Gå til innhold

Sykt barn holde seg hjemme- en vurderingssak?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

dere kan bare nikke og være enige.. men jeg tviler veldig sterkt på at dere virkelig hadde ofret så mye for så lite.. i dersom dere hadde blitt satt i den sitausjonen i virkeligheten

det er enkelt å svare slik dersom man vet at man ikke har så mye å tape selv

Enig med deg.

Er det snakk om 3 timer, hadde det kostet meg null og niks å ringe og spørre barnehagen, om alternativet var å utsette studiene et halvt år (slik det var der jeg studerte).

Har selv jobbet med barn og det forekom at foreldre med ekstreme situasjoenr fikk ha syke barn litt lengre enn normal hvis de spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
For det tredje er det smittefaren overfor de andre foreldrene' date=' "Jacob var her i forrige uke da han hadde feber, jeg bare [b']må på jobben, så siden Jacob fikk lov må jo Jonas få lov også... Bare noen timer assa...."

.

som sagt så er det å ha en jobb noe langt annet enn å være student.

studenttilværelsen er ikke på samme måte tilrettelagt for å ha barn.. det meste av året kan du være bort og sørge for å skaffe forelesningsnotater osv etterpå..

men noen viktige dager kan du ikke være borte.. samme hva.. uansett hvordan det står til med barn, vil verken lånekassen eller sensor gjøre noen unntak..

jeg er student og ville ikke finne på å få barn som student.. for jeg fatter ikke hvordan jeg skulle få det til..

men for dem som faktisk har barn og er studenter.. så er dette en realitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan under noen omstendighet være borte fra skolen en dag, enten det nå er eksamen eller hva som helst, bør du la vær å få barn før du er ferdig utdannet.

Hva gjør sånne som absolutt ikke i det hele tatt kan skaffe barnevakt et par timer dersom de havner på sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan under noen omstendighet være borte fra skolen en dag, enten det nå er eksamen eller hva som helst, bør du la vær å få barn før du er ferdig utdannet.

Hva gjør sånne som absolutt ikke i det hele tatt kan skaffe barnevakt et par timer dersom de havner på sykehus?

Og motsatt, om man har barn bør man da se til å ha vett til å la være å ta en utdannelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis du ikke kan under noen omstendighet være borte fra skolen en dag' date=' enten det nå er eksamen eller hva som helst, bør du la vær å få barn før du er ferdig utdannet.[/quote']

hvis du ikke kan være borte fra eksamen?? hvem i alle dager er det som "kan" være borte fra eksamen???

ja, jeg har valgt å ikke få barn som student.. og det synes jeg er det eneste fornuftige å gjøre ut i fra bla dette.. men er man først i den situasjonene.. så skjønner ikke jeg hva man skal gjøre

aner ikke? tar dem med? får "sendt" dem med tog til folk som kan passe dem etter hvert..

det må være vanskelig.. men jeg VET at det ER mange som er i den situasjonen at de ikke kan skaffe en barenvakt..

og i alle fall ikke på et par timers varsel..

de av dere som har et stort nettverk kan kanskje ikke forestille dere den situasjonen.. men det gjøre den ikke mindre reell for mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Ikke sant' date=' og hvor morsomt er det.......[/quote']

ingen har sagt at det er "morsomt".. men det er av og til nødvendig..

vi lever ikke alle i en ideel rosa drømmeverden, skjønner du.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titter inn fra sin rosa drømmeverden*

Nei nemlig, og dere som ikke gjøre det ( :roll: ) burde skjønne at å ha barn er ikke alltid morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei nemlig' date=' og dere som ikke gjøre det ( :roll: ) burde skjønne at å ha barn er ikke alltid morsomt[/quote']

jeg har da aldri trodd at det "alltid er morsomt" å ha barn (hvorfor tror du at jeg pr i dag IKKE har barn?? :evil: )

jeg sier bare at det for mange i enkelte situasjoner ikke finnes noen "god" løsning.. og at man derfor kan bli tvunget til å velge en "dårlig" løsning.. fordi den tross alt er den beste løsningen der og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har da aldri trodd at det "alltid er morsomt" å ha barn (hvorfor tror du at jeg pr i dag IKKE har barn??

Jeg har vel aldri sagt at du ikke har barn?? Såvidt jeg kan se har jeg ikke kommentert dine fertiliteringsmuligheter i det hele tatt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vel aldri sagt at du ikke har barn?? Såvidt jeg kan se har jeg ikke kommentert dine fertiliteringsmuligheter i det hele tatt.....

jeg har ikke påstått at du har sagt noe om jeg har barn eller ei.. jeg bare sier at jeg ikke har påstått at det "alltid er morsom å ha barn".. og jeg brukte eksempelet med at jeg ikke har barn som et bevis på det (dersom jeg hadde trodd at det "alltid er morsomt å ha barn" hadde jeg hatt barn, ikke sant?)

det er uansett ikke poenget..

poenget her er at det finnes mennesker som ikke har massevis av venner og familie rundt seg.. og som av og til MÅ være et annet sted enn sammen med barna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg du er rotete.

jeg har da aldri trodd at det "alltid er morsomt" å ha barn (hvorfor tror du at jeg pr i dag IKKE har barn?? :evil: )

Hva mente du med dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Nå syns jeg du er rotete.

Hva mente du med dette da?

jeg mener at dersom jeg hadde trodd at det "alltid er morsomt å ha barn" så hadde jeg vel hatt barn.. (du ser logikken.. hvorfor gå glipp av noe som alltid er morro?)

årsaken til at jeg pr i dag ikke har barn, er at jeg vet at det krever mye osv, og vil derfor vente til jeg har en bedre livssituasjon osv

men dette har jeg alt forklart.. og det er uansett ikke poenget..

(hva i alle dager er det å ikke skjønne med dette??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at dersom jeg hadde trodd at det "alltid er morsomt å ha barn" så hadde jeg vel hatt barn..

Jeg ville vel heller si at det varlogisk å tenke det motsatte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville vel heller si at det varlogisk å tenke det motsatte.....

hva da? at siden det "alltid er morsomt" så vil jeg ikke gjøre det??

jeg forstår virkelig ikke hvordan du tenker..

dersom du tror at noe er "bare gøy" vil du si ja eller nei til det?

jeg sier ja

dersom noe er ikke er gøy? sier du ja eller nei? jeg sier nei...

ser du logikken nå?

(dette er da grunnleggende logikk.. hvorfor diskuterer vi dette?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Jeg ville tru at du ikke ante hva du prata om. At du ikke har barn siden du ikke har kjent jobben på kroppen.

???

jeg har ikke barn fordi jeg uten å kjenne det på kroppe vet at det ikke er "bare morro"..

det vet da vel alle?

det er da ingen som går omkring å tror at det å ha barn er "bare morro" selv om de ikke har følt det på kroppen... !

ærlig talt!!

kan vi komme tilbake til poenget nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg sier ikke at du har tatt et bevisst valg på å ikke ha barn, jeg sier at jeg tror at du ikke har barn fordi det virker som om du absolutt ikke har peiling på hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg tror at du ikke har barn fordi det virker som om du absolutt ikke har peiling på hva du snakker om.

OK..

men samtidig påstår du at jeg tror "det alltid er morsomt å ha barn".. noe jeg slett ikke tror.. (for som jeg sier; da hadde jeg vel hatt barn, da.. dersom jeg hadde trodd det)

da håper jeg at vi har fått fastslått at ingen her tror at det "alltid er morsomt å ha barn", i alle fall..

kan vi da komme tilbake til poenget som er;

det er ikke alltid at en "ideell" løsning er tilgjengelig (dette gjelder i andre situasjoner enne med barn også), og man må da velge en dårligere løsning fordi den tross alt er den beste

jeg vil påstå at dersom jeg hadde valget mellom å miste en eksamen og å sende et barn med feber i barnehagen, så ville jeg valgt det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...