Gå til innhold

Til dere som ikke ønsker å få barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok :) Nei, barneoppdragelse er jo ikke for alle, da man skal lære barna sine om riktige holdninger og verdier.

Som respekt for annerledes tenkende, mener du? :)

Anonym poster: 141a987c138f70e66d83e609ea4c1cb5

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dagens "voksne" virker utrolig late ut :gjeiper:

Her har min mor greid å oppdra 8 unger, mens andre ikke takler èn eneste unge engang!

Så orker ikke voksne lengre å bruke tid på å bysse ungene sine i søvn, men doper dem ned på sovepiller i stedet..

Ikke takler? Greid å oppdra? Virkelig? Ikke orker å få? Virkelig? Hvor snever tankegang har du?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Som respekt for annerledes tenkende, mener du? :)

Går ikke ann å lære barna til å synes at ting som er rart overhodet ikke er rart ;)

Men for all del :) Er bare å kjøre på for de som ønsker å sove, reise osv.

Har venner som gjør alt dette, selv om de har unger. ^^

Man er jo tross alt 2 om ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kjærlighet til noen mann -kan måle seg med det man føler for sine barn.

Når jeg ser slike uttalelser blir jeg utrolig takknemlig for å ha funnet en mann jeg elsker så høyt at jeg ikke trenger mer. Jeg tenker alltid at de som ikke kan bli lykkelige uten barn, må ha valgt feil mann. Og jeg synes synd på mennene til de kvinner som uttaler seg slik. De kan faktisk kun vite hva de selv føler for sine menn, ikke hva andre føler for sine.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Ikke takler? Greid å oppdra? Virkelig? Ikke orker å få? Virkelig? Hvor snever tankegang har du?

Tar bare utgangspungt i hva som har blitt sagt i denne tråden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann å lære barna til å synes at ting som er rart overhodet ikke er rart ;)

Men for all del :) Er bare å kjøre på for de som ønsker å sove, reise osv.

Får frysninger på ryggen ved tanken på hvor mange fordomsfulle folk som faktisk oppdrar barn. Det bør være et større samfunnsproblem enn at andre folk igjen lever livet lykkelig uten barn.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok :) Nei, barneoppdragelse er jo ikke for alle, da man skal lære barna sine om riktige holdninger og verdier.

å like og ønske barn bør vel være en av de første tingene på sjekklista. Å kunne lære barns gode holdninger og generelt være en god foreldre er da ingen grunn til å ødelegge livet sitt?

Snakker selvfølgelig om de som ikke ønsker barn.

Anonym poster: 48bff0f499345c232629f103c06c5cac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Får frysninger på ryggen ved tanken på hvor mange fordomsfulle folk som faktisk oppdrar barn. Det bør være et større samfunnsproblem enn at andre folk igjen lever livet lykkelig uten barn.

Nå går jeg ikke akkurat ut til folk i det åpne rom og forteller hva jeg mener og tenker om valgene deres :) Det holder jeg for meg selv.

Men å lufte tankene mine her gjør jeg.

Jeg og sambo har selvfølgelig diskusjoner i huset om div. personer vi har noen meninger om. Men dette vil vi jo selvsagt ikke prate høyt om når det er barn rundt oss (naturligvis).

Min mor har selv oppdratt meg til ikke å si dittn og datten når jeg er ute, så tror ikke det vil bli noe problem her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

å like og ønske barn bør vel være en av de første tingene på sjekklista. Å kunne lære barns gode holdninger og generelt være en god foreldre er da ingen grunn til å ødelegge livet sitt?

Snakker selvfølgelig om de som ikke ønsker barn.

Anonym poster: 48bff0f499345c232629f103c06c5cac

Barn er en voksenoppgave, så du har helt rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneoppdragelse er ikke for alle selv om man har riktige holdninget og verdier og er flink til å videreföre dette.

Er det så vanskelig å forstå at noen mennesker bare ikke vil ha barn og som bare ikke passer til å ha barn?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Barneoppdragelse er ikke for alle selv om man har riktige holdninget og verdier og er flink til å videreföre dette.

Er det så vanskelig å forstå at noen mennesker bare ikke vil ha barn og som bare ikke passer til å ha barn?

Neida, kan jo være veldig greit at ikke alle viderefører genene sine :) Dette føler man forhåpentligvis best selv, og det er jo bare positivt.

De som velger å få barn, har personlige ressurser til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, kan jo være veldig greit at ikke alle viderefører genene sine :) Dette føler man forhåpentligvis best selv, og det er jo bare positivt.

Hva legger du i "ressurser"?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskutere med deg er jo som å diskutere med en stein. Du vil bare ikke forstå det du?

Alle passer ikke til å väre mekanikere rett og slett fordi man ikke har interesse for det.

Sånn er det med barn også...ikke alle har interesse for å skaffe seg barn

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle handlinger er egoistisk fundert. Å få barn, å unngå barn, det spiller ingen trille. Husk nå at vi bare er biologiske maskiner innerst inne..

Anonym poster: fa608c4429dd9b0d52aa1f6178b93bae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Diskutere med deg er jo som å diskutere med en stein. Du vil bare ikke forstå det du?

Alle passer ikke til å väre mekanikere rett og slett fordi man ikke har interesse for det.

Sånn er det med barn også...ikke alle har interesse for å skaffe seg barn

Jaja, er jo forsåvidt rett det du sier også, men jeg kjenner merkelig nok ingen som ikke vil ha barn :)

Dette tolker jeg rett og slett som et nymotens fenomen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, er jo forsåvidt rett det du sier også, men jeg kjenner merkelig nok ingen som ikke vil ha barn :)

Dette tolker jeg rett og slett som et nymotens fenomen..

Jeg kjenner flere som ikke vil ha barn, folk som sa det samme når de var unge (som da var 15-20 år siden)

För var det vel mer forventet at man skulle gifte seg og få barn, og mange fölte seg vel närmest presset til det...i dag er det fortsatt en del press, men samtidig så et det likevel lettere å velge bort barn

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starlit

Hva legger du i "ressurser"?

Energi, interesse, modenhet samt gode personlige egenskaper/kvaliteter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, er jo forsåvidt rett det du sier også, men jeg kjenner merkelig nok ingen som ikke vil ha barn :) Dette tolker jeg rett og slett som et nymotens fenomen..

Hvor gammel er du (siden du snakker om "nymotens fenomen").

Jeg kjenner 2 andre par (som har utdannelse, bolig og "alt annet" på plass) som ikke ønsker barn og som velger å leve som barnløse.

Dette er godt utdannede mennesker i gode jobber fra "gode" familier. Kanskje det handler om sosial klasse?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Jeg kjenner flere som ikke vil ha barn, folk som sa det samme når de var unge (som da var 15-20 år siden)

För var det vel mer forventet at man skulle gifte seg og få barn, og mange fölte seg vel närmest presset til det...i dag er det fortsatt en del press, men samtidig så et det likevel lettere å velge bort barn

Må jo være utrolig ensomt..

Blir jo selvfølgelig noe annet om man har mange venner å forholde seg til. Men værre om vennene selv går steget videre og stifter familie. For da kan de jo ikke underholde de single/barnløse veninnene lengre..

Er nok ingen som blir presset til ekteskap her i Norge, så lenge man er etnisk Norsk :)

Trodde uansett at et ekteskap bare var fobundet med kjærlighet og glede nå jeg.

Jeg ble værtfall hoppende glad da samboeren min fridde til meg. Og tankene om vårt kommende bryllup, gjør at jeg svever på rosa skyer av lykke^^

Mulig jeg er rar.

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være utrolig ensomt..

Blir jo selvfølgelig noe annet om man har mange venner å forholde seg til. Men værre om vennene selv går steget videre og stifter familie. For da kan de jo ikke underholde de single/barnløse veninnene lengre..

Er nok ingen som blir presset til ekteskap her i Norge, så lenge man er etnisk Norsk :)

Trodde uansett at et ekteskap bare var fobundet med kjærlighet og glede nå jeg.

Mulig jeg er rar.

Heldigvis kan man finne seg andre barnløse venner og venninner om de som stifter familie ikke er interessert i å fortsette vennskapet etter at de har verpet :)

Anonym poster: 4f196bbc46357fcd406050f9a118c826

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...