AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #1 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg har en venninne som får varer på jobben enten gratis eller til sterkt reduserte priser. Disse varene har hun en tendens til å gi bort i gaver til venner og familie. Dette kan vi være enige om at er OK. Men, så er det slik at hun forventer gaver tilbake for samme verdi som disse gratis-varene hun gir bort. La oss si hun får en Adidasgenser til 1000,- på jobben. Denne gir hun bort til en venninne i gave i forbindelse med bursdag eller jul. Da forventer hun å få tilbake gaver til en verdi av 1000,- fra denne venninna når hun selv har bursdag/det er jul. Er det bare jeg som synes dette blir feil? Jeg skjønner jo at vi rundt får gaver som er verdt mye, men venninna mi har jo fått varene gratis eller på 90% rabatt og har ikke selv egentlig bidratt til å betale for disse gavene. Det setter jo oss rundt i en vanskelig situasjon også, for jeg som er student f.eks. har jo ikke råd til å gi like mye tilbake f.eks. Da blir hun skuffa, eller tenker jo sikkert sitt da, siden hun har sagt hun forventer samme verdi tilbake fra folk... Anonym poster: a23b6546a98e7ce9f84334d471ae993d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #2 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg mener at er dere enige om å kjøpe gave til hverandre for 500 kr så kjøper dere det uansett om du får kjøpt noe til en billig penge, da kjøper du bare flere ting slik at du faktisk bruker 500 kr på gaven og ikke slipper billig unna fordi at du finner det på tilbud. Jeg kjøpte julegaver til ei vennine på tilbud og vi var enige om å kjøpe for 600 kroner. Jeg kjøpte for 600 kroner men gaven var nok verd dobbelt så mye siden jeg fant det meste på tilbud Anonym poster: 29a282b908e8c5f60f4557e79a75e800 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 29. juni 2012 #3 Del Skrevet 29. juni 2012 Hvis noen er sure fordi de får mindre enn det de gir må dere bli enige om hvor mye gaver skal koste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #4 Del Skrevet 29. juni 2012 Blir så provosert av sånne folk. Tror faktisk ikke jeg hadde giddet og gi henne noen gave. Jeg gir gaver til folk for å vise at jeg setter pris på noen. Verdien av gaven skal ikke ha noe å si. Verdien av gaven bør heller ikke være et slags målemeter på hvor mye en setter pris på hverandre. Anonym poster: 1a7387600d3500d1effd316a07f85672 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 29. juni 2012 #5 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg Synes venninna di oppfører seg kvalmt... Har hatt jobb med rabatter og noen gratis goder, og det har hendt jeg har gitt det i gave. Men ikke som eneste gave, og forventer ikke å få samme "verdi" tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 29. juni 2012 #6 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Men, så er det slik at hun forventer gaver tilbake for samme verdi som disse gratis-varene hun gir bort. Her skurrer det voldsom i mine ører. Jeg synes ikke man skal forvente gaver, iallfall ikke i en slik prisklasse. Dessuten driver hun og gir bort ting hun selv har fått. Hva med å si til henne at du ikke har råd til å gi dyre gaver, og at hun da heller får slutte å gi deg slike ting? Endret 29. juni 2012 av MrsTula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SemperFi Skrevet 29. juni 2012 #7 Del Skrevet 29. juni 2012 Da kutter man heller ut gaver. Det er først og fremst tanken som telles, ikke gaven. Trist at folk har gått i den retningen at de bryr seg mer om hva de får, enn tanken om å få noe i det hele tatt fra en person. Jeg blir like glad hver gang jeg får en dorullnisse fra niesen min. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella90 Skrevet 29. juni 2012 #8 Del Skrevet 29. juni 2012 Hun kan jo ikke bli snurt når det er hun selv som velger å gi så dyre gaver. Jeg hadde sluttet å ta imot gaver fra henne. Eller foreslått at hun kan begynne å gi billigere gaver og kanskje blitt enig om en pris hvis hun forventer å få noe i samme prisklasse tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 29. juni 2012 #9 Del Skrevet 29. juni 2012 Skjønner ikke poenget med å forvente gaver eller avtale prisen på gavene. Hvorfor ikke bar gi det man føler for, og blir de sure så la være å gi gave neste gang? Jeg gir gaver utifra MIN lommebok og hva jeg mener passer best til mottakeren. Om andre gir me gaver som de har fått gratis eller betalt masse for spiller da ingen rolle. Det er tanken bak gaven som teller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #10 Del Skrevet 29. juni 2012 I mit hode er ikke gavene hennes "dyre" om hun får de gratis. Anonym poster: 1f9123fe5039b9d69cebebe83c1024a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 29. juni 2012 #11 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg har en venninne som får varer på jobben enten gratis eller til sterkt reduserte priser. Disse varene har hun en tendens til å gi bort i gaver til venner og familie. Dette kan vi være enige om at er OK. Men, så er det slik at hun forventer gaver tilbake for samme verdi som disse gratis-varene hun gir bort. La oss si hun får en Adidasgenser til 1000,- på jobben. Denne gir hun bort til en venninne i gave i forbindelse med bursdag eller jul. Da forventer hun å få tilbake gaver til en verdi av 1000,- fra denne venninna når hun selv har bursdag/det er jul. Er det bare jeg som synes dette blir feil? Jeg skjønner jo at vi rundt får gaver som er verdt mye, men venninna mi har jo fått varene gratis eller på 90% rabatt og har ikke selv egentlig bidratt til å betale for disse gavene. Det setter jo oss rundt i en vanskelig situasjon også, for jeg som er student f.eks. har jo ikke råd til å gi like mye tilbake f.eks. Da blir hun skuffa, eller tenker jo sikkert sitt da, siden hun har sagt hun forventer samme verdi tilbake fra folk... Anonym poster: a23b6546a98e7ce9f84334d471ae993d Pass på å kjøpe gave til henne når du kommer over et opphørssalg med sterkt reduserte priser, så kan du gi henne en gave som normalt har samme verdi som gavene hun gir deg uten at du betaler så mye mer enn henne. Problem solved. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 29. juni 2012 #12 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg synes venninna di oppfører seg tåpelig. Helt greit å få tak i flotte gaver til redusert pris, mottakeren merker jo ikke forskjell på om giveren har betalt 1000 kr eller 10 kr. Men å kreve like dyre gaver tilbake når man selv har betalt veldig lite for de dyre tingene blir helt feil. Jeg har f.eks. noen ganger fått tak i gaver til en mye bliligere penge enn det de egentlig koster, men da har jeg da ikke krevd gaver tilbake i samme verdi som det tingene jeg ga egentlig ville kostet meg! Blir veldig kynisk synes jeg, å tenke slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå