Gå til innhold

Begynner å bli redd for meg selv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få det ned og ut...Håper noen gidder å lese det jeg har å komme med, og gjerne komme med noen kloke ord..

Vel, jeg sliter sånn at jeg skammer meg over meg selv. Har alltid vært litt misunnelig på andre og grublet mye over ting ( er en håpløs tenker)

Kan nevne at jeg er ikke er tenåring lenger og burde godt vite hvor jeg står her i verden...

Problemet mitt nå det siste året, har vært at jeg sammenligner meg så innmari med andre, at det opptar lett alt annet som faktisk er viktig her i livet. Jeg vet jeg ikke er stygg, jeg får oppmerksomhet og det på omtrent daglig basis, men på en syk måte er ikke dette bra nok. Jeg vil rettogslett være bedre enn alle andre :sjenert: Jeg vil være perfekt og jeg nøyer meg ikke før jeg er en 10èr.

Og ja jeg vet at man ikke kan sammenligne seg med andre, og at det vil alltid være andre der ute som ser / er bedre enn deg selv. Men jeg bare takler det ikke :tristbla: Ser jeg en dame som jeg synes er helt perfekt, har jeg bare lyst til å løpe hjem og aldri komme ut igjen.Og jeg synes det er fælt og jeg føler meg sliten, av å være så selvopptatt. Hvorfor kan ikke jeg innse at jeg er som jeg er og det er 1000 vis av mer lekkre damer der ute enn meg, og faktisk synes dette er helt OKEI?

Jeg blir helt kvalm av disse tankene. I går natt lå jeg kjempe lenge våken å grein, fordi jeg MÅ ta silikon, ellers er jeg evig i sorg over mine A typ pyramide bryster...Jeg vet noen vil anbefale å skaffe meg hjelp, men det er to ting: Jeg har ikke tid ( har en jobb som er 100% avhengi av meg) og jeg synes det er flaut nok å skrive om dette her, og kan umulig sitte sånn, å forklare meg til noen andre..

Så.. det jeg lurer på.. Er det noen som har overkommet slike tanker på egenhånd? Finnes det ett håp? Vil jeg vokse det i fra meg? ( er i midten av 20årene)rart at jeg aldri slet sånn når jeg faktisk var tenåring.... :sjenert:

Anonym poster: 7f33f319feafab0ca91ecc54cf668a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det kun utseende det går ut på? Og er dette en ubevist måte å kompensere for frykt på andre områder der du kanskje ikke er så selvsikker? Faglig, profesjonelt, privatliv?

Jeg vet at det er ikke det du vil høre, men det å få deg noen timer hos en psykolog er egentlig utrolig lite krevende mtp tidsbruk - og om du har råd å ta det privat tar det heller ikke lang tid før du kan få time.

De har taushetsplikt og det blir helt annerledes enn å snakke med noen man kjenner (alle de flaue tankene). Om det er vanskelig å si ting med ord kan det være lurt å skrive ting ned første gang. Da er det liksom ingen vei tilbake.

Jeg har vært innom prosessen selv, men det var ikke direkte sammenlignbart, men heller ekstrem press å prestere på jobb (kan jo si at strevet mot perfeksjon var jo fellestrekk) - og jeg fikk utrolig mye ut av å ha snakket med en psykolog - og jeg var jo egentlig sistemann å tilstå at noe var galt å begynne med.. :)

Så mitt tips er å faktisk få hjelp uansett. Man har alltid én time overs annenhver uke eller lignende, så tidsmessig kan man alltid få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, ja det går egentlig ut på utseende men også personlighet.

Forskjellen er vel at jeg vet jeg kan komme lenger med utseende, ( altså pushe dette til max) men peronligheten min får jeg ikke gjort så mye med...uff.. jeg bare en håpløs case.. Og nei jeg kan ikke komme å be om en time borte fra jobben annhver uke.. Ingen andre som har løst sånt på egenhånd? :sjenert:

Anonym poster: 7f33f319feafab0ca91ecc54cf668a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke å være borte fra jobben? Som sagt - om du har råd for privat, kan det tas etter jobb også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke å være borte fra jobben? Som sagt - om du har råd for privat, kan det tas etter jobb også :)

Har nok ikke råd privat, men er det enkelte som kan ha timer etter 1600 da? Uff, ser ikke for meg å gå til fastlegen med dette egentli..

Men det er tungt å leve sånn også...

Anonym poster: 7f33f319feafab0ca91ecc54cf668a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest test123

Er målet ditt å være penest av de rundt deg? Eller har du egentlig noen andre mål hvor du ikke trenger å være penest?

Og hvor lenge har det vært så ukomfortabelt at du er våken om nettene?

Endret av test123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener at du har en så dårlig personlighet at du må kompensere ved å være helt perfekt på utseendet??

Huff, stakkars deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle generelt, klarer ikke å møte på perfekte damer..

Har ikke slitt så lenge om nettene, kun siste dager. ..

Anonym poster: 7f33f319feafab0ca91ecc54cf668a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at du har en så dårlig personlighet at du må kompensere ved å være helt perfekt på utseendet??

Huff, stakkars deg!

Kanskje .. vet ikke hvorfor jeg er sånn eller tenker sånn.

Har alltid vært litt sånn men det blir bare mer ekstremt jo eldre jeg blir, virker det som..

Anonym poster: 7f33f319feafab0ca91ecc54cf668a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode tips, men jeg tror du sliter med dårlig selvbilde, og du flyter på en varierende grad av selvtillit. Dvs du er mer ytrestyrt enn hva som er sunt.

Du trenger en fast og stødig kjerne, ts! :)

Anonym poster: 8c5230a4690880b19570d2bf241e89a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke råd privat, men er det enkelte som kan ha timer etter 1600 da? Uff, ser ikke for meg å gå til fastlegen med dette egentli..

Men det er tungt å leve sånn også...

Anonym poster: 7f33f319feafab0ca91ecc54cf668a09

Mener jeg betalte ca 700 per time eller noe i den duren.. Husker ikke helt. Men jeg bestemte ganske klart at det ikke var noe koselig å være meg selv så jeg skulle se litt om det hjalp noe (kan jo si med en gang at jeg var kjempeskeptisk selv siden - "hvordan skulle noen andre kunne fortelle meg noen ting siden jeg åpenbart vet alt best selv" :))

Sjekk litt rundt mtp prisene og mulighetene der du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...