Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest TigerNikita
Skrevet

Jeg blir helt sjokka jeg. Er ikke mange dagene siden jeg ble medlem her på KG, men jeg har mistet nesten all tro på menneskeheten utifra det jeg leser her. Kanskje ikke menneskeheten, men ihvertfall på mange av Norges kvinner.

Det er helt greit å diskutere fotballfrue, Eskil, Jens, Erna og div. bloggere, men må dere være så jævlig slemme? Dere er direkte ufyselig mange av dere.

"Hun er feit/stygg/ekkel [insert bad word here]"

"Hun er en hore som bare ligger rundt blablabla".

For meg så virker det som om det er mange oppegående damer (og menn) her inne, men fy faen så mange idioter det er også. Klarer dere ikke å holde dere konstruktive?

Tenk på dere selv, hvor mange ganger har dere ikke opplevd ubehagelige ting mtp baksnakking og lignende? Noen som har kommentert stygt på et bilde på facebook kanskje? Det gjør jævlig vondt. Det er helt greit at mange har valgt å være offentlige ved å ha en stor blogg f.eks, men betyr det at man automatisk er en person alle kan slenge dritt til og om?

La oss ta fotballfrue som et eksempel. Ja, hun er kanskje et dårlig forbilde, som lyver om sponsede ferier, om alle de sponsede produktene hun skryter av, om firmaet sitt og lignende. Men er det virkelig relevant at hun har stygg ettervekst eller har litt rare legger? NEI.

Dersom jeg hadde kommet over en tråd om meg selv (er selv blogger) her, og lest all den dritten som mange av dere spyr ut, da tror jeg at jeg hadde blitt ekstremt lei meg, til tross for at jeg til vanlig ikke lar ting gå noe særlig innpå meg.

Forestill dere følelsen dere ville fått av å se en tråd med 5000 innlegg i, hvor det ble diskutert alt fra rumpa til personligheten din. Ikke en kul følelse.

Hold dere for gode til å spre kvalme, hold dere konstruktive og vis dere som de bra kvinnene dere kan være. Jeg er 19 år, men føler at jeg har kommet over den perioden, da bør ihvertfall mange av dere gjøre det.. Hold det isåfall anonymt eller face to face.

Dagens :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Ha en fin dag :takke:

• Liker 35
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Je jeg skal gjøre som du vil framover o store 19 år gamle jente...

Anonym poster: e6e80a4c7d998f19493f531327c09cb6

• Liker 8
Skrevet (endret)

Tipper det er verre om man snublet over en tråd hvor man leser om hvordan venninna beskriver forholdet mellom en selv og kjæresten som "kvalmt og ekkelt" på grunn av aldersforskjellen.

Jeg ville heller lest fremmede sine negative beskrivelser om meg og mitt etter egen blogging, enn å lese mine nærmeste beskrive meg og mitt i negative ordelag offentlig.

Bare sånn for å nevne det...

Så du kunne kanskje vurdere å bli snillere selv, også? =P

Endret av Raven Emerald
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er samfunnet nå til dags!

Er bare å heve hodet over det negative :)

Anonym poster: 28f5d5774602332ed45ee7efe1d689ea

Skrevet

Jeg har ikke lest verken tråden om fotballfrue el evt. tråder om andre bloggere, for det bryr meg midt i ryggen. Men faktumet er vel at man rett og slett må regne med slikt når man velger å eksponere seg selv på den måten. Selvfølgelig hadde det vært bra om alle alltid klarte å holde seg mer eller mindre sakelige, men slik er det nå en gang ikke. Så om man ikke har tykk nok hud til å takle negative kommentarer om kroppen sin (eller andre ting), så la være å legg det ut åpent på nett. Det er mitt enkle råd.

• Liker 4
Gjest TigerNikita
Skrevet

Tipper det er verre om man snublet over en tråd hvor man leser om hvordan venninna beskriver forholdet mellom en selv og kjæresten som "kvalmt og ekkelt" på grunn av aldersforskjellen.

Jeg ville heller lest fremmede sine negative beskrivelser om meg og mitt etter egen blogging, enn å lese mine nærmeste beskrive meg og mitt i negative ordelag offentlig.

Bare sånn for å nevne det...

Så du kunne kanskje vurdere å bli snillere selv, også? =P

Hadde jeg skrevet at venninna mi var en slem tøs som bare utnyttet han for pengene, og i tillegg navngitt henne, ville det vært relativt slemt, ja. Når du ikke vet alt som ligger bak, så foreslår jeg at du ikke uttaler deg. Å si at jeg synes at en 36 år gammel mann og en 19 år gammel jente har et ekkelt forhold ser jeg ikke på som særlig slemt, med mindre jeg hadde slengt det i trynet hennes at hun som sagt var en slem og ekkel tøs..

Poenget her er uansett at det er navngitte personer det er snakk om.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg! Noen ganger føler jeg alle mobberne i Norge er her inne på KG.

Anonym poster: 402fc22187e58e5aeb4bfbebf8d12582

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er samfunnet nå til dags!

Er bare å heve hodet over det negative :)

Anonym poster: 28f5d5774602332ed45ee7efe1d689ea

For en elendig unnskyldning og ansvarsfraskrivelse..

Anonym poster: 402fc22187e58e5aeb4bfbebf8d12582

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg! Noen ganger føler jeg alle mobberne i Norge er her inne på KG.

Kvinneguiden - Norges svar på Little Gossip.

Anonym poster: 83947db56d0a0102126840fcca0d6416

Skrevet

De er slemme med hverandre også. Helt utrolig at moderatorene bare fjerner teksten når noen går til personangrep. De gjør jo ikke noe med problemet av den grunn, de bare fjerner beviset.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde jeg skrevet at venninna mi var en slem tøs som bare utnyttet han for pengene, og i tillegg navngitt henne, ville det vært relativt slemt, ja. Når du ikke vet alt som ligger bak, så foreslår jeg at du ikke uttaler deg. Å si at jeg synes at en 36 år gammel mann og en 19 år gammel jente har et ekkelt forhold ser jeg ikke på som særlig slemt, med mindre jeg hadde slengt det i trynet hennes at hun som sagt var en slem og ekkel tøs..

Det er fint mulig å kjenne seg igjen i beskrevne situasjoner selv om man ikke blir navngitt, så den må du lenger ut på landet med. Det er vel forøvrig bedre å snakke med personen det gjelder (med takt og tone) enn å legge ut masse privat informasjon og baksnakke til potensiellt hele norges befolkning.

Det man kan uttale seg om er at det er ufint å legge ut den type tråder og beskrive forhold og venninner som både det ene og det andre. For det er det! .

• Liker 2
Gjest TigerNikita
Skrevet

Det er fint mulig å kjenne seg igjen i beskrevne situasjoner selv om man ikke blir navngitt, så den må du lenger ut på landet med. Det er vel forøvrig bedre å snakke med personen det gjelder (med takt og tone) enn å legge ut masse privat informasjon og baksnakke til potensiellt hele norges befolkning.

Det man kan uttale seg om er at det er ufint å legge ut den type tråder og beskrive forhold og venninner som både det ene og det andre. For det er det! .

Det kan ikke kjennes igjen av den det gjelder, tro meg :) Hvorfor skal jeg ikke si, men uansett. Dessuten vet jeg at det aldri hadde falt henne inn å gå inn på KG, så det er ingen fare.

Har sagt dette til henne endel ganger, så det er ikke noe nytt at jeg sier det uansett. Igjen: Poenget her er at dere går på utseendet til jenter/damer, og er slemme. Jeg vil ikke si at det er slemt å påpeke at det er ekkelt at en voksen mann og en jentunge er sammen, når han atpåtil er slem mot henne.

Skrevet

Det forslaget ditt om å ikke uttale meg, er kontant avvist. Jeg trenger nemlig ikke vite noe som helst av hva som ligger bak for å si at jeg synes det er verre å henge ut venner som umondne, og kjærestene deres som både det ene og det andre, enn det er å diskutere en blogger som deler sider av livet sitt med alle som gidder å lese. Bloggeren velger selv, venninna di gjorde det ikke.

Nå er det i og for seg ikke noe galt i å skrive en tråd hvor man ønsker å belyse noe man reagerer på. Men jeg synes faktisk det er ganske spesielt at du ber om at fotballfrua og andre bloggere respekteres, mens du på sett og vis beskrev venninna di og forholdet hennes enda mer nedsettende da responsen åpenbart ikke ble negativ nok... Hva er egentlig forskjellen?

• Liker 3
Gjest TigerNikita
Skrevet

... Hva er egentlig forskjellen?

Forskjellen er at det ikke kan gjenkjennes, ingen er navngitt og ingen er beskrevet som stygge eller lignende.

Som jeg skrev i innlegget mitt: Gjør det isåfall anonymt. Gjør det ugjenkjennelig eller dropp det.

Sier ikke at det er galt å diskutere det, det vet jeg at dere ikke kommer til å slutte med uansett, sier bare at dere kanskje skal være litt mer saklige, og ikke fokusere på at en blogger har en litt skjev tann eller lignende. Det finnes viktigere ting her i verden :))))))

AnonymBruker
Skrevet

Du som er så opptatt at alle andre er så slemme skrev til en bruker i en annen tråd "Er du sjuk i huet?" Ikke veldig snilt å si til noen er det vel?

I tillegg har du hengt ut en av dine facebook venner som "uten sosiale antenner" i oversharing tråden. Den personen kan lett kjennes igjen ;)

Feie for egen dør først kanskje TS...

Anonym poster: 9417f293db71fa791029002a891c33d8

• Liker 6
Skrevet

Dobbeltmoral er like ille som mobbing synes nå jeg.

• Liker 6
Skrevet

Forskjellen er at det ikke kan gjenkjennes, ingen er navngitt og ingen er beskrevet som stygge eller lignende.

Som jeg skrev i innlegget mitt: Gjør det isåfall anonymt. Gjør det ugjenkjennelig eller dropp det.

Sier ikke at det er galt å diskutere det, det vet jeg at dere ikke kommer til å slutte med uansett, sier bare at dere kanskje skal være litt mer saklige, og ikke fokusere på at en blogger har en litt skjev tann eller lignende. Det finnes viktigere ting her i verden :))))))

Det var faktisk ikke så lenge siden hvor en bruker her inne gjenkjente seg selv i noe som en annen bruker skrev. Det kan faktisk skje at noen du skriver nedsettende om kommer over det og skjønner at det er en selv det er snakk om.

Skrevet

Løsningen er å begrense bruken av AnonymBruker-funksjonen.

AnonymBruker
Skrevet

detter da et diskusjonsforum, ikke et kosemomseforum....

har fotballfrua rare legger??? hva er galt med dem da?

Anonym poster: dfb19f174dc79b43b632e1fb5dc3ad0e

AnonymBruker
Skrevet

Synes du har helt rett i dette TS! Om KG av og til gir meg mindre troen på menneskeheten, så gjør opprør som ditt meg litt mer troen på det. :)

Anonym poster: cd525933e3d18d6e19608bd2b6114e1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...