Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Elyssa
Skrevet

Ser det står flere steder som en del av 'startpakka' at man burde kjøpe noen tåteflasker.

Men hva trenger man dette til hvis man skal amme? (det er i hvert fall planen)

Pleier babyen å få vann da? I så fall fra når?

Eller er det for å ha hvis man en gang iblant skal pumpe f.eks??

Huff, er helt ny på det her jeg... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser det står flere steder som en del av 'startpakka' at man burde kjøpe noen tåteflasker.

Men hva trenger man dette til hvis man skal amme? (det er i hvert fall planen)

Pleier babyen å få vann da? I så fall fra når?

Eller er det for å ha hvis man en gang iblant skal pumpe f.eks??

Huff, er helt ny på det her jeg... :sjenert:

Hvis man skal pumpe, gi litt mme osv. Også vann hvis det er veldig varmt f.eks.

Anonym poster: 219d650b439157e43cf2abd82123a35e

Gjest Elyssa
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men er det greit å gi vann til helt små da? Eller skal de kun ha morsmelk/mme i starten?

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men er det greit å gi vann til helt små da? Eller skal de kun ha morsmelk/mme i starten?

De pleier som regel ikke ha behov for det, men jeg har hatt to sommerbabyer som har fått litt vann de dagene det har vært veldig varmt.

Sikkert greit å ha hvis man av en eller annen grunn skal gi sukkervann også.

Skrevet

Det kan være kjekt å ha en flaske i huset. Hvis det blir ammekrise eller andre nødsfall er det lurt å ha noe i bakhånd.

De små kan få vann, men husk å koke det først. :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde store planer om å amme, men det fungerte ikke. Jeg skulle ønske noen hadde nevnt for meg at det kan være greit å kjøpe en tåteflaske (60-70kr) og noen pakker med ferdigblandet Nan1 (står seg i mndsvis uåpnet) sånn i tilfelle.

Anbefaler deg å kjøpe flaske fra Tommee Tippee, der får barnet brukt munnen på samme måte som på puppen.

Endret av charactouy
Skrevet

Jeg kjøpte inn et par flasker før lillegutt var født, men det var ikke store vitsen, han tar verken tutt eller flaske, tygger bare på de :fnise:

Fra han var ca 6 mnd så har han fått en kopp med vann til grøt å slike ting, ikke så mye, siden han ennå blir ammet, men tenker det er greit han blir vant til vann.

Skrevet

Jeg kjøpte inn et par flasker før lillegutt var født, men det var ikke store vitsen, han tar verken tutt eller flaske, tygger bare på de

Samme "problemet" som vi har.. Har massevis av flasker vi har arvet og aldri brukt.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi hadde flasker sist gang. Skjønner ikke helt hvorfor ;) Neste gang kommer jeg ikke til å kjøpe det inn. Trenger man flasker kan man jo bare kjøpe det :) Ammer man trenger ikke den lille vann i sommervarmen, man bare ammer litt ekstra!

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lurt å ha en flaske. Mor kan bli syk og trenge barnevakt. Noen bruker også flake samtidig som de ammer, for at barnet skal klare å ta flaska (ikke alle vil ta den, men verd å prøve)

Hva gjør dere hvis dere må ha barnevakt da, dere som ammer?

Anonym poster: c53406a2c3fbd3577534be0960292888

Skrevet

Jeg kan i alle fall garantere dere at det er pyton å sitte en lørdag kveld kl 22 og trenge ei flaske og ikke ha.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lurt å ha en flaske. Mor kan bli syk og trenge barnevakt. Noen bruker også flake samtidig som de ammer, for at barnet skal klare å ta flaska (ikke alle vil ta den, men verd å prøve)

Joda, men det er ikke nødvendigvis noe man MÅ ha i hus før fødsel. Flasker får man på alle dagligvarebutikker og skulle man plutselig måtte ut å kjøpe mme får man tak i flasker også.

Vanligvis er det planlagt å skulle ha barnevakt og om man ammer må man jo pumpe opp for at babyen skal ha mat når man er borte, dermed skulle man rekke å få tak i flasker også.

Hadde et par flasker i hus til eldstemann kom, men han tok ikke noen flaske(ei heller smokk), så det var bortkastet kjøp.

Anonym poster: 758a2dde37399c110ab073d63f3d0eb8

AnonymBruker
Skrevet

En flaske koster vel 50 kr eller noe, ingen krise om man kjøper en og det viser seg det var unødvendig vel...

Høres jo nesten ut som en flaske koster enorme summer :fnise:

Skrevet

En flaske eller to kan være greit å ha i hus, og som en over sier så koster de ikke all verden, så om man ikke skulle bruke den er det jo ingen krise.

Begynn flasketreningen tidlig om du har planer om å la noen sitte barnevakt en kveld eller dag i ny og ne. Men vent til ammingen har stabilisert seg slik at h*n ikke blir sugeforvirret. Bare pump litt, og gi mm fra flasken.

Våre fikk litt flaske fra de var rundt to uker. Begge er født i sommervarmen, og de fikk litt kokt vann innimellom for å avlaste meg selv litt. Super flasketrening.

Skrevet

Kjøp ei flaske å ha på lur. Verre er det jo ikke.

Barnevakt? Nei, en luksus kan vi ikke unne oss. Dessverre:( men hva kan man gjøre når hun er så kvalitetsbevisst..

Gjest Elyssa
Skrevet

Vel, nå ammer ikke jeg enda da, men har liksom tenkt at vi ikke kommer til å ha barnevakt helt i starten. Tenkte på å kanskje pumpe litt sånn at pappaen kunne mate litt om natten i helgene evt, men så er det mange som sier at det er godt å få tømt seg jevnlig, så det er ikke noe vits i...?

Dere som pleier å ha barnevakt da, får dere ikke brystspreng hvis dere går for lenge uten å amme?

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Tenkte på å kanskje pumpe litt sånn at pappaen kunne mate litt om natten i helgene evt, men så er det mange som sier at det er godt å få tømt seg jevnlig, så det er ikke noe vits i...?

Du kommer til å våkne med brystspreng, så det er like greit å amme på natta. La heller mannen ta over hvis babyen ikke vil sove etter ammingen. :Nikke:

Lurt å ha en flske om du skal være borte fra babyen noen timer, men da trenger du også pumpe om du ikke får til å håndmelke.

Edit: vi har ikke hatt barnevakt enda, men mannen har vært alene med lillemann mens jeg har vært på handletur og hos frisør. Da er det greit å vite at det ikke er matkrise i heimen om man blir borte en time lenger enn planlagt..

Endret av Alabama
Gjest Dorey
Skrevet

Det som kan være greit er å pumpe litt så pappaen kan ta en tidlig morgen i helgene, hvis dere får en skikkelig liten morgenfugl som mener dagen starter kl 0500... (det har vi :fnise: )

Men ville ikke stått over nattammingen altså! Ville hatt tidenes melkespreng når jeg våknet. Dessuten hjelper ammehormonene slik at du sovner fort igjen og sover dypere mellom hver amming.

Skrevet

Vi kjøpte inn flaske, og det er jeg glad for!

Jeg og skulle jo amme, men det er ikke alltid en får velge det selv. Pga. lite melk så måtte jeg gi MME utenom. Var godt å ha flasker klare hjemme da :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også planer om å amme, men slik gikk det ikke:)

Og guuud så glad jeg var for at vi hadde kjøpt inn noen flasker og MME før fødselen. Så jeg slapp og dra ut med en skrikende sulten baby på bussen, med smerter i stingene og barseltårene som randt...

Nei, kjøp inn ett par flasker for sikkerhetsskyld!

Anonym poster: 9fbf843e05153b1587ce8a1b30ac3c4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...