Gjest me Skrevet 27. juni 2012 #1 Del Skrevet 27. juni 2012 hei! Jeg er ei ung dame på 20 år. Jeg synes ikke livet er enkelt. Mye som er komplisert og mye som er vanskelig. F.eks i mellom menneskelige relasjoner så må man jo passe på hva man sier/gjør, hva man sier til andre, vise seg slik at andre har lyst til å være sammen med deg/bruke tid på deg, mye å tenke på. Man har heller ingen garantier for de vennskapene/familiebåndene/relasjonene man har. Vondt når noen man er glad i sklir vekk ifra hverandre, kontakten blir kuttet av diverse årsaker osv Man må jobbe mye for å få det slik man ønsker. F.eks bolig, jobb, utdanning osv Så er det jo dette med at man aldri vet hva som skjer rundt neste sving. jeg er nå 20 år og tenker at det er mange utfordringer også i framtida som venter på meg, vanskeligheter, problemer osv men sikkert mye gleder også. Jeg er ei følsom jente, tenker mye, reflekterer en god del... Det er så utrolig mye mer enn det jeg har listet opp her også... Hva tenker dere..? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapphire Skrevet 27. juni 2012 #2 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg er vel også en som tenker og reflekterer mye på slikt. Hadde faktisk en lærer på videregående som sa at jeg var en tenker Men blir mye tenking på hvordan livet kommer til å bli fremover. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne se frem i tid, men samtidig å ville jo det vert kjedelig siden da blir det jo ingen overraskelser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 27. juni 2012 #3 Del Skrevet 27. juni 2012 hehe artig Jeg fikk høre på VGS av læreren av at jeg var en drømmer Ikke så lett å skjønne seg på dette livet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 27. juni 2012 #4 Del Skrevet 27. juni 2012 Sånn var jeg og frem til jeg ble rundt 23 og traff samboeren min Jeg tror jeg tenkte for mye, det gjør jeg ennå til en viss grad, men prøver å ikke gjøre det for mye. Livet er blitt enklere og mindre komplisert etter at jeg begynte å tenke mindre og leve mer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starlit Skrevet 27. juni 2012 #5 Del Skrevet 27. juni 2012 Er samme typen selv Men har funnet ut det at samfunnet ikke er laget for slike mennesker.. Man må være hard som stein for å overleve! Jeg opplever at omtrent de aller fleste rett og slett har en "gifaen" holdning. Veldig få kan vise følelser.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Svingtrapp Skrevet 27. juni 2012 #6 Del Skrevet 27. juni 2012 Nei, livet er ikke bare enkelt. Men ville vi trivdes om alt gikk vår vei hele tiden? Selv om livet er vanskelig behøver ikke det være til hinder for at man kan ha det gøy og trives underveis. Av og til må jeg bare slutte å analysere og heller akseptere situasjonen som den er. Det fungerer for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Skrevet 28. juni 2012 #7 Del Skrevet 28. juni 2012 Jeg hadde det ogå slik da jeg var på din alder, selv om jeg skjulte deg godt for omgivelsene. Tror det er veldig vanlig. Nå som jeg har passert 30 ser livet helt annerledes ut, jeg er gift, har fått barn og har en jobb jeg trives med. Livet er hektisk, men jeg er lykkelig. 20-årene er tøffe, men for de fleste blir det enklere for hvert år som går, og det blir det sannsynligvis for deg også, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #8 Del Skrevet 28. juni 2012 Livet er ikke enkelt, men det er mye vi kan lære av det som skjer underveis. Og hvordan ting oppleves kommer veldig an på innstilling og fokus. Det er min erfaring, jeg har gått fra å være veldig tenker, bekymret meg for alle mulige reelle og fiktive problemstillinger, til å være mye mer tilstede, ta ting som de kommer og på en måte være mer spontan. Er nok fortsatt en tenker også, men kjenner mer min egen styrke. Det som skjer, det skjer, og ofte er de viktigste hendelsene ting du ikke kunne ha forutsagt, så hvorfor bekymre seg på forhånd? Jeg var en stund nesten hypokonder - så fikk jeg beskjed om at en yngre slektning hadde en dødelig diagnose. Jeg lærte mye om meg selv i den prosessen. Du bør ikke prøve å holde tankene dine unna og nede, men du kan endre hvordan du ser på dem. Du trenger ikke å "henge deg opp i" hva tankene inneholder. Meditasjon og mindfullness er veldig effektive verktøy. Du virker jo som en reflektert og intelligent jente, og de ressursene kan du bruke til noe viktigere enn å tenke over fortid og framtid Anonym poster: bca2771dd5042c26a7978772e050832c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 28. juni 2012 #9 Del Skrevet 28. juni 2012 Livet er ikke enkelt, men det er mye vi kan lære av det som skjer underveis. Og hvordan ting oppleves kommer veldig an på innstilling og fokus. Det er min erfaring, jeg har gått fra å være veldig tenker, bekymret meg for alle mulige reelle og fiktive problemstillinger, til å være mye mer tilstede, ta ting som de kommer og på en måte være mer spontan. Er nok fortsatt en tenker også, men kjenner mer min egen styrke. Det som skjer, det skjer, og ofte er de viktigste hendelsene ting du ikke kunne ha forutsagt, så hvorfor bekymre seg på forhånd? Jeg var en stund nesten hypokonder - så fikk jeg beskjed om at en yngre slektning hadde en dødelig diagnose. Jeg lærte mye om meg selv i den prosessen. Du bør ikke prøve å holde tankene dine unna og nede, men du kan endre hvordan du ser på dem. Du trenger ikke å "henge deg opp i" hva tankene inneholder. Meditasjon og mindfullness er veldig effektive verktøy. Du virker jo som en reflektert og intelligent jente, og de ressursene kan du bruke til noe viktigere enn å tenke over fortid og framtid Anonym poster: bca2771dd5042c26a7978772e050832c Jeg er enig i det du sier Takk for et fint og utfyllende svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest test123 Skrevet 28. juni 2012 #10 Del Skrevet 28. juni 2012 Tenker mye på livet jeg også, men tror man må styre unna de negative tankene. Det skal ikke så mye til før de tar helt overhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #11 Del Skrevet 28. juni 2012 Hva faen er vitsen med livet? Anonym poster: 5ce72d2d0325b2715a3dc0d710345495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #12 Del Skrevet 28. juni 2012 HVA FAEN ER VITSEN MED LIVET!? Anonym poster: 5ce72d2d0325b2715a3dc0d710345495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #13 Del Skrevet 29. juni 2012 HVA I HELVETE ER VITSEN MED LIVET!? Anonym poster: 5ce72d2d0325b2715a3dc0d710345495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå