Gå til innhold

få min elskede til norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest skravle

Dette med hurtig forlovelse er jo vanlig i Albania. Det er ofte ikke før forlovelse og foreldrenes godkjenning at det er ok for albanere å ha en kjæreste.

Men det er jo andre ting i TS sitt tilfelle som får meg til å undres...

Albanske menn i Hellas har radar for usikre jenter med lav selvfølelse! Ganske enkelt og greit.

Folk med en annen oppfatning må gjerne komme med sin erfaring, men det er mange eksempler på dette. I likhet med norske damer som finner "kjærligheten" i afrikanske menn.

Dere som har falt for albanere, tenk dere om: Hvordan står det til med selvfølelsen og selvrespekten deres? Trenger dere bekreftelse fra andre for å tro at dere duger? Det er deilig å føle seg sett av en mørk kjekkas? Dere tror veldig, veldig godt om folk?

Mulig svaret sitter langt inne, kanskje er det ganske ubevisst, men ytterst sjelden er det motsatt av hva jeg tror...

Vel..det stemmer nok at det ikke er akseptert for albanere å være kjærester uten forlovelse/giftemål, men samtidig...får man seg utenlandsk kjæreste fra en annen kultur så er man allerede synket så dypt i å gjøre skam på familiens ære at det ikke lenger har så stor relevans..

I Albania skal man gifte seg med noen av sine egne. Dere begge familiene aksepterer hverandre. Et giftemål der er ikke bare en avtale mellom to personer, men to hele familier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at verken familien din eller noen her støtter dette er fordi dere har vært sammen i en uke. Hellas er inne i en økonomisk krise, og for meg virker det veldig som om han gjør hva som helst for å komme til Norge. Da inkludert å utnytte naive jenter som deg.

Enig der.

Les litt rundt i media om Hellas, det er mange unge mennesker som flytter til andre land, eller som ønsker. Denne fyren vil bare komme seg ut av landet. Jeg syns heller du (ts) skal se det an noen år. Jeg håper du klarer å se hvordan situasjonen er nede i Hellas, og hvordan den påvirker unge mennesker, og at du heller kan se hvordan kjæreligheten mellom dere er om noen par år før dere tar beslutninger om giftemål osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her. nei vi har ikke diskutert hvem som betaler ringene. vi snakker aldri om økonomi. han sier han vil ta hva som helst av jobber i norge selv vaskejobber.

Anonym poster: 4423fdf2b87a40356b25733b36a05a3c

Du syns ikke det vitner om hvor desperat han er? Han sier det jo rett ut at han gjør hva som helst for å få ett opphold her.

Du burde iallefall tenke over mye av det som har blitt skrevet her. Selv om mange angriper deg, er det bare velmenende råd.

En av mine venninner gjorde det samme som deg. En fin jentetur til Hellas som endte med "evig kjærlighet". De forlovet og giftet seg etter kun få uker. Hun snudde ryggen til familie og venner fordi vi ikke "unnet" henne lykke, som hun sa. Da han hadde bodd lenge nok i Norge til å få oppholdstillatelse, ville han skille seg. Han behandlet henne ikke bra etter de kom hit, hun ble også tvunget til å ta abort. Men hun fant seg i alt sammen, fordi hun var blind av kjærlighet.

Vær så snill, ikke end opp i samme situasjon. :)

Anonym poster: cee0ed3def79a7ad75680215c24c8917

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her....

etter meeeeget grundig overveing.... og surfing på internett etter lignende saker, har jeg bestemt meg å aldri møte denne gutten igjen... kanskje jeg gjør den største feilen i mitt liv, eller kanskje ikke. men har lest flere historier nå og blitt skremt. jeg kommer ikke til å reise til hellas i august og hvis jeg noengang reiser til hellas igjen, drar jeg et annet sted... har en veldig ekkel følelse i magen. men jeg håper jeg gjør det riktige. ikveld på skype skal jeg slå opp med ham.... :(

Anonym poster: 4423fdf2b87a40356b25733b36a05a3c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her....

etter meeeeget grundig overveing.... og surfing på internett etter lignende saker, har jeg bestemt meg å aldri møte denne gutten igjen... kanskje jeg gjør den største feilen i mitt liv, eller kanskje ikke. men har lest flere historier nå og blitt skremt. jeg kommer ikke til å reise til hellas i august og hvis jeg noengang reiser til hellas igjen, drar jeg et annet sted... har en veldig ekkel følelse i magen. men jeg håper jeg gjør det riktige. ikveld på skype skal jeg slå opp med ham.... :(

Anonym poster: 4423fdf2b87a40356b25733b36a05a3c

Tro meg, du har aldri tatt et bedre valg for deg selv.

Anonym poster: 8d87c14cd33eeae305e29f6ed99f1a4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Du gjør det riktige, TS. Skjønner det er en vanskelig avgjørelse, men all logikk og nær sagt alle slike historier tilsier tross alt at dette er den riktige avgjørelsen.

Håper du finner en slags trøst i at fallhøyden hadde vært enorm ved å få ham hit til Norge, og at det med å kunne gjøre "ditt livs største tabbe" hadde vært enda mer gyldig om du fikk ham hit. Og oddsene var dessverre, uansett hvor snill og god denne fyren har virket til nå, ikke på din side.

Det er brutalt, og du hører stadig ting at du må ofre litt for å vinne kjærligheten, men det betyr ikke at all rasjonalitet skal legges bort. Å gutse og å være altfor blåøyd er to vidt forskjellige ting. Jeg har vært der nede og blitt litt kjent med denne typen gutter, og det tar ikke lange tiden før de skryter om historier skremmende like din. Til oss andre gutter. Til jentene sier de selvsagt noe helt annet.

Sender gode tanker og klemmer til deg, og det fra en ikke-vestlig mann med norsk pass... Som riktignok er født her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, TS!

:klemmer:

Anonym poster: 70a10a8dba3bf2f03d6d4ed8bdd0bbe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lei meg på dine vegne. Men det er nok det beste for deg selv.

:troest:

Anonym poster: 65087c578aa876365ccc23cc6774a3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

hold dere norske kvinner til norske menn, så slipper vi å høre sytinga deres etterpå; "buhu jeg er såra".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold dere norske kvinner til norske menn, så slipper vi å høre sytinga deres etterpå; "buhu jeg er såra".

Skjerpings. :kjefte:

Dette er et forum for dem som ønsker å lufte sitt hjerte. Så hold deg unna hvis du ikke liker det.

Anonym poster: 70a10a8dba3bf2f03d6d4ed8bdd0bbe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt

hold dere norske kvinner til norske menn, så slipper vi å høre sytinga deres etterpå; "buhu jeg er såra".

Aha, saa norske menn er ikke istand til aa vaere drittsekker? Er veldig oppgitt over mange svar i denne traaden. Er selv forlovet med en som er fra Latin-Amerika, en region som er full av "utro, machomenn". Men guess what? For foerste gang er jeg i et forhold hvor begge parter kommuniserer godt med hverandre, vi stoler paa hverandre, begge vasker hus og lager mat like ofte etc etc. Han ser ikke paa meg som en inngangsbillett til Norge, det er faktisk jeg som maa overtale ham til aa flytte dit (Han var 3 mnd i Norge med turistvisum, og det var ikke den helt store opplevelsen). Og det skjoenner jeg godt: det er kaldt, dyrt, og ikke like lett aa bli kjent med nye folk.

I tillegg kan jeg tilfoeye at jeg ikke har daarlig selvtillit og jeg veier under 55 kg (foer noen sier at jeg er feit dundre som ikke har sjangs paa norske menn). Hva jeg vil med dette svaret er vel aa si at:

-ikke alle utlendiger som tilfeldigvis forelsker seg i en norsk statsborger er ute etter aa lure personen trill rundt

- ikke alle norske kvinner eller menn er saa stygge at de ikke kan finne seg noen i hjemlandet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller ikke noe rolle hva vi skriver.

Hun er forelsket og med det fullstendig blind til hva som egentlig skjer.

Får da bare håpe hu lærer av det og ikke gjør samme feil igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happy_Feet

Aha, saa norske menn er ikke istand til aa vaere drittsekker? Er veldig oppgitt over mange svar i denne traaden. Er selv forlovet med en som er fra Latin-Amerika, en region som er full av "utro, machomenn". Men guess what? For foerste gang er jeg i et forhold hvor begge parter kommuniserer godt med hverandre, vi stoler paa hverandre, begge vasker hus og lager mat like ofte etc etc. Han ser ikke paa meg som en inngangsbillett til Norge, det er faktisk jeg som maa overtale ham til aa flytte dit (Han var 3 mnd i Norge med turistvisum, og det var ikke den helt store opplevelsen). Og det skjoenner jeg godt: det er kaldt, dyrt, og ikke like lett aa bli kjent med nye folk.

I tillegg kan jeg tilfoeye at jeg ikke har daarlig selvtillit og jeg veier under 55 kg (foer noen sier at jeg er feit dundre som ikke har sjangs paa norske menn). Hva jeg vil med dette svaret er vel aa si at:

-ikke alle utlendiger som tilfeldigvis forelsker seg i en norsk statsborger er ute etter aa lure personen trill rundt

- ikke alle norske kvinner eller menn er saa stygge at de ikke kan finne seg noen i hjemlandet.

:klappe: :klappe: :klappe: :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her

nå har jeg snakket med ham på skype og fortalt ham at jeg aldri kommer til å se ham igjen. han ble fly forbanna for å si det mildt... kjeftet på meg og kalte meg stygge ting. jeg begynte og gråte og måtte bare logge av... er forferdelig trist nå men var så ekkelt at han ble så slem når jeg slo opp... :(

Anonym poster: 4423fdf2b87a40356b25733b36a05a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ts her

nå har jeg snakket med ham på skype og fortalt ham at jeg aldri kommer til å se ham igjen. han ble fly forbanna for å si det mildt... kjeftet på meg og kalte meg stygge ting. jeg begynte og gråte og måtte bare logge av... er forferdelig trist nå men var så ekkelt at han ble så slem når jeg slo opp... :(

Anonym poster: 4423fdf2b87a40356b25733b36a05a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt

TS: er du virkelig 29 aar gammel? Hvem i huleste vurderer aa forlove seg etter aa ha kjent noen i 1 uke? Egentlig mistenker jeg at du startet denne traaden for aa latterliggjoere oss som har et serioest forhold med en utlending.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...