Gå til innhold

Min kjæreste har vært utro mot meg

Gjest Gjest*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest*

Min kjæreste har vært utro mot meg, og dette sammen med en av mine beste venner. De har selvfølgelig også tidligere vært ett par. Jeg har valgt å tilgi henne pga følelsene mine for henne, og hvor vondt det gjør å se henne lide av hva hun har gjort. Samtidig klarer jeg ikke helt å komme meg videre fra hva som har hendt.

Litt bakgrunn: Vi har vært sammen i 4 og ett halvt år. Vi kjøpte oss leilighet sammen for 1 og ett halvt år siden og har siden den gang bodd sammen. For 6 år siden var hun og ***** sammen, og de hadde ett dårlig brydd. ***** kommer fra en annen by, men har flyttet hit for å jobbe og pga at han opprinnelig kommer fra vår by. Jeg har tydeligvis stolt for mye på han og latt ham komme inn i "varmen" hos meg.

For noen dager siden ble jeg fortalt av noen i vennekretsen min at dem har vært utro. De har vist meg bevis på at dette og jeg tok det opp med dem minutter etter at jeg fikk vite dette. Jeg ga dem begge muligheten til å fortelle meg om dette, men de sa ingenting. Jeg har blitt fortalt at de hadde sex 2 ganger, og at det skjedde for 5 mnd siden. Hun fortalte at hun angret på førsten, men ikke på andre gangen. Begge gangene har det skjedd i mitt hjem, men kun på gjeste rommet vårt når jeg har vært utendørs. Ingen av gangene har det vært noe "over natten". De bestemte seg for at det måtte bli slutt, fordi det ikke var rettferdig ovenfor meg. Men jeg kommer ikke over de SMS som ble forvekslet for få dager siden.

Grunnen til at jeg fikk vite dette var pga noen SMS glipp fra dem nå nylig, da det kom tydelig fram at de hadde hatt noe på gang, og "ønske om å gjøre det mer". Disse meldingene ble sett av noen venniner av meg, og dem tok bilder av samtalen.

Jeg har fått svar på alle spørsmål jeg har stilt henne, og hun sa at det var under mørke tider under vårt forhold, og at ***** oppførte seg så snill og alt sammen ovenfor henne.

Hun har sagt at hun er villig til å gjøre hva som helst for å ikke miste meg. Hun har sagt at hun ikke forstod hvordan dette kunne skje, når hun alltid har vist at det var meg hun ville være med. Hun angrer dypt, og det kan jeg se på henne. Hun har også avsluttet all kontakt med *****.

Hun har gjort det som hun tidligere aldri hadde vært villig til å gjøre, vi har som i alle andre forhold hatt opp og nedturer, men hun har aldri vært villig til å gå så langt for å beholde meg. Jeg har i tillegg stilt ultimatumer som hun også har godtatt.

For å skyte inn noen punkter som jeg også har veiet sterkt, er vår økonomiske situasjon seperat. Hun er ikke avhengig av meg for å kunne eie vår leilighet. Og da jeg var på nippen til å gi slipp, sa hun også at hun ville selge leiligheten vår hvis jeg ikke overtok den. Hun ønsket ikke å bli igjen her, for det bringer opp hva hun har gjort mot meg.

Hun fortalt meg at grunnen til at hun ikke tørte å fortelle meg dette, var pga at hun var redd for å miste meg. Hun fikk aldri motet til å møte denne sannheten. Det skal dog sies at hun ikke er flink til å ta "alvorsprat" generelt, og ønsker helst å unngå dette.

Jeg føler at jeg ønsker å gi forholdet en sjanse, for hun betyr mye for meg, og hun har vært der for meg når jeg har trengt det som aller mest. Men jeg er usikker på om jeg klarer å legge denne situasjonen bak meg.

Jeg føler meg ikke sur, jeg hater henne ikke, men det føles som et dypt svik.. Min tillit har blitt betydelig svekket, selv om jeg tror at jeg kan stole på hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1-800 - KG-Orakelet her.

Hva kan vi hjelpe deg med?

Anonym poster: e6c3a0d9bbf86b53d4584313afeda05b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde kvitta meg med venninna og kjæresten øyeblikket. løpt fort som faen og aldri snudd meg tilbake.

hun var der når du trengte hun? trengte du at noen lå med din kjæreste? i think not! ikke la folk pisse på deg sånn!

Anonym poster: a78e5e7fbea21082b6789db32d2728ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har vært og er akkurat der hvor du er. Min kone har vært utro og jeg er i en prosess der jeg prøver å tilgi henne. Prøver å gå videre. Jeg vet hvordan du har det. Det er så ubeskrivelig vondt at det ikke er til å sette ord på.

Hvis forholdet skal overleve så er det helt avhengig at dere begge ønsker å gå videre. Tillit må bygges på nytt, det er skjørt og tar tid. Alle kort må på bordet, og hun må legge seg helt flat hvis det skal være noe håp. Hun må tålmodig med deg. Hun må forstå at du må få lov til å stille de samme spørsmålene om og om igjen du du blir lei og gi deg den tiden du trenger.

Mange vil sikker si "dump henne" osv. Du må ikke bestemme deg nå for om du ønsker å fortsette, gi det litt tid. Du må forberede deg på at dette kan komme til å gjøre vondt i lang tid fremover. Lykke til, det kommer til å kreve uendelig mye av deg. Selv så begynner jeg å merke at jeg har fått betalt for å "stå i stormen". Det går fremover med museskritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å be om tilgivelse enn tillatelse ja...

Anonym poster: c1c43f9868869ae95d7ac8ce10f99472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest*

Hei, jeg har vært og er akkurat der hvor du er. Min kone har vært utro og jeg er i en prosess der jeg prøver å tilgi henne. Prøver å gå videre. Jeg vet hvordan du har det. Det er så ubeskrivelig vondt at det ikke er til å sette ord på.

Hvis forholdet skal overleve så er det helt avhengig at dere begge ønsker å gå videre. Tillit må bygges på nytt, det er skjørt og tar tid. Alle kort må på bordet, og hun må legge seg helt flat hvis det skal være noe håp. Hun må tålmodig med deg. Hun må forstå at du må få lov til å stille de samme spørsmålene om og om igjen du du blir lei og gi deg den tiden du trenger.

Mange vil sikker si "dump henne" osv. Du må ikke bestemme deg nå for om du ønsker å fortsette, gi det litt tid. Du må forberede deg på at dette kan komme til å gjøre vondt i lang tid fremover. Lykke til, det kommer til å kreve uendelig mye av deg. Selv så begynner jeg å merke at jeg har fått betalt for å "stå i stormen". Det går fremover med museskritt...

Hun viser tydelig tolmodighet, på kveldene, da hun vet at jeg ikke sover pga at jeg ligger å tenker. Hun spør om det går fint, om jeg ønsker å vite noe mer. Vi har bestemt oss for å reise litt utenlands for å komme vekk fra alt en liten periode. Denne turen vil nok gi meg svar på de fleste tingene.

Jeg føler at hvis jeg gjør det slutt, så e alt bortkasta. Hun er det beste som har hendt meg, men er kanskje også det verste som har hendt meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun viser tydelig tolmodighet, på kveldene, da hun vet at jeg ikke sover pga at jeg ligger å tenker. Hun spør om det går fint, om jeg ønsker å vite noe mer. Vi har bestemt oss for å reise litt utenlands for å komme vekk fra alt en liten periode. Denne turen vil nok gi meg svar på de fleste tingene.

Jeg føler at hvis jeg gjør det slutt, så e alt bortkasta. Hun er det beste som har hendt meg, men er kanskje også det verste som har hendt meg...

Jeg kjenner godt igjen det å ligge våken hele natta og tenke. Jeg får nå endelig sove på natten, men våkner alltid tidlig og da er tankene der med en gang.

Det er lurt å reise bort, det gjorde vi også. Bruk tiden på hverandre så godt dere kan.

Hvis du registrer deg så kan vi prates på PM. Virker som om vi har en del felles tanker rundt dette. Jeg kjenner meg godt igjen i dn beskrivelse av hvordan du har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du finner nylige meldinger om at de hadde et ønske om å gjøre det igjen, tyder jo ting på at ønsket fortsatt er der, men at hun angrer fordi hun ble oppdaget. Synes det er underlig at den dårlige samvittigheten og ønsket om å fortsette forholdet kommer etter hun har blitt oppdaget. Hva er det hun angrer på, at hun lot seg bli oppdaget eller utroskapen?

Kanskje det hadde vært noe å berge om det hadde skjedd en glipp èn gang for fem måneder siden, og hun opriktig er glad i deg, men når det har skjedd to ganger og de har fortsatt å holde kontakten og fortalt hverandre at de ønsker å knulle hverandre igjen så tenker hun vel ikke akkurat tilbake med skrekk og gru. Det at de attpåtil har gjort det under ditt tak på gjesterommet er temmelig bedritent. Har gjort dumme ting i livet mitt som ikke alltid har vært like gjennomtenkt og er slettens ingen moralens vokter og ser at folk kan gjøre en feil og fortsatt være ok menensker men dette synes jeg blir for drøyt.

hun vil nok ikke miste deg, det er jo trygt og godt og dere har et felles hjem, men hun kan nok fortsatt tenke seg "kompisens" kuk og søte ord i tillegg. Jeg vet iallefall hva jeg ville gjort om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...