AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #41 Skrevet 28. juni 2012 Men nå er det forskjell på å være pasient og si " jeg opplever at legen behandler meg dårlig " kontra det å si " jeg opplever at legen er ute etter å ta meg og jeg er innespærret bare for at han skal tjene penger på meg Enten er du ansatt i psykiatrien eller rusomsorgen, de er gjerne de mest fordomsfulle og liker å forsvare uakseptable ting fra kollegaer, eller en som tenker seg til hvordan ting er. De tjener vel ikke mer penger på det du nevner men det tilfredsstiller vel andre behov. Anonym poster: 7bda7bb3897d1f895b7a1fa3bb45eff3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2012 #42 Skrevet 28. juni 2012 jeg jobber på akutten og det er en haug med folk som er desperate og har skadet seg selv og vært rabiate i offentligheten som ikke blir innlagt og får stikke av som de vil. Anonym poster: d46f4f3ace9c4a64fe0a2962a111fdda Ja, det er synd dere ikke kan bruke mer makt og tvang ovenfor disse rabiate som det vrimler av. Norge er jo det landet i Europa som bruker mest tvang i psykiatrien men det er sikkert rom for enda mer. Jeg hadde ikke anelse om hvor ille det står til i psykiatrien før jeg ble tvangsinnlagt av en lege som ikke kjente meg eller snakket med meg, det var første gangen under tvang, den andre gangen var som en surrealistisk opplevelse som er umulig å glemme eller legge til side, men jeg hadde i bagen en radio med kasettspiller så jeg tok opp på tape mye av det voldsmannen i hvit frakk sa, det ble et møte etter jeg fikk kontakt med en oppegående sykepleier og fortalte hva som hadde hendt av overgrep man må oppleve på kroppen selv for å tro er mulig i et land som Norge, men psykiatrien står åpen for psykopatiske narcissister for de driver sin aktivitet i et lukket miljø uten skikkelig innsyn, og de skriver ikke noe om sine forbrytelser i "journalene". Voldsmannens overordnede i møtet skjønte det som hadde skjedd kunne slå tilbake på henne og og hun løslot meg umiddelbart, det visste jeg kom til å skje kvelden i forveien etter samtale med sykepleier som ville ordne med møte. Det er en uendelig lang historie om hva som skjedde på sykehuset, hvilke virkning tvangsmedisineringen utfra feil journal slo ut i, lagt i reimer av voldsmann fordi jeg gikk i svime av medisinene og sovnet et sted det ikke passet han. Pasientene var livredd han, med god grunn, men det er alltid noen som vil forsvare slike folk, det ser man jo, og hans overordnede skrev ikke årsaken til at jeg ble frigitt, skrev ingen ting om møtet eler mishandlingen, men at jeg hadde "fått tilbake kontakten med virkeligheten", en kontakt jeg ble forsøkt fratat, og jeg ble i en slik tilstand etter tvangsmedisineringen og lagt i reimer at det var en stund det ble for mye og jeg så en time eller to ting som ikke eksisterte, jeg hadde vært under et umenneskelig press innelåst med han legen, og også andre som ikke hadde noen verdens ting å gjøre på et slikt sted som noe annet enn pasienter, på skjermet, særlig den ene nattvakten. Om jeg ble skikkelig psykotisk er jeg ikke helt sikker på for det ante meg at det ikkereelle jeg så ikke egentlig eksisterte. Det er uhyre smertefullt å skrive om dette for minnene blir veldig klare, så det er bare et lite sammendrag av 8 terrordøgn på psykiatrisk på Sørlandet. De som skal ivareta pasienters interesser var bare en vits, men jeg fikk greie på at han mishandleren hadde en del på seg fra før, av pasientombudet, men det er umulig å få fjernet slike skadedyr, det er en av grunnene til at de tiltrekkes psykiatrien. Anonym poster: 7bda7bb3897d1f895b7a1fa3bb45eff3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2012 #43 Skrevet 29. juni 2012 Neida, har aldri sagt jeg vil ta livet av meg men jeg var litt manisk og snakket veldig fort så han fulgte ikke med. Han mente visst og at jeg var "fraværende". Anonym poster: 7bda7bb3897d1f895b7a1fa3bb45eff3 Vil bare påpeke at jeg har blitt tvangsinnlagt to ganger, den ene gangen i forbindelse med det over, og den andre gangen av en Øateuropeisk lege som hverken kjente meg eller pratet med meg før han tvangsinnla meg. Jeg ville innlegges pga sterk angst, og har vært innlagt tidligere pga angst, frivillig og med positive erfaringer, det er når man blir tvangsinnlagt på lukket avdeling man oppdager hvor ille det står til i deler av psykiatrien. Jeg visste ikke jeg var tvangsinnlagt før jeg var bak låste dører. Anonym poster: 7bda7bb3897d1f895b7a1fa3bb45eff3 Anonym poster: 7bda7bb3897d1f895b7a1fa3bb45eff3
louisefa Skrevet 4. august 2012 #44 Skrevet 4. august 2012 (endret) Du må jo på en måte være på en litt mer åpen avd (lukket avd kan være litt mer åpent) da du får tilgang til data og internett. Men lykke til videre! Jeg vet det er helt for ----. Og føle at ingen forstår deg, og det er som om man får straff, jeg vet godt hvordan den følelsen er. God bedring! Endret 4. august 2012 av louisefa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå