Gå til innhold

Prøver og røyker?

Snuppelure

Anbefalte innlegg

Ok jeg inrømmer det... jeg røyker...

Har hele tiden tenkt at når jeg får to blå så slutter jeg. Så har jeg sittet og surfet litt på nettet og lest om prøvere som røyker, og at røyk kan hemme eggkvaliteten osv.

Leste også et sted at man vurdere å ikke tilby kunstig befruktning til røykere, fordi tjansen for å lykkes redusertes kraftig vet røyking.

Så sitter jeg å tenker... det er jo ganske så teit å styre med både grapejuice og hostesaft, når kanskje røyken er den store stygge ulven...

For en ikke-røyker virker dette innlegget sikkert helt på tryne, og som verdens største selvfølgelighet... Men nå er jeg da ikke en ikke-røyker ennå.

Jeg har bestemt meg. Jeg skal slutte. Hvordan er det med dere andre? Flere som vil være med på det he---- røykeslutt er?

Og er det noen som har fine støttende kommentarer, så kom med de!!! De kommer jeg til å trenge!

:kul::roll::kul::roll::kul::roll::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha sluttet å røyke hvis jeg var deg. Jo før jo bedre. For å være på den helt sikre siden, liksom.

Det er ikke så vanskelig som du tror...

Lykke til! Både med prøving og røykeslutt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet før jeg begynnte å prøve, fordi det er kanskje ikke så lett å slutte som du tror selv om du har fått to blå (kjenner flere som var prøvere og skulle slutte når det lyktes, men som røyket hele svangerskapet igjennom)

Motivasjonsfaktorer:

- Lettere å bli gravid hvis du er ikke røyker (har faktisk en del å si)

- Større sjans for graviditet utenfor livmor hvis du røyker

- Mye større sjanse for SA om du røyker (husk at det går et par uker fra egget har festet seg til du ser det på test også)

Alt i alt kommer du best ut av det ved å slutte, men det er jo ikke noe nytt :wink:

Uansett, lykke til! Du klarer det hvis du går inn for det, og de første ukene er værst, tro meg det blir lettere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet for et år siden, og er nå omtrent fire måneder på vei.

Jeg er overlykkelig for at jeg slipper å slite med røyksuget i tillegg til alle andre omstillinger, så jeg vil absolutt anbefale deg å prøve!

Jeg hadde røykt i 13 år (halve livet :o ), og sluttet tvert etter å ha lest boken "Endelig ikke-røyker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det aller beste at du slutter nå!!

Dersom det viser seg at dere trenger videre hjelp med prøvingen, er det ikke å anbefale at man går som hormonbomber og samtidig skal ha nikotinabstinenser!!

(...been there, done that!! Anbefales virkelig ikke :riste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er også en røyker(nesten redd for å nevne det her inne :oops: ) Prøver å kutte ned og skal etter planen slutte helt etterhvert.

Jeg har vært(er) en storrøyker(ca.20 om dagen), men har nå kuttet ned til 12-13 om dagen.Holder på med mitt første forsøk og jeg har ufattelig dårlig samvittighet pga. røyken. Jeg merker at jeg stresser kjempemye med røyken..... Det hadde nok vært lurt å slutte. Ser at noen tipser med Allen Karr sin bok. Jeg har kjøpt den, men ennå ikke lest den. Vi får prøve det :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei  :)  

Jeg er også en røyker(nesten redd for å nevne det her inne :oops: ) Prøver å kutte ned og skal etter planen slutte helt etterhvert.  

Så fint! Da er jeg ikke alene om det heller. Et tips jeg fikk var å pusse tenner hvergang jeg fikk lyst på røyk :-) Fungere aldeles utmerket.

Nå er jeg nok ingen stor røyker (middels om noe heter det) 8-12 om dagen. Men har nå kuttet ned til 5-8 pr. dag. Målet er 0 fra 1.mars.... Før hver røyk spør jeg meg selv om jeg virkelig har lyst på den. Hvis svaret er ja, bestemmer jeg meg for å gjøre ferdig et eller annet først, så lage en god kopp kaffe og kose meg med røyken. For meg virker dette bra. Blir mye færre røyk av det. Så forhåpentlig vis er det slutt om 2-3 uker..

Vi kan jo passe litt på hverandre Cathrine27?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt å bli gravid i ca et år. jeg sluttet å røyke for 17 dager siden. *smiler stolt* får krysse fingrene om at dette hjelper da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppelure

Du er kjempeflink(5-8 sig. om dagen). Igår ble det nok litt vel mye røyking. Var da på cafe med venninner i flere timer(det er da jeg røyker mest :( ) Men får prøve mindre idag da :blunke:

Har tenkt at hvis jeg klarer å komme meg ned på 5 om dagen, skal jeg slutte å stresse med det......

Vi får ha dette som en egen "slutt å røyke støttetråd"...... :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Les boken "endelig ikke-røyker", - den HJELPER!!!!!!!!!!!!

Lev deg inn i den, røyk mens du leser den, og vips i en fei er boken slutt, og forhåpentligvis din røyking også... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Får bekjenne mine synder og fortelle at jeg også er røykende prøver... :oops: Jeg sluttet i fjor, men begynte desverre igjen. Men skal prøve å slutte på nytt! Har bare ikke bestemt meg for når...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært røykfri siden 2. januar nå! :danse:

Jeg satser på at det skal gjøre meg gravid nå,

for vi har vært prøvere i et år uten hell. Jeg røykte ikke så mye jeg heller, men helt sikker mer enn nok til at det påvirket fruktbarheten. Mannen min røykte også, og det hemmet helt sikkert sædkvaliteten.

Nå snuser han.

Føler meg heldig som er ung røyke-slutter. Jeg må innrømme at hadde det ikke vært for prøvingen, så hadde jeg nok røyket fremdeles... Men det er vel samme hva som er grunnnen til at jeg har klart det, for jeg får jo så masse med på kjøpet uansett! :D

Det hjelper masse på selvfølelsen å slutte å røyke.

Jeg er like stolt hver dag!

Det er viktig at du får ros fra dine omgivelser.

Det er like viktig for meg , som det var for 1 måned siden.

It keeps you going...

Det første rådet jeg har, er å endre på røyke-mønsteret.

For all del: Ikke kos dere med røyken! :riste:

Ikke røyk inne.

Vent minst en halvtime etter mat med å tenne en sigarett.

Ikke røyk etter sex.

Ikke røyk med en gang dere står opp.

Ikke røyk i bilen.

Røyk en halv røyk av gangen. Det er som regel mer enn nok. Jeg er sikker på at jeg trappet ned uten å være klar over det da jeg begynte å sneipe røyken midt på... :Nikke:

Jeg følte at det var lurt for meg å slutte akkurat den 2. januar, fordi jeg skulle reise hjem fra juleferie. Hadde vært hos mamma frem til da, og der hadde jeg røyket som vanlig.

Tenkte at nå hadde jeg sjansen; skulle jo ha miljøforandring, dvs. skulle tilbake til hverdagen og prøvingen igjen (+ mannen, mamma og stefar sluttet også. Mamma og stefar sprekker stadig vekk, mens jeg og Mannen holder oss clean...)

Her er en kjempefin side, med masse tips + positive ting ved å slutte. Det finnes sikkert flere slike på nett; også uoffisielle.

MASSE LYKKE TIL FRA MEG :klem: !

Jeg vil følge med og heie! :hoppe:

PS: Det hjelper å ha dagbok her inne... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...