt mer opprådd.

Prøv å være litt grei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga deg en abortpille i mørket? Hvorfor tok du imot en pille i mørket? Jeg hadde, under ingen omstedigheter, tatt i mot ei pille i mørke, fordi det for meg virker veldig mistenksomt at den skal gies i mørke. Gikk ikke din indre alarmklokke av?

Moralen er: aldri ta i mot noe slags medisin uten å se medisinen! Er for øvrig enig i at det er noe merkelig med denne historien, men jaja...

Anonym poster: 47ad28d22105b38c73f2247c93c4d925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...