Gå til innhold

Hva kan jeg bli?

Englepusen

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år, selvstendig næringsdrivende innen godstransport og mangler en eksamen fra videregående.

Har gått grunnkurs formgivingsfag, vk1 tegning, form og farge og ble så lei av alt som het tegning og valgte vk2 allmenn påbygg.

Har det jo greit nok som selvstendig, men det er ikke en jobb jeg kan tenke meg å holde på med til jeg pensjonerer meg. Så nå leker jeg med tanken på å få meg litt mer utdannelse. Men hva??!?

Jeg har ikke verdens beste økonomi så jeg må ha anledning til å jobbe mens jeg studerer. Ikke kan jeg dra langt avgårde heller (mannen min er helgepappa) så det må være en skole i Rogaland eller via brev/internett.

Jeg har aldri helt funnet ut hva jeg vil bli når jeg blir stor så forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så lett å bare slenge ut noe - hva med å si litt om hva slags fag du liker osv? Hva likte du best da du gikk på skolen? Har du noen interesser som du kunne tenke deg å ha som yrke? Mulighetene er mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt om bio ingeniør nettopp og det hørtes spennende ut. Men da må jeg flytte til Ålesund.. :(

Jeg likte å tegne og male før jeg begynte på vgs, jeg er veldig glad i dyr, ikke flink med barn, liker naturfag, sosialkunnskap, historie, liker å lese, liker å lage mat, er nokså sterk, ikke redd for å bli skitten på nevene, liker data, glad i å kjøre bil, syns det er morro å skru sammen ting..det var det jeg kom på sånn i farten.

Lenge siden jeg har gått på skole nå, føler litt trang til å lære noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Kva med å få deg ein studiekatalog for høgskulen i Stavanger eller ta kontakt med NKI for studie gjennom internett?

Mulighetane er ikkje så få sjølv om man må bu der man bur.. Dessutan finst det mange kurs du kan ta.

Kva med å gå mekanisk eller elektrofag ved din lokale vidaregåande?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

All utdanning kan man jo vise til eventuelle arbeidsgjevarar. At NKI ikkje er god som utdannelse har eg ikkje høyrt noko om. Kva har man den til om man ikkje kan bruke åra til noko? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel noe datagreier til slutt..

Skulle ønske jeg var en av de som visste nøyaktig hva de ville bli før videregående..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå til rådgiver på en skole?

Det finnes forresten yrkes psykolog som kan hjelpe deg med hva du burde bli. :)

Lykke til.

Har heller ikke peiling på hva jeg vil blir. Er ikke enkelt å vite. Viste godt før hva jeg ville blir, men når vet jeg ikke lengere. Skole lei å alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...