Gå til innhold

hjelp til å velge ferieplass...

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Heisann :D

I går fikk jeg i "oppgave" av min mann å finne et feriested til oss... Vi tenker å reise i midten av mai i 2 uker.

Så nå trenger jeg tips til koselige, ikke alt for dyre sted i Europa. Kriteriene er strand og litt by :-)

Vi tenker Hellas, Italia, Spania...

Noen som har tips?

(Vi skal forresten ha med vår datter, som da er 10 mnd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iiiiiiiiitaliiiiiiiiia :)

nei, da.. opp til deg selvfølgelig.

men jeg ville kjanskje heller valgt spania og italia enn hellas med et så lite barn? (ikke at jeg vet noe om å ha barn, altså.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiiiiitaliiiiiiiiia :)

Det vil jeg også helst, men finner ikke noen plasser som jeg synes høres bra nok ut.... Har vært mye i en badeby som heter Bibione, men har lyst å prøve noe nytt! Eeeeeeeelsker Italia! Så kom gjerne med Italia tips!

men jeg ville kjanskje heller valgt spania og italia enn hellas med et så lite barn? (ikke at jeg vet noe om å ha barn' date=' altså.. )[/quote']

Ok, men hvorfor? Samme som Tuji mener eller fordi det er varmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmen i hellas kan bli ganske høy, ja

dessuten er vel maten "mer annerledes" enn i italia og spania?? (som sagt så bare "tenker" jeg.. jeg "vet" ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste til Spania med datteren vår da hun var 6 mnd. Det var helt uproblematisk. Skal reise sydover i mai vi også. Har funnet ut at vi kommer rimeligst ut ved å bestille flybilett til Malaga med Sterling, og så leie leilighet privat. Ligger mange flotte leiligheter på nettet til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en reise til USA?

Det er veldig gunstig nå pga lav kronekurs OG lav dollarkurs (under 7kr). Andre ferieland vil derfor bli ganske dyre (mtp opphold).

Det er mange flyrelskaper/reisebyråer som har gode tilbud på USA-ferier i mai.

Hvis du vil kombinere by og strand kan jeg anbefale Fort Lauderdale og/eller Miami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mai er det ikke fullt så varmt i Hellas heller da.

Albufeira i Portugal da? Sikkert for kaldt til å bade i sjøen, men temperaturen her er jo behagelig, og Albufeira er en sjarmerende by.

Lisboa er en større by, og bare 20 min fra byen har du muligheter for sol og bad. Men Atlanteren er som sagt litt kald ennå i mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, og tusen takk for alle svar :-)

Nå har vi bestilt ferie til Spania. Skal fly til Malaga og bo i Fuengirola. Vi har vært på solkysten før, men ikke akkurat denne byen. Håper det blir bra!

Lemona:

Hvordan var det å reise med så liten baby til Spania? Har litt panikk med tanke på mat osv. til 10 mnd gammel baby :oops:

Er kanskje en smule pysete da men...

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker kjempegodt å reise til hellas,der er det ganske varmt(og klamt),ivertfall midt i sesongen.

har feriert der i to uker(korfu) med barn som ble sykt,og akurat det var ikke spesielt hyggelig,legger en bra demper på turen liksom,men vet ikke hvordan det er å ta med barn til feks italia,spania??

vet ivertfall at i hellas er de så barnevennlige,de elsker unger.

på favorittrestauranten vår på korfu,kunne vi la barna løpe rundt mens vi nøt maten vår,de ansatte snakket/lekte/og passet på de(ikke fordi at de måtte selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...