Gå til innhold

Venninnen min sier jeg bør klippe meg kort.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Enten er du dum som et brød som ikke eier en tanke i hodet selv ettersom du må spørre her om du skal klippe deg fordi noen andre sier det... Eller så er du bare ute etter å høre hvor fantastisk vakker du må være og hvor utrolig bitch sjalu venninna di er. Begge deler er usjarmerende.

Og langt blodt hår er ikke akkurat vakkert på alle. http://greenobles.com/data_images/donatella-versace/donatella-versace-04.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonym

Min personlige mening:

Skikkelig langt hår er sjelden kledelig, sånn som dette:

http://traditionscustoms.com/sites/default/files/woman_long_hair.jpg

Langt hår er fint så lenge det ikke blir veldig langt:

http://www.babak.ca/Hair-%20New/Long_hair_babak.jpg

Men at du i det hele tatt lurer på om du skal la deg diktere av venninnen din vitner om at du er veldig usikker på deg selv. Selvsagt skal du ikke klippe deg for hennes skyld, uansett om hun sier det fordi hun er sjalu eller fordi hun oppriktig mener du blir finere med kort hår. Det er ditt hår og din avgjørelse.

Anonym poster: a4c861afa29c642aff3b2a8f5fae7a22

Synes det første bildet med laaangt hår var mye kulere!!! Mer naturlig pluss at hun var typete, kledde hatt! Hun andre var alt for "overstylet", sånn som de fleste med litt lengde kan fikse...Det er mer sjeldent med langt , naturlig vakkert hår! IKKE klipp deg trådstarter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det finnes jo en mellom ting da ?:P

Jeg ville IKKE klippet det så kort som veninnen din sier du burde. Jeg kan egentlig love deg at du kommer til å angre! Og klipper du det så kort og blir det ikke lett å få i extension om du ikke liker å ha kort hår.

Men om du selv ønsker en forandring kan du jo klippe noen cm og kanskje tynne det ut litt ? Blir kanskje litt varmt og "tungt" med laangt og tykt hår nå om sommeren ? Ikke at denne sommeren her har vært så varm at det gjør noe da

Tynne det ut???

What's the point? Det er jo det som er vakkert og sjeldent...langt tykt hår!!! De fleste bruker jo en formue for å få MER volum/tykkere...men når man først har tykt hår skal man ha det tynnere...?

Keep it all ts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentedame

Tykt hår ned til rumpa er tungt og lite kledelig. Du blir ikke styggere om du klipper en god del. Det blir så voldsomt med så mye hår.

Jeg er forresten ei som maser på min venninne om å klippe seg. Jeg har langt og fint hår selv, men hun har altfor langt og det blir veldig voldsomt. De gangene hun mener frisøren har tatt for mye ser hun mye freshere og lettere ut, og er aldeles nydelig uten å gjemme seg under alt det lange håret. Jeg sier det altså til henne i beste mening, for hun ser drastisk mye bedre ut når hun klipper seg.

Slutt og mas på venninna di om å klippe seg, det er hennes business, ikke din! Til alle dere som skriver at det blir voldsomt, det kan jo være flott med voldsomt hår, langt og tykt! Husk : det er sjeldent, og ikke alle kan få ordenlig langt hår. Trådstarter skriver at hun har hår ned til rumpa, men og at hun har flott, velstelt hår, stusser det jevnlig osv...Så hva er problemet?

Til dere som synes hun skal klippe det, tynne det ut, etc, etc... dere har selv sikkert tynt, livløst hår som aldri blir lengre enn knapt skuldrene..

Hun har et fantastisk hår, som er en sjeldenhet i seg selv, hvorfor skal hun da ta det bort, det som er hennes varemerke, det hun stadig får komplimenter for?

Jeg hadde ei venninne som var frisørlærling, som stadig kom med forslag til hvordan jeg skulle ha/klippe mitt fyldige, lange honningblonde hår med fall i. Omsider sa jeg ja til å være hårmodell for henne, hun trengte en modell med langt hår, lovte kun å stusse tuppene ( jeg sa jeg aldri ville klippe meg kort, var klar på det ). Hun klippet meg MYE kortere enn avtalen, tynnet det og litt ut! Jeg brukte år på å bli fornøyd igjen, følte hun tråkket på min integritet og vi er ikke venninner lenger.

Helt ærlig trådstarter, venninnen din høres manipulerende ut, og hun høres ikke ut som ei god venninne. Hun kjøper selv extentions for å ha det langt ( falskt sådan...), men mener at du bør klippe deg...Hallo, det er jo så tydelig, hun er misunnelig og vil deg ikke godt. Hadde hun vært ei god venninne, hadde hun gitt deg komplimenter for håret ditt istedenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykt hår ned til rumpa er tungt og lite kledelig. Du blir ikke styggere om du klipper en god del. Det blir så voldsomt med så mye hår.

Jeg er forresten ei som maser på min venninne om å klippe seg. Jeg har langt og fint hår selv, men hun har altfor langt og det blir veldig voldsomt. De gangene hun mener frisøren har tatt for mye ser hun mye freshere og lettere ut, og er aldeles nydelig uten å gjemme seg under alt det lange håret. Jeg sier det altså til henne i beste mening, for hun ser drastisk mye bedre ut når hun klipper seg.

Du kan fint komme med et råd, men å mase blir for dumt.

Det er hennes hår og du har ærlig talt ingenting med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har langt tykt gyldeblondt hår ned til rumpa og menn gir meg ofte komplimenter for håret mitt.

Venninnen min sier derimot at jeg ikke kler det og at jeg blir så tykk i ansiktet av å ha langt hår. Hun sier at jeg ville kledd en kort kort frisyre ala den Emma Watson klippet seg i.

Vi er begge i begynnelsen av tyveårene.

Venninna di vil bare ha alle mannfolka for seg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når jeg bare hadde lest overskriften så tenkte jeg at "hun har sikkert så fint hår at venninnen er sjalu pga. det" og basert på det hun sier ifølge deg så virker det sånn.. jeg hadde beholdt håret mitt slik det var om jeg var fornøyd, venninnen din bestemmer ikke hvordan håret ditt skal se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint komme med et råd, men å mase blir for dumt.

Det er hennes hår og du har ærlig talt ingenting med det å gjøre.

Du har ikke noe med hvordan vårt vennskap fungerer, har du vel?

Hun maser på meg om å bruke singleter i stedet for t-skjorter, å bruke høye hæler selv om jeg er høy, å sette opp håret iblant og å smile mer. Det blir kanskje også for dumt for deg, men vi vil det beste for hverandre, og vi tåler å bli påminnet ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig for oss å si hva du burde gjøre og hva din venninne har ment. Jeg synes ditt innlegg oser av "Si at hun er sjalu på mitt nydelige hår".

Du må da kunne stå opp for deg selv, og selv bestemme hvordan du skal ha håret mht dine preferanser og hva du ønsker??

Hvis du ønsker råd i en sånn sak, synes jeg du burde legge ut bilde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke klipp alt på en gang, prøv heller med litt mindre og se hvordan du liker det. Om du skulle hate så kort hår så tar det jo en stund før det vokser så langt igjen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,jeg håper ikke det..men hun maser om det hele tiden.

Lurer litt på hvorfor dette er viktig for henne jeg? :fnise:

Er jo litt smak og behag da,personlig liker jeg mellomting,men selv om venninne mine har kort hår,kunne jeg ikke brydd meg mindre!

Venninne mine er de vakreste i verden uansett :hjerte:

For all del ikke klipp alt på en gang, prøv heller med litt mindre og se hvordan du liker det. Om du skulle hate så kort hår så tar det jo en stund før det vokser så langt igjen...

enig! Er det sånn at du lurer litt på hvordan det hadde sett med kort hår,eller er det bare hennes masing som plager deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet på den og tror vel det var det ts håpet på da "hun" skrev innlegget. "Kvinner er så sjalu på hverandre. Buhu! Menn er så snille"

Anonym poster: b8b989a227adccdfc1ca3b3da3bd0ced

Det samme tenkte jeg også, det er ganske åpenbart: "Jeg har langt lyst og fyldig hår ned til rompa, får masse komplimenter fra gutter og vil ikke klippe det, men venninna mi vil at jeg skal gjøre det." Jaha, ok? Så ikke klipp det, da. Trenger ikke å bety at venninne di er misunnelig, kanskje hun bare syns at du kler kort hår bedre?

Hilsen en med laangt og fyldig hår som syns at TS er ute etter svar som venninna di er bare misunnelig.

Anonym poster: 0fd23d9eb4d11b7035c1e1e9c5b05fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg liker det, men venninnen min maser på meg og sier at jeg bør klippe det av.

Ikke klipp det, hun er bare misunnelig på ditt lange hår og den oppmerksomheten det gir deg.

Min venninne (med kort hår, selvsagt) sa også til meg at jeg burde klippe med og "bli mer voksen". Og det sa hun rett etter at hun blåste ut av seg frustrasjon for at jeg alltid fikk mere oppmerksomhet enn henne, sannsynligvis pga. håret.

Dette er nå sikkert 15 år siden. Har jeg klippet meg kort? Nope;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt være å si noe til venninner med langt hår (og for all del, tykt og fint og blankt i seg selv, bare ikke så fint når det sitter fast på noen) som helt klart ville sett mye bedre ut med ordentlig frisyre. Noen har skjønt det selv etter hvert og fått seg skikkelig fine halvlange eller korte frisyrer, andre har fortsatt bare en hårgardin hengende nedover seg. Ei tok helt av og har sånn Ellen Holager Andenæs-buzzcut som ingen kler, akkja. De som skjønte greia ser veldig bra ut.

Har aldri tenkt at noen trenger å klippe seg ut fra misunnelse. Jeg hadde nemlig en fantastisk, blond, krøllete manke da jeg hadde langt hår selv. Draget har jeg alltid hatt, langt hår eller ei. Grodde ut manken igjen for noen år siden for å se om det virkelig var så kjipt å ha langt hår som jeg syntes å huske, og det var det. Ikke bare er det utrolig irriterende å drive å vaske og børste på det, men ansiktet blir helt borte med mindre håret er satt opp. Jeg holdt ut til det nådde BHen bak, og det var forsåvidt moro å sette det opp og kjøpe spenner og sånt, men det var en lettelse å bli kvitt det igjen.

Men man bestemmer da over sitt eget hår. Kvinner ser generelt bedre ut med kort hår enn med langt, men langt hår kan være veldig fint i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...