Gå til innhold

samboer inviterer kompiser på besøk.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han bestemte seg for og invitere kompiser på besøk for øl og poker i morgen og har invitert endel. Han spurte jo meg og da og jeg sa ja, men nå ser det ut til han ikke gidder gjøre leiligheten klar og den ser ikke spesiell besøksvennelig ut nå.

Har hintet at om han skal ha besøk må jo og leiligheten ryddes og vaskes. Men virker som han ikke ser at det er noe behov for det. Vi har nok og ulike oppfatninger av hva det vil si og ha en leilighet som passer for besøk. Han mener det er greit bare man har ryddet opp klær fra gulvet og tatt oppvasken, mens bryr seg ikke om gulv er skitten, ting er støvete eller badet er skittent.

Har fri i dag men hadde egentlig satt av dagen til annet en husarbeid, men jeg får vel bare sette i gang og vaske og rydde. Kjenner meg litt småirritert bare. Er det helt feil av meg?

Anonym poster: 84f550619948ecaeacdb2363dcebf53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er jo ikke helt feil av deg. Men hvis han synes leiligheten kan se sånn ut for vennene hans så la den bare være - du må nok rydde opp etter at de har vært der også :P Med andre ord, kos deg heller med fridagen din.

Anonym poster: d4c60fb880a007dbbfedb1e094240179

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kvinne. Det er din oppgave. Hadde det vært behov for et strøk maling et sted eller byttes hjul på bilen så ville du forventet at han gjorde det fordi han er mann. Gjør din plikt, kvinne.

Anonym poster: 1340eda40a9ea1f89985ab8832e63fed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå bare dette være. Om han har bedt inn til pokerlag eller hva det nå er, så får han selv rydde og vaske. Men om det er bare menn som kommer, og om de er som han, så ser de ikke rot og skitt uansett. Hadde vært verre om svigermor hadde kommet:)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg ikke jeg hadde ryddet om han ikke gidder selv..

Anonym poster: b28b6e80c50ddcefbf3f6e907d256b7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddet å ryddet for hans kompiser. Da for han rydde selv.

Hjemme hos oss er det som regel gubben som gjør mesteparten av husarbeidet, men når jeg får besøk så er det jeg som må trå til. Og det skulle selfølgelig bare mangle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan fordeler dere husarbeidet til vanlig da? Er det skittent og rotete, bør det jo vaskes og ryddes enten dere venter besøk eller ei. Imidlertid tror jeg det er bortkastet å bruke mye krefter på å gjøre det strøkent for et øl og poker-lag. Gutta legger neppe merke til litt støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingeslave

Det er ingen vits i å vaske og rydde FØR en fest- så bare drit i å gjøre det. Drit i å rydde opp etterpå også- hans kompiser, hans oppgave!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

hehe ja men rydder ikke jeg etterpå så blir jo jeg sittende og se på øl og potetegullrester samt div annet etter de har gått og det orker jeg ikke. Men får vel han kansje med på litt opprydding lørdagen så sant jeg drar han med på det.

Problemet mitt er vel at jeg gjerne bare skulle latt være og rydde nå før folk kommer, men jeg blir så fryktelig flau da. Dessuten tror jeg faktisk noen av de ville tenkt sitt om de hadde kommet til en skitten og rotete leilighet.

Han snakket med han nå. Han er enig i at han skal ta badet iallefall når han kommer hjem. Det er iallefall noe da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La an ordne i stand selv. Gjør dine egne ting. Og neste gang han "hinter" eller liknende, så får du smile ditt søteste smil og si "Jeg er vel ikke moren din, er jeg vel? Stol gutt, gleie sjøl, vel!"

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bare hans feil at det er skittete nå? Du har vel også vært der? ...uansett, lurt å SNAKKE med ham, ja. Slik du har gjort nå. ...uansett, tar det lang tid å vaske et gulv, da? Hvis det plager deg så veldig, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett bare konstatert for min kjære at selv om han er flink til å rydde, så kan han bare drite i å be inn folk uten å være villig til å gjøre det som trengs! :gjeiper:

Så da har det blitt noen telefoner med "Så kjekt at de kommer før jeg er hjemme. Men da går du inn på badet nå. Vasken må dras over, sjekk om det er støv på doen, både oppe, og under doringen. Bytt ut gjestehåndklet, fyll på såpe hvis det er lite igjen osv osv osv" :fnise:

Noen (både gutter og jenter) ser bare ikke slike ting, eller de bryr seg ikke. Der det handler om mangel på å bry seg, har jeg sagt at så lenge vi bor to i hjemmet, er vi to som blir sett på som slasker hvis ikke hjemmet er presentabelt, og det er jeg ikke interessert i.

Løsning: Han må gjøre klar kåken selv, men du kan jo skrive en liste til han over hva han må gjøre. Også kan du heller hjelpe til der det trengs, lage istand digg i boller osv...? :) Og overfladisk rydding og sånt er jo fort gjort, og noe du sikkert ville gjort uansett, hvis du skal tilbringe dagen hjemme? :)

Endret av kaprifolen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skittent bør dere vaske uansett om dere venter besøk eller ikke. Har dere problemer med å holde det rent hjemme anbefaler jeg at dere ansetter renholder, så slipper dere å tenke på det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han forventer dessuten ikke at du skal gjøre det, selv om han ikke gjør det... han bare bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skittent bør dere vaske uansett om dere venter besøk eller ikke. Har dere problemer med å holde det rent hjemme anbefaler jeg at dere ansetter renholder, så slipper dere å tenke på det.

Det er ikke alltid "skittent" er det samme som "vil fikse opp før vi får GJESTER".

Når jeg jobber mye overtid, er det ikke sikkert at jeg har tid eller prioriteringsmulighet til å f.eks vaske badet på torsdag, slik jeg pleier. Kanskje det må vente til lørdag. Og da er det ikke sikkert at det er så kjekt å få gjester inn der fredag kveld.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk sammen.

Dere har forskjellig renhets og rydddebehov. Han ser ikke det støvet du ser.

Prøv å finne ett kompromiss. Du må bli litt sløvere og han litt skarpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ikke bare hans feil at det er skittete nå? Du har vel også vært der? ...uansett, lurt å SNAKKE med ham, ja. Slik du har gjort nå. ...uansett, tar det lang tid å vaske et gulv, da? Hvis det plager deg så veldig, mener jeg.

ts

Burde kansje sagt at jeg har vært på hytta en uke og kom hjem til leiligheten for et par dager siden slik den ser ut nå da. Han sa han hadde ryddet, men alt som var ryddet var hans skittentøy til skittentøyskurven (som var full) samt oppvasken da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts

som nevt her før så er renhetsbehovet mye større for min del når man skal ha besøk enn når det bare er oss to her.

Regner med det er slik for andre og? derfor litt viktigere nå enn ellers og få det rent, men er i gang. Støvsuge og vaske gulv nå for så og tørke støv. Skifte kattedo og bake litt. Så begynner det og bli bra.

Han får ta bad og handle inn det som trengs.

Så det ordner seg jo men hadde bare vært fint om han hadde sett behovet han og. Ikke bare invitere og så regner han med jeg fikser resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så kjedelig det hadde vært hvis han hele tiden så alle behovene dine. Hva skulle du irritert deg over da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts

Så det ordner seg jo men hadde bare vært fint om han hadde sett behovet han og. Ikke bare invitere og så regner han med jeg fikser resten

Det er sant, som noen sa lenger oppe, at det er ikke det at han forventer at du skal fikse det, han se bare ikke at det er noe som må fikses! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...