Gå til innhold

Venninne i kjærlighetssorg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På en ferie for kort tid siden ble en venninne av meg bråforelska i en gutt. Hele greia skjedde veldig raskt, det gikk fra små berøringer til klining i løpet av et par kvelder. Jeg trodde aldri det var mer enn en ferieflørt, og tenkte at det ikke var seriøst fra noens side. I ettertid har hun sagt og gjort ting som har fått meg til å tenke at de nok hadde sex også, noe som i tilfelle vil være første gang for henne (etter hva vi har snakket om tidligere, i hvert fall).

Nå har vi kommet hjem, og min venninne er så trist som jeg aldri har sett henne før. Før vi dro var hun forelska i en annen og hadde det vondt fordi han ikke hadde følelser for henne, nå oppleves det bare som en bagatell i forhold, sier hun. Hun føler seg uvel og ser slik ut også, spiser lite og ser ikke ut som hun har sovet på flere døgn. Heldigvis har hun ikke avbrutt avtaler og møter opp på jobb, men hun vil aller helst bare stenge seg inne.

Jeg er også lei meg på grunn av dette. Vi har vært bestevenninner i mange år, og jeg har aldri følt før nå at jeg ikke har kunnet trøste henne. Jeg har selv null erfaring med verken forhold eller sex, så jeg føler ikke at jeg har noe å komme med. Men jeg har så lyst til å hjelpe!

Hva kan jeg si til henne for å trøste? Er det noe jeg kan gjøre for å få henne til å føle seg bedre?

Anonym poster: f90516733274ce18576746c8a60e0313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare vær der for henne! La henne gråte på skuldrene dine og støtt henne. Du trenger ikke erfaring for det! :) Vis henne og fortell henne at du er der for henne, uansett hva! Det vil hun nok sette stor pris på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...