Arkana Skrevet 12. februar 2004 #21 Del Skrevet 12. februar 2004 1 kilo kjøttdeig, 1 kilo ferskt kjøtt, 1 kilo laksebiff, tilsammen 3 middager? Isåfall forstår jeg hvorfor du bruker så mye! 250 gram kjøtt/fisk er nok per person, ergo ble dette plutselig 6 middager for 2 stk (jeg har hele tiden forholdt meg til 2 stk). 1 kilo norvegia og og ei pepperonipølse på 8-900 gram har du dessuten endel lengre en 1 uke... Forøvrig vil innslag av retter som pasta med div saus, grøt, pannekaker, pølsegryte etc i enkelte ukedager hjelpe godt på budsjettet. Ok, jeg var ikke klar over at det var i såpass store kvanta, jeg antok at det var helt vanlige pakker på f.eks. 4-500 g kjøttdeig o.l. Men jeg skjønner likevel ikke hvordan du klarer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 12. februar 2004 #22 Del Skrevet 12. februar 2004 Om ikke jeg hadde mer penger så hadde jeg helt klart fått det til, med litt planlegging og litt kjedligere (i mine øyne) middager. Men jeg liker å lage mat, spise og kose meg, ikke har vi dårlig råd heller, prøver som sagt å holde meg på 1000,- i uka, men det er ingen krise om vi går over.. da blir det heller litt mindre penger til annet søppel som jeg sikkert ville brukt det på :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supersurfer ;-) Skrevet 13. februar 2004 #23 Del Skrevet 13. februar 2004 Vi bruker nok også 5-6000 kr i mat til bare meg og min samboer :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huzky Skrevet 13. februar 2004 #24 Del Skrevet 13. februar 2004 Vi bruker 3000-4000 kr. (2stk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 13. februar 2004 #25 Del Skrevet 13. februar 2004 Hva regner dere i denne summen? Bare mat? Jeg legger ca. 1500,- - 2000,- pr. uke igjen i dagligvarer - men det dekker også toalettpapir, tørkeruller, rengjøringsmidler, toalett-artikler som deodoranter, såper, bind, osv ... Husholdningen gjelder meg og mine to tenåringssønner. Jeg vet det er mye penger - men er veldig opptatt av at vi skal spise sunt og lager all mat fra bunnen av selv. Dessuten sluttet jeg å røyke for ett par år siden, så da bruker jeg mer penger på sunn mat med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. februar 2004 #26 Del Skrevet 14. februar 2004 Hva regner dere i denne summen? Jeg regner alt som kjøpes til husholdningen, altså i tillegg til mat gjelder det toalettpapir, tørkepapir, rengjøringsmidler/-artikler, såper og andre kroppspleieprodukter (ikke de som kjøpes andre steder enn dagligvarebutikken), brødposer, bakepapir o.l., kattemat, bind/tamponger, vitaminer osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 14. februar 2004 #27 Del Skrevet 14. februar 2004 Alt som kjøpes på dagligvaren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 14. februar 2004 #28 Del Skrevet 14. februar 2004 Vi (jeg og sambo) bruker 1000 kr i uka, og da er alt som handles på vanlige matbutikker inkludert (som vaskemiddel, bind, dopapir etc) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 14. februar 2004 #29 Del Skrevet 14. februar 2004 Vi bruker nok også ca. 1000 kr i uka for to voksne (og to puser ), noen ganger mer og av og til mindre. Det regulerer seg selvfølgelig litt etter hvor mye/lite penger vi har, men vanligvis prioriterer vi god mat og gode råvarer! For oss er det viktig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 15. februar 2004 #30 Del Skrevet 15. februar 2004 Vi bruker 1500 kr i uka på husholdning (mat, rengjøringsartikler, badeartikler), da inkludert leie av video/dvd, lotto/vikinglotto... Vi syns det er mye, men vi har et stort behov for å kose oss skikkelig! Vi bor på en plass hvor vi ikke kjenner noen vi er sammen med på fritiden, og der må vi fortsette å bo en stund pga jobb... Når vi sitter bare to sammen hele tiden, vil vi kose oss med god mat, leie et par- tre filmer i uka, og spise godis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #31 Del Skrevet 16. februar 2004 Vet ikke om du er en av de som regner med deodorant og bind i matbudsjettet, men jeg gjør ikke det. Kanskje det kan oppklare ytterligere? Ok, jeg var ikke klar over at det var i såpass store kvanta, jeg antok at det var helt vanlige pakker på f.eks. 4-500 g kjøttdeig o.l. Men jeg skjønner likevel ikke hvordan du klarer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2004 #32 Del Skrevet 16. februar 2004 Vi bruker ca 8000 kr i mnd på mat og klær. ( vi er to voksne, tre barn og syv katter) Det er jammen deilig å bo så nær svenskegrensa sier nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 16. februar 2004 #33 Del Skrevet 16. februar 2004 Etter at alle regninger, faste utgifter etc. er betalt, så har vi igjen 4000,- til mat / klær etc. Når vi begge kommer i jobb, så har vi selvfølgelig mer til overs enn som så da. Håper det skjer snart ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 17. februar 2004 #34 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg bor alene, og bruker lite penger på mat. Jeg er ikke nøye når det kommer til mat til meg selv, spiser ikke snop, nesten ikke kjøtt, og drikker omtrent bare vann. Derimot mye frukt og grønnsaker. Jeg kan tippe det blir på det meste 300 kroner i uken. Det er en fin måte å spare på når en bor alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 19. februar 2004 #35 Del Skrevet 19. februar 2004 Det er jammen deilig å bo så nær svenskegrensa sier nå jeg. Jepp! Prisforskjellen er helt utrolig på mye av det vi bruker mye av. Vi sparer nok en del penger på det. Når vi først er innepå temaet så er jo prisforskjellen også stor her i landet. Har merket meg at Oslo feks er dyrere enn her vi bor... Ikke at det forklare hele forskjellen på 3000 og 8000, men utover det så er det mye penger å spare på å være prisbevisst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 19. februar 2004 #36 Del Skrevet 19. februar 2004 Vi er to voksne og en på 16 mnd vi bruker ca: 7000 i mnd på ting fra matbutikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 20. februar 2004 #37 Del Skrevet 20. februar 2004 Når jeg leser svarene her bruker vi kanskje ikke så mye på mat allikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 23. februar 2004 #38 Del Skrevet 23. februar 2004 Vi er to voksne som handler mat i butikken for 5-6 000 pr.mnd. Men da spiser vi akkuart det vi har lyst på. Mye friske grønnsaker og fersk fisk. Noen ganger handler jeg i slike delikatesse forettninger og da koster en middag kjapt 500 kr. andre ganger "spicer" jeg opp en pose-suppe og da ligger middagen godt under 50 lappen. I tillegg kommer middag ut / take away 1 til 2 ganger i uken. Om vi måtte hadde det nok ikke vært noe problem å kutte til det halve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2004 #39 Del Skrevet 24. februar 2004 Vi har satt av ca 1500 kr i uka til mat vi da, så da har vi 6000 til mat pr. mnd. Dette bruker vi sjelden, og jeg tror det går ca en tusenlapp i uka til husholdningen, noen ganger mindre. Vi er to stykker. Syns vi spiser grei mat jeg, men mye lettvindt. Koster på oss det vi vil ha, tenker ikke så mye på å spare egentlig. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 24. februar 2004 #40 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg bor alene og tror jeg legger igjen ca 500 kr i dagligvarebutikken i uka. Hvis jeg har vært i Sverige nylig, så bruker jeg nok mindre. Jeg sparer ikke på mat, da jeg er en "pusle" og må passe på å spise nok, slik at jeg handler det jeg har lyst på der og da. Jeg kunne nok spart mye på å planlegge litt bedre, skrive handleliste og sånne ting. Jeg kaster også ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå