Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #61 Del Skrevet 13. februar 2004 [ jeg vil påstå at dersom jeg hadde valget mellom å miste en eksamen og å sende et barn med feber i barnehagen, så ville jeg valgt det siste.. Den samme vurderingen ville nok jeg tatt. En eksamen kan faktisk være av svært avgjørende betydning for resten av ens liv. Jeg forutsetter selvsagt at det ikke er fare for liv, og at man er tilgjengelig om det skulle skje noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #62 Del Skrevet 13. februar 2004 Ellers så må man faktisk utsette eksamen. Det går helt fint. Jeg utsatte min et halvt år, da mitt barn ble så sykt at jeg måtte studere på deltid. En liten pris å betale når man vet at barnet har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #63 Del Skrevet 13. februar 2004 Ellers så må man faktisk utsette eksamen. Det går helt fint.. ?? ja, vel.. jeg har også måttet utsett.. og det gikk alt annet enn "helt fint".. det ble svært arbeidssomt og ikke minst kostbart.. jeg er nå et halvt år forsinket i studiet med tilsvarende økt studielån Jeg utsatte min et halvt år' date=' da mitt barn ble så sykt at jeg måtte studere på deltid. En liten pris å betale når man vet at barnet har det bra.[/quote'] et barn som blir alvorlig sykt over lang tid kan vel ikke akkurat sammenlignes med en dags dårlig form på en viktig dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #64 Del Skrevet 13. februar 2004 kjære gjest ( kan du ikke få et nick- det er så mange gjester her og jeg vet jo ikke om det er riktig gjest jeg henviser til) Så hvis barnet ditt har omgangssyke og du skal ha eksamen- hva gjør du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #65 Del Skrevet 13. februar 2004 Så hvis barnet ditt har omgangssyke og du skal ha eksamen- hva gjør du? jeg går i barnehagen med barnet, sier når jeg kommer at barnet er sykt og bør holdes unna de andre barn.. at jeg kommer tilbake så fort jeg kan.. dvs om maks 4 timer og så løper jeg! dette er ikke fordi jeg vil.. men fordi jeg ikke ser noen bedre løsning (men jeg har heldigvis ingen barn.. så jeg slipper hele spetakkelet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #66 Del Skrevet 13. februar 2004 :o du setter da en hel avdeling i risk for og ligge to tre dager med omgangssyke for at DU skal kunne gjennomføre noe du streber etter. Hva hvis jeg har et kjempe viktig jobb interju dagen etter og kan ikke gå for de både jeg og ungen liker og spyr :-x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #67 Del Skrevet 13. februar 2004 :o du setter da en hel avdeling i risk for og ligge to tre dager med omgangssyke for at DU skal kunne gjennomføre noe du streber etter. siden de har fått beskjed ved levering, kan de holde barnet vekk fra resten av avdelingen disse få timene.. :Hva hvis jeg har et kjempe viktig jobb interju dagen etter og kan ikke gå for de både jeg og ungen liker og spyr :-x dersom man er syk, får man sannsynligvis flyttet jobbintervjuet.. (det er i alle fall mye enklere enn å flytte en eksamen) og du er jo uansett villig til å gå glipp av den type ting (ikke sant?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #68 Del Skrevet 13. februar 2004 jeg går i barnehagen med barnet, sier når jeg kommer at barnet er sykt og bør holdes unna de andre barn.. at jeg kommer tilbake så fort jeg kan.. dvs om maks 4 timer og så løper jeg! I vår barnehage hadde dette aldri blitt godtatt. Hadde du stukket av som du sier ville vi ringt etter den som står som 2. kontaktperson. Hadde personen og du begge vært utilgjengelig hadde vi ringt barnevernsvakta. Men jeg tviler på at du hadde stukket av etter å ha prøvd å prakke en sjuk unge på meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #69 Del Skrevet 13. februar 2004 siden de har fått beskjed ved levering, kan de holde barnet vekk fra resten av avdelingen disse få timene.. Hvor mange voksne tror du egentlig at det er pr barn i en barnehage??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #70 Del Skrevet 13. februar 2004 må bare få påpeke at dette ikke er noe jeg påstår er riktig å gjøre.. jeg aner bare ikke hva annet en student skal kunne gjøre vil også nevne at jeg personlig aldri kommer til å komme i en slik situasjon, da jeg ikke har barn som student.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #71 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvor mange voksne tror du egentlig at det er pr barn i en barnehage??? :o ca 4-5 barn pr voksen tror jeg.. i alle fall der jeg jobbet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #72 Del Skrevet 13. februar 2004 ' ?? unskyld meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #73 Del Skrevet 13. februar 2004 [ dersom man er syk, får man sannsynligvis flyttet jobbintervjuet.. (det er i alle fall mye enklere enn å flytte en eksamen) og du er jo uansett villig til å gå glipp av den type ting (ikke sant?) Helt klart hadde jeg blitt hjemme :-) , men det jeg synes er helt utrolig er at du mener at ditt liv og dine ting er viktigere en alle andres :o Det man at barnet skal holdes for seg selv er noe vås, sånn tror jeg neppe det funker, det er allerde få voksene i barnehager, og desutten vil den voksene som har vært sammen med ditt barn smitte de andre :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #74 Del Skrevet 13. februar 2004 [Helt klart hadde jeg blitt hjemme :-) , men det jeg synes er helt utrolig er at du mener at ditt liv og dine ting er viktigere en alle andres dette handler ikke om meg i det hele tatt, da jeg ikke har barn dette handler om studenter.. og ja; eksamener er viktigere enn det meste annet.. de kan ikke flyttes, erstattes, droppes osv på samme måte som det meste annet.. sånn er det.. (åh.. så glad jeg er for at jeg snart ikke er student lengere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #75 Del Skrevet 13. februar 2004 dette handler ikke om meg i det hele tatt, da jeg ikke har barn dette handler om studenter.. og ja; eksamener er viktigere enn det meste annet.. de kan ikke flyttes, erstattes, droppes osv på samme måte som det meste annet.. sånn er det.. (åh.. så glad jeg er for at jeg snart ikke er student lengere) Og jeg er glad du ikke har barn i min barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #76 Del Skrevet 13. februar 2004 Og jeg er glad du ikke har barn i min barnehage. det er jeg også.. jeg er svært glad at jeg ikke har noen barn nå.. de hadde slett ikke gått i det hele tatt.. (dere ser jo her hva resultatet hadde blitt..) husk det neste gang dere sier at "det ikke er noe problem å få barn i ung alder.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #77 Del Skrevet 13. februar 2004 [ Og jeg er glad du ikke har barn i min barnehage. DIN barnehage? Din lille private? Hvem vet hvem som smittet hvem først? Hvem skal ta konsekvensene? Hvor går ansvaret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #78 Del Skrevet 13. februar 2004 DIN barnehage? Din lille private? Hvem vet hvem som smittet hvem først? Hvem skal ta konsekvensene? Hvor går ansvaret? Naturligvis ikke min private barnehage regner med at man skjønte hva jeg mente- men jeg beklager og retter- Min datters barnehage som hun har kommunal barnehage plass i Resten av spørsmålene finner du svar på hvis du hadde giddet å lese hele tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #79 Del Skrevet 13. februar 2004 Guri så vanskelige enkelte skulle være da. Som jeg har sagt før: i lov om barnehager står det ettertrykkelig at barn som ikke er friske ikke skal være i barnehagen, enten de har kastet opp, har feber, vannkopper, influensa eller hva pokker det nå måtte være. Hvis noen der ute er så utrolig teite at man tror det går an for en voksen å "ta med seg ungen ut av avdeligen i noen timer," vel, jeg foreslår at vedkommende tilbringer litt tid, et kvarter holder, i en barnehage slik at denne misoppfatningen snarest opphører. Det er faktisk minst atten barn på en slik avdeling, og faktisk bare tre -TRE- voksne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 13. februar 2004 #80 Del Skrevet 13. februar 2004 Fælt så dere krangler da mens jeg er på jobb Får jo ikke være med jo, fordi jeg må jobbe.....i barnehage............med tre voksne........2 av dem i 90% stilling (kortere dager).........og med 18 heldagsbarn. Man kan ikke gå ut av avdelingen med ett bar i flere timer, det er det ikke personaldekning for i en barnehage. Kan ikke barnet følge de rutinger og gjøremål en barnehage har fordi det er syk, så kan det heller ikke komme i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå