Gå til innhold

♥ lenebeate


lenebeate

Anbefalte innlegg

Jeg fikk lyst til å lage meg dagbok! Mest for tidsfordriv, men også for å lufte litt meninger og følelser en gang i blant kanskje? Vi får se hvordan dette går!

Ellers, litt kort om meg, så er jeg ei jente på 21 år, og hverdagen består for det meste av trening, kosthold, hundeliv, mote og fotografi. Og det er vel dette dagboken kommer til å bestå av. Samt vanlige, kjedelige, hverdagslige ting.

Here we go! :danse: Jeg danset alltid fingerdans når jeg var liten. Awesome!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært en fin dag! Og den deilige sola som kom i ettermiddag har gjort den enda bedre! Jeg har sommerferie, så dagen startet ganske sent. Ikke før klokken 10:30 kom jeg og valpen min oss ut av senga. Deilig å sove lenge, men jeg får litt dårlig samvittighet av det. Valpen har forresten veldig mye energi disse dagene! Blir mange små turer på oss nå ja :Nikke: Men det er jo bare bra. Godt å røre på seg. Samtidig er det veldig godt å ha en grunn til å gå tur. Jeg er ikke den personen som bare kan ta meg en tur alene, for å si det slik!

Ellers har jeg hatt en hard økt på gymmen i dag, på bryst, triceps og front/side skuldre. Trodde armene mine skulle falle av! Jeg skulle showe off litt til venninna mi, med å ta push-ups etter treninga, men jeg klarte jo ikke å holde min egen kroppsvekt oppe en gang :fnise: Men uendelig godt å komme hjem etterpå, det var det!

I forhold til trening så har jeg et nytt oppsett jeg går etter, som min kjære samboer (treningsfreak) har satt opp til meg. Er veldig spent på om det blir mer framgang av dette! Oppsettet er 3 forskjellige dager der dag 1 er bryst, triceps og front/side skuldre, dag 2 er rygg, biceps, bakside skuldre og dag 3 er føtter og rumpe. Så kan jeg trene så mange ganger i uka jeg vil. Som regel blir det 5-6 dager! Jeg har også tenkt å ta kroppsmål og vekt, som begynner fra i morgen av. Tror jeg. I alle fall vekt! Må skaffe meg målebånd før jeg får tatt kroppsmål. Eller kanskje vi har en trå og en tommestokk? Tror jeg skal bestille meg ei slik fettklype også :)

Nå er samboer på trening, og gullet mitt ligger under sofaen og sover. Godt med litt rolig alenetid! Ha en god kveld videre alle sammen! ♥

Mitt første ordentlige innlegg! And I naaaailed it! Fortjener enda en fingerdans :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er da! Vi har ikke vært på trening på leeeenge. Oppmuntring please? ;) Litt for masse oppussing på gang. Har soverom klart til dere om dere kommer på besøk i sommer!

Fingerdans! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen! Haha! Så gøy at du er her da! Hadde jeg ikke ikke forventet at all :fnise: Akkurat oppdaget forumet jeg, og fant ut at dette var jo litt morsomt tidsfordriv! Har ikke du dagbok da, så kanskje jeg kan følge litt med på livet ditt også? Hihi! Bra du har soverom klart, for vi kommer sikkert på besøk, for å så bli værende i hele to uker! Gleder meg kjempemye! Kan showe off litt muskler, så kanskje du blir motivert til å trene igjen :cool:

I dag var det rygg, biceps og bakside skuldre som stod for tur! Jeg var like død etter denne treninga som gårsdagens trening. Det er TUNGT å trene en muskelgruppe om gangen på treningene! Men det er vel kanskje litt av vitsen :fnise: Føles i alle fall ut som jeg gjør noe riktig da! Jeg veide meg også i dag, som jeg planlegger å gjøre hver fredag, og vekta sa 52 kg blank. Satser egentlig på at vekta går litt oppover om treninga gir resultater! I muskelmasse that is! :jepp: Men det får vel tiden vise.

Ellers har jeg hjulpet til med å vaske ned ei leilighet i dag, og tjent meg 1000 kroner på det! Ikke værst, ikke værst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom i perioder for så å glemme av hele kg i noen år av gangen ;) Hadde treningsdagbok før, men får vel skaffe meg en ny en og begynne å trene skikkelig igjen. Da vi begynte i år drev jeg bare å sammenlignet meg selv med arnold schwarzenegger etter hver treningsøkt :fnise: synes musklene vises så mye bedre nå enn for noen år siden da jeg veide 5 kilo mer. Etter 2 uker trening påsto jeg at nå kunne jeg ikke trene mer ellers fikk jeg mer muskler enn A :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skaffe deg ei ny ei ja, det synes jeg! Men synes du kunne skaffet deg ei vanlig ei også jeg da, så jeg kan stalke deg litt :jepp: Tror ikke du skal bekymre deg så mye over at du kommer til å se ut som schwarzenegger altså :fnise: Og det hadde jo vært litt kult om du fikk mer muskler enn A :cool: Ellers har jeg ikke det luksusproblemet selv da. Musklene mine synes ikke. (enda!!) Må få fjernet litt underhudsfett først tenker jeg. Selv veier jeg jo litt mer nå enn jeg gjorde for et par år siden, sååå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morges klokken 06:00 våknet jeg av at valpen kastet opp i senga si. Jeg vasket vekk oppkastet, ga gullet litt vann, og så la vi oss til å sove igjen, da han virket helt fin etterpå. En time senere våkner jeg av at han er urolig. (jeg sover innmari lett :roll: ) Tenkte kanskje han måtte på do, så jeg tok han med ut. Men der begynte han bare å spise gress og kaste opp igjen. Og den ellers så viltre valpen la seg bare langflat midt på veien til han trasket rolig tilbake til huset igjen. Når vi kom inn kastet han opp på nytt. Han begynte også å syte noe innmari. Virket som han hadde det veldig vondt og ikke fikk til å legge seg til rette osv. Man kunne se at han ville sove, men fikk det bare ikke til. Vi ringte dyrlegen, og jeg var helt innstilt på å kjøre med det samme. Men dyrlegen sa at vi bare måtte vente, og om han ble værre skulle vi ringe igjen. Heldigvis sovnet han til slutt, etter masse syting og trøsting, og vi kunne senke skuldrene igjen. Uff, for en morgen! Attpåtil så hadde jeg bare klart å sove to timer i natt, for av en eller annen grunn fikk jeg ikke sove. Gjett om jeg er trøtt! Men lille gullet mitt er i alle fall frisk igjen, ser det ut til :hjerte:

I dag har jeg treningsfri og spisedag. Treningsfri går som smurt, men spisedagen går litt dårligere. Har jo nesten ikke spist noe som helst! Jeg skulle spise ei fulkorns-tacolefse med sjokoladepålegg i sted (ja, det er faktisk kjempegodt!), men etter å ha spist en bit, og undret litt på smaken, så sjekket jeg datoen på sjokoladen og bare.. wait, whaaaaat?! :bond: Utgått med hele seks måneder! Ikke rart den smakte hestemøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gutten! Går nok over av seg selv. Gutten min hadde det samme når han var liten og spiste tull.

Ja, men to uker sammen i sommer så får du stalket meg mer enn nok tror jeg ;) går det bedre med liten gutt nå? Jeg har vært til dyrlegen med ørebetennelse med min lille gutt nå nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet er heldigvis bra igjen nå ja! Er så ekkelt når de er dårlige! Han var litt roligere i hele går enn han ellers er, men nå er det full fart igjen. Litt for mye fart, egentlig.. Gled deg til å møte Lucifer von Hell, som mamma kaller han! :fnise: Kanskje du får litt skikk på han du, i løpet av de to ukene :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsmodus i dag! Som selvfølgelig inneholder slampeklær og tv-titting. Men ei treningsøkt innimellom chillinga på sofaen måtte til, og i dag hadde jeg ben og rumpe som fokus. Deilig å komme tilbake fra ei hard benøkt og hoppe rett inn i godbuksa si igjen, for å så plante den i alle fall LITT mer trente rumpa mi tilbake på sofaen :fnise: Gikk også en fin tur i kveldsola med min kjære! Så litt aktivitet har jeg da vært i på en typisk slampedag!

Nå avsluttes kvelden med grove brikker og en grøsser på skjermen!

Åh! Forresten! Jeg lagde jo fun light-gele i går som fortsatt står i kjøleskapet og venter på meg, kom jeg på nå! Da blir det vel kanskje en liten dessert til kvelds også da :Nikke: Håper den er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geléen var god den! Selv om den kunne vært bedre om jeg hadde satt et lokk over den når den stod i kjøleskapet tror jeg, for det smakte litt sånn.. kjøleskap av den. Men det går definitivt an å lage en slik igjen!

i går var vi på vår siste kveld av valpekurset, endelig. Det var et veldig dårlig opplegg.. Hundene fikk aldri være ute av bilene samtidig, og mesteparten av tiden satt vi bare å så på andre sine hunder. Pluss at treneren var helt fjern. Vi fikk aldri svar på noe av det vi lurte på eller noe. Altså, vi var der mest på grunn av at han bjeffer så mye og blir "gal" av å møte andre hunder og slikt. Han trenger å sosialiseres :roll: Men det eneste vi fikk trene på var jo sitt og ligg, nesten. Bortkastede penger synes jeg.

Jeg var også på trening i går, og trente bryst, triceps og front/side skuldre. Etter treninga kjøpte jeg meg cottage cheese for første gang, og likte det! Eller, bare cottage cheese var jo ikke så smakfult. Men jeg laget en liten skål med Go`dag Energimüsli, noen grønne druer, cottage cheese og litt jordbærsyltetøy som jeg blandet sammen. Kjempegodt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får trene litt når dere kommer på besøk da :)

Mmmm... Cottage cheese! På rugsprø med avokado eller tomat oppå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må vi! Jeg kan jo ikke ha pause i hele to uker selv om det er ferie! Men hvor kan vi trene da?

Akkurat kommet hjem fra ryggtrening! Var ikke den mest effektive treningsøkta kjenner jeg, men bedre enn ingenting uansett. Dro innom butikken etterpå og kjøpte meg masse frukt og ingredienser til sunne måltider. Jeg blir veldig mye mer motivert til å trene når jeg eksperimenterer med forskjellig sunn mat :Nikke:

Det har vært strålende vær her i dag, så jeg har vært ute en del for å prøve å få litt farge på kroppen. Deilig! Kroppen min trenger det, for å si det slik. Jeg er bleik som få!

Nå blir det etter-trenings-mat og kos på sofaen før vi tar kvelden i dette huset. God kveld videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja, men du vet vi har "treningsrom" der det i alle fall er en benk og kanskje noen manualer, så litt trening av den sorten skal vi vel også klare å få til om vi gidder :)

Skal du lage sunn middag til meg også når du kommer på besøk da eller? Jeg trenger inspirasjon. Er fullstendig matlei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut! Haha, vel, det er ikke middag jeg lager sjø. Lager bare lunch og småmåltider etter trening osv. Som egentlig ikke trengs å lages en gang, bare blandes :fnise: Middagsinspirasjon skulle jeg gjerne tenkt meg selv.. Vi lager det samme hele tiden synes jeg. Og rettene er ikke nødvendigvis så sunne heller :roll: I går lagde vi pizza av grove tortillas da! Det var veldig godt, og sunt! :Nikke: Med tomatpuré, kyllingkjøttdeig, mais, løk, ananas og litt ost og pesto. Neste gang skal jeg bruke cottage cheese istedenfor ost også tror jeg!

På bentreninga mi i dag kom en personlig trener bort til meg og sa: "veeel, få se om du løfter tungt nok nå da?" Det gjorde jeg visst ikke, og måtte legge på en del vekt! Så nå er føttene mine helt kake! Det hjalp ikke akkurat på at jeg og samboern var på joggetur for litt siden heller. Men det er en bra ting da. Jeg hadde litt på følelsen at jeg ikke tar i så tungt som jeg burde, og at jeg kan øke litt her og der, men det er så vanskelig å presse seg på den måten alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sunn middag er supervanskelig. Jeg er veldig glad i salat og sånn, men da ender jeg opp med å ikke få i meg nok kalorier for jeg vet aldri hva jeg skal ha til salaten..

Bentrening synes jeg alltid er tungt! I utgangspunktet er det jo en veldig stor muskelgruppe som klarer veldig mye vekt, men jeg klarer ikke legge på nok vekt på knebøyen for det dumme kneet mitt blir for vinglete :(

Tar du med lille hunden på joggetur da? Eller er han litt for liten ennå kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i salat jeg også, men det er det en annen en som absolutt ikke er i dette huset, så det blir ikke mye av det :roll: Uff, det er sikkert ikke lett å trene ben for deg nei, når kneet ditt er såppass dårlig! Lillegull er ikke med på joggeturer enda. Han blir veldig fort sliten, i alle fall når det er så varmt som nå, så vi venter nok en stund med det. Attpåtil så er han umulig å jogge med.. Prøver å venne han sakte men sikkert til det, men han blir så ivrig når jeg løper, og begynner da å bjeffe og leke osv. Vet ikke helt hvordan jeg skal få bort det??

På trening i går, kom den samme PT'en bort til meg og venninna mi igjen. Jeg vet ikke helt hva han ville egentlig, men jeg utnyttet da sjansen til å få litt "gratis personlig trening" jeg :fnise: Har bestemt meg for å være med på noen saltimer i uka også, bare for cardio. Det er jo SÅ kjedelig å løpe på tredemølla, så jeg trenger litt annen cardiotrening!

På kvelden i går dro jeg til ei venninne og vi koste oss med film og godt! En dårlig film tho.. Men godisen var i alle fall super! Kjøpte oss kesam (den magre var utsolgt..) og dip-pulver, agurk, gullerot, druer og moreller. Samt en melom som vi delte i to og fylte med cottage cheese og litt yoghurtnøtter og ingredienser til en deilig jordbærsmoothie! Skal si vi ble fulle i magen! Selv om vi ikke spiste halvparten en gang :)

Nå skal jeg snart på tur med det lille gullet mitt, så får vi se om jeg tar meg en tur til gymmen. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal trene i dag eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...