Gå til innhold

samboer inviterer kompiser på besøk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Til overskriften din: forventer han egentlig noe som helst?

Slik jeg leser tråden virker det som det er dine forventninger til hva han skal gjøre før han får sine gjester på besøk som ikke er oppfylt.

Ellers er jeg selvsagt ikke uenig i at man må dele på husarbeidet, men har man ulik terskel og ulike forventninger, så går det ikke over av seg selv. Ingen av dere besitter heller den eneste store og rette fasiten med SANNHETEN om hva som er riktig. Dette må dere faktisk ta tak i ved ett eller annet tidspunkt - bli enige om hva som skal gjøres, av hvem og hvor ofte. Hva som er naturlig å gjøre ekstra når man får gjester osv (noen gjester er jo litt mer "krevende" enn andre). Her må begge få si hva de mener, og lytte til hverandre. Så må man finne en løsning SAMMEN.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også at han må få avgjøre dette selv. Jeg forstår at det kan være litt irriterende, det her, men han bor også der. Når han skal ha gutta på besøk, må han få lov til å vurdere det dithen at det ikke er nødvendig å vaske på forhånd.

Han hverken kan eller vil nekte deg å rydde og vaske, selvsagt, men han må også få lov til å vurdere hva som er akseptabelt for hans egne kompiser. Ingen av dem vil tenke "For en dame han har, som ikke tørker støv før pokerlag".

Så kan en alltid si at "Ja, men jeg bor også der". Det vil i så fall innebære at han må få stille tilsvarende krav til leiligheten før du kan ta imot besøk av dine venninner. Gjerne av typen du ikke forstår nytteverdien i, slik han ikke forstår nytteverdien i å rydde før pokerlag. Det går ikke i lengden. Å la dette passere innebærer selvsagt også at ikke han kan stille urimelige krav om hvordan du skal ta imot dine venninner.

Han har jo strukket seg litt ved å rydde badet, selv om han mener det ikke er nødvendig, og da bør du møte ham på midten. La ham kose seg med gutta slik han ønsker. Pick your battles.

Anonym poster: 9a128924e28a39dd5493bf6849a8ad90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår bare ikke hva du mener med at han forventer at du gjør alt klart. Det virker som om du, bevisst eller ubevisst, dikter opp at han forventer at du rydder - for å rettferdiggjøre å kreve at han gjør det selv.

Jeg er mann, og hvis jeg sier at jeg mener det ikke er nødvendig å rydde før kameratene mine kommer, da forventer jeg jo på ingen måte at det blir ryddet. Det er ikke noe skjult budskap eller noe "Hehe, nå rydder hun sikkert" i det han sier.

Anonym poster: 9a128924e28a39dd5493bf6849a8ad90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om han har forventninger om noe som helst egentlig.. Han mener vel at kompisene kan komme på besøk uten å rydde først?

Men.. Jeg regner med de ikke har så fryktelig mange pokerkvelder sammen, så jeg foreslår at du rydder/vasker, kjøper inn litt snacks og serverer øl til dem hele kvelden. Det koster deg ikke så mye, og mannen blir garantert fornøyd! Jeg steller istand og duller med kjæreste og kompiser om de skal ha en kveld sammen hos oss. Synes det er kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts

Dere har rett han forventer det ikke er jo som jeg skrev i et innlegg før at jeg blir flau over og vise leiligheten frem og ha besøk når det så slik som det så ut. Jeg tror alle synes det er trivligere når det er litt renere og mer ryddig en det var i dagmorges. Er jo uansett deilig at det nå er mer ryddig, men det dumme er at jeg nå og ser at det egentlig er mer som burde vært gjort. Blant annet vindusvask men får satse på gutta ikke legger merke til dem :-)

Når vi skulle ha besøk fra faren hans for første gang i mai. Så var jeg bortreist helt til den dagen han kom. Jeg ga beskjed om at han måtte gjøre leiligheten klar. Når jeg kom hjem så det ikke ut (i mine øyne) men jeg skulle på nattevakt og da kom jo faren slik det så ut og det er virkelig ingen god følelse jeg satt med. Flaut.

Vi har helt klart ulike behov. I hverdagen så er vi mere like men er veldig forskjellige når det kommer til det og ha besøk. Da liker jeg og ha det rent og ryddig samt gjerne og servere god mat. Han er nok mindre opptatt av dette så er vel noe jeg bare må leve med så lenge jeg har valgt han.

Anonym poster: 84f550619948ecaeacdb2363dcebf53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts

Dere har rett han forventer det ikke er jo som jeg skrev i et innlegg før at jeg blir flau over og vise leiligheten frem og ha besøk når det så slik som det så ut. Jeg tror alle synes det er trivligere når det er litt renere og mer ryddig en det var i dagmorges.

Anonym poster: 84f550619948ecaeacdb2363dcebf53a

Nå vet ikke jeg hvordan det så ut i morges, så jeg tar forbehold om at det fløt søppel rundt. Da måtte det selvsagt fjernes.

Generelt må jeg imidlertid si at jeg hadde reagert mer på at stedet var vasket og fikset før en pokerkveld. Det er sikkert fordi jeg er mann, altså, men det hadde i hvert fall virket rart på meg før en pokerkveld. Jeg hadde ikke reagert negativt, men hadde vært mer ubekvem enn jeg hadde funnet det trivelig at det var vasket for pokerkveld. Det er tross alt en guttegjeng som skal henge sammen, ta noen pils og spille poker. Jeg ville stusset mer over at det var skinnende rent enn litt støvete.

Det betyr på ingen måte at ditt behov for at ting er rene og ryddige skal ses bort fra, det gjelder å finne et kompromiss. Men nyvasket hjem til pokerkveld er mer rart enn trivelig.

Dette sier jeg kun i egenskap av å være mann, og det trenger selvsagt ikke være slik for din samboer. Det er bare slik jeg som mann tenker, fremfor at kvinner skal analysere det grundig "utenfra".

Anonym poster: 9a128924e28a39dd5493bf6849a8ad90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...