Gå til innhold

Jeg er syk og han tror meg ikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk nå i to dager og har ikke kunnet jobbe. Jobben min innebærer mye fysisk kontakt og det beste ville være å IKKE smitte noen andre. Kjæresten min tror ikke på meg og mener at jeg ER frisk nok til å dra på jobb og at jeg ikke må syte så veldig. Syns det er forferdelig dårlig gjort at han sier slikt, da en kjæreste skal ta hensyn og respektere og ikke minst TRO kjæresten sin. Jeg ville aldri sagt at jeg er syk bare for å være hjemme å late meg, og det at han tror det, er bare sårende. Han gir meg dårlig samvittighet og det hele, både ovenfor han og jobben, når jeg ikke har noe å ha dårlig samvittighet for egentlig. Uff.. Hva skal man si, hva skal man gjøre. Jeg trengte egentlig bare å få lufta det her ut.

Anonym poster: 60402f1180176d9872c12842b906732c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vettel

Hva feiler du da?

Litt snørr og hose er ikke å være sjuk. Noe annet hvis du ligger i feber. :)

Men generellt bør kjærester/samboer tro på en ja. Med mindre man selv har en forfallenhet til å tøye sannheten i blandt. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber og elendig form. Han pleier ellers aldri å bry seg med hva jeg gjør, men når jeg først er syk i et par dager fra jobb så skal han blande seg - og ikke på den gode måten. Å få skyldfølelse for at man er syk er jo ikke en bra ting. Pleier ikke å "tøye sannheten", jeg sier ting som de er. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måle feberen og vise termometeret til ham?

Anonym poster: 5bc6781c81ef7de9911c81a90c4d9e52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk nå i to dager og har ikke kunnet jobbe. Jobben min innebærer mye fysisk kontakt og det beste ville være å IKKE smitte noen andre. Kjæresten min tror ikke på meg og mener at jeg ER frisk nok til å dra på jobb og at jeg ikke må syte så veldig. Syns det er forferdelig dårlig gjort at han sier slikt, da en kjæreste skal ta hensyn og respektere og ikke minst TRO kjæresten sin. Jeg ville aldri sagt at jeg er syk bare for å være hjemme å late meg, og det at han tror det, er bare sårende. Han gir meg dårlig samvittighet og det hele, både ovenfor han og jobben, når jeg ikke har noe å ha dårlig samvittighet for egentlig. Uff.. Hva skal man si, hva skal man gjøre. Jeg trengte egentlig bare å få lufta det her ut.

Hvis du er så syk at du må være hjemme fra jobben, burde han se det på deg

Anonym poster: 11b8eb9b5dd6633dc33bcad2da0282fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Da ville jeg hatt en alvorsprat med fyren. Er da uansett virkelig ikke hans oppgave og sjekke om du er sjuk eller ei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Når jeg er så syk at jeg er hjemme fra jobben, klarer jeg ikke å sitte på pcen og skrive innlegg på KG, jaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tillit viktig i et forhold? Han har jo ikke engang tillit til at du sier du er syk. Jeg forstår deg veldig godt, hadde følt det på samme måte.

Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Alle kan bli syke i blant!

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er så syk at jeg er hjemme fra jobben, klarer jeg ikke å sitte på pcen og skrive innlegg på KG, jaffal.

Kanskje du ikke har en jobb som TS da? Sitter man på et kontor for seg selv er det noe helt annet enn for eksempel å jobbe på et sykehjem, være kokk, jobbe i butikk eller lignende hvor man faktisk må holde seg hjemme hvis man er smittsom, eller det bare ikke tar seg ut å snørre og nyse..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo HELT an på hvilken type jobb du har. Jeg har en fysisk tung jobb som dessuten innebærer mye kundekontakt. Da må terskelen faktisk være litt lavere enn om jeg hadde hatt en kontorjobb, feks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne signerer jeg, men er nå på andre uka med influensa selv.

Forsvarstalen min ( :fnise: ):

Den første uka lå jeg i sengen døgnet rundt, sto opp kun for dobesøk og hente meg drikke og av og til mat når jeg følte sult.

Andre uken er feberen gått ned til et nivå slik at jeg føler jeg er frisk nok til å sitte litt på nett, men ikke på så mye på pc som telefon. Har nå nettopp sovet i 14 timer, stått opp for å ta antibiotika og paracet, hentet meg drikke- før jeg legger meg nedpå igjen snart :P

Anonym poster: f7759e6af9d2da8e88647910271fc8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vurdert det forholdet der, vil du virkelig dele resten av livet ditt sammen med en fyr som anklager deg for å lyve og være lat når du er syk? Vil du ha det sånn hver gang du er syk resten av livet? Jeg hadde ikke holdt ut!

Anonym poster: 4c5fcd797cc6671dcad0b1c8a97a6852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fortalt han at jeg ble såret og lei meg når han anklaget meg slik.

Og kanskje også spurt hva jeg hadde gjort for å fortjene å bli stemplet som unnasluntrer og løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dump han.

Eller ta en alvorsprat.

Det store spørsmålet er om han kan repareres eller om det blir for vanskelig. Hvis han ønsker å fikses, så kan det være mulig. På et samlivskurs så kan dere lære bedre kommunikasjon. Jeg gjetter at kommunikasjonsproblematikk før eller senere vil ødelegge forholdet deres dersom dere ikke tar skikkelig tak i kommunikasjonsproblematikken. Hvis han ikke ønsker å jobbe seriøst med kommunikasjonsforbedring så tror jeg at dere ligger dårlig an.

Dump han var kanskje 90 % spøk og 10 % alvor, men gjensidig respekt og god kommunikasjon er ting som iallfall må være på plass i mitt forhold for at det skal kunne ha livsløpskvalitet. Disse 10 prosentene med alvor er faktisk temmelig alvorlig alvor.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, wow, okey.. Som jeg skrev i første innlegg, så innebærer jobben min mye FYSISK kontakt. Å smitte folk på jobben min er det siste NOEN vil. Jeg har en avtale med sjefen, uansett om jeg ligger for døden eller har en sterk influensa, at det er mye bedre at jeg er ordentlig frisk på jobb. Selvfølgelig, om jeg hadde hatt en kontorjobb, så hadde det vært andre boller.

Det som er problemet er at min kjæreste har vanskeligheter for å tro meg, og jeg føler at jeg må gjøre et eller annet for å bevise at jeg ikke lyver. Trodde virkelig jeg ser syk ut her jeg ligger, men jeg må visst ligge for døden for at han skal ta meg seriøst. Har vært hos lege og alt. Jeg trodde at man skulle ta hensyn og respektere i et forhold, ikke angripe sånn.

Folk er forskjellige og har forskjellige terskler. Desverre er det folk der ute som tåler mer enn andre og visstnok føler et behov for å klage over de som tåler mindre. Men hva kan man forvente av KG ;)

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers takk for svar :) Kommunikasjon er ekstremt viktig, men begge har lett for å misforstå hverandre. Skal ta meg en rolig prat med han senere for å fortelle litt hva jeg tenker og føler. TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, her i huset er det som regel han som må be meg være hjemme - eller jeg han, hvis noen av oss er syke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...