Gå til innhold

jeg er i fengsel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er et fryktelig dumt spørsmål så beklager, men er det ingen muligheter for å 'gjøre noe' der du er? Aktiviteter, sosialisere seg med andre mennesker enn de som jobber der? Er det noen frivillige der feks. som man kan "være sammen med"?

Eller er det slik at du blir sittende på rommet ditt hele dagen bortsett fra når det er mat?

Anonym poster: e86cd830a52c1bcea22a27774ca7cc73

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette leser og hører jeg stadig men det er ikke sant. Jeg ble tvangsinnlagt to ganger men har aldri i nærheten av psykotisk eller farlig, men mishandlingen fra legen fikk meg helt på kanten til å miste kontakten med virkeligheten.

Takke meg til fengsel enn innesperret av cluster b leger.

Anonym poster: 7bda7bb3897d1f895b7a1fa3bb45eff3

Er ikke det akkurat det samme?

Anonym poster: 47c661b89ca7c6f13452c9051e29c26d

Gjest O___o
Skrevet

Ble du tvunget? Kanskje det er en lekse for de som sier de skal ta livet sitt hver dag.

( :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: )

...sånn at de lærer til neste gang de begår selvmord?...

Du veit. Suicide mennesker har jo egne selvmordsklubber, akkurat som Bingo-klubber.

Hvor de samles og begår selvmord tirsdag - torsdag og tredje hver søndag.

Gjest O___o
Skrevet

Er den straffen for at noen faktisk sliter psykisk??

Anonym poster: 7a32a441cd679bc1d131e8076a01bcad

Nei. Tvangsinnleggelse ved selvmordsførsøk / suicide tanker / planer om å gjennomføre selvmordsforsøk er ikke en straff.

Pasienten legges inn på bakgrunn av vedtak truffet etter Psykisk helsevernloven kap 3.

Det handler om å verne om pasienten mot seg selv, for å forhindre at han/henne skader seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette leser og hører jeg stadig men det er ikke sant. Jeg ble tvangsinnlagt to ganger men har aldri i nærheten av psykotisk eller farlig, men mishandlingen fra legen fikk meg helt på kanten til å miste kontakten med virkeligheten.

Takke meg til fengsel enn innesperret av cluster b leger.

Hva er cluster b leger?

Og til dere som sliter med tvangsinnleggelse: Stakkar, dere har min fulle sympati. At det går an! Og til den besserwisseren av en anonmybruker som jobber i akutten: Jeg jobber også med folk som er psykisk skadet, og jeg vet at det er ufattelig mye uhyggelig der ute, både i hjemmene og i helsevesenet. Ting som vi tror er for vonde til å være sanne. (Mye bra også, når sant skal sies) Men når folk meddeler om vonde erfaringer, bør vi lytte, i stedet for å kverulere og skape mistillit og disrespekt.

Nei vi lever i en gal verden.

Anonym poster: 4a6146203603035b43519c670b47a1f8

Gjest O___o
Skrevet

Hva er cluster b leger?

Og til dere som sliter med tvangsinnleggelse: Stakkar, dere har min fulle sympati. At det går an! Og til den besserwisseren av en anonmybruker som jobber i akutten: Jeg jobber også med folk som er psykisk skadet, og jeg vet at det er ufattelig mye uhyggelig der ute, både i hjemmene og i helsevesenet. Ting som vi tror er for vonde til å være sanne. (Mye bra også, når sant skal sies) Men når folk meddeler om vonde erfaringer, bør vi lytte, i stedet for å kverulere og skape mistillit og disrespekt.

Nei vi lever i en gal verden.

Kanskje påtide å bytte jobb?

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er et fryktelig dumt spørsmål så beklager, men er det ingen muligheter for å 'gjøre noe' der du er? Aktiviteter, sosialisere seg med andre mennesker enn de som jobber der? Er det noen frivillige der feks. som man kan "være sammen med"?

Eller er det slik at du blir sittende på rommet ditt hele dagen bortsett fra når det er mat?

Anonym poster: e86cd830a52c1bcea22a27774ca7cc73

Jeg kan svare jeg selv om jeg ikke er Ts :)

Det kommer an på hvor lenge du skal bli, skal du være der lenge så får du aktivitetstilbud, behandling, sosial omgang lufteturer og sånne ting... da blir det som vanlig fengsel.

Men skal du være der bare en kort stund så er det ingen vits i å starte et behandlings/aktivitetstilbud, så da får du piller og du får lese, og du får se på TV med skikkelig spesielle mennesker.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det akkurat det samme?

Jo, jeg mente ute i det fri. Aldri i nærheten av å være psykotisk annet enn under mishandlingen på sykehuset.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er cluster b leger?

Jeg kaller de cluster b leger alle de, særlig i psykiatrien som har alvorlige personlighetsforstyrrelser og er leger pga makt og penger og er svært farlige for pasientene.

Skrevet

Tror alle skjønner at det ikke er noe morsomt å være tvangsinnlagt.. Men vil likevel minne dere om at det skal foreligge en tungtveiende grunn for å gripe inn i en persons liv på denne måten. Noen ganger kan det virke som om pasienten som klager har glemt hvor ille man hadde det før innleggelsen. Man har det ikke godt når selvmord synes å være en løsning.. Å være psyk er jævlig, enten man er her eller der-innlagt eller ute. Og mange kan i ettertid se tilbake på perioden i "fangenskap" og innse at de ikke ville vært i live uten..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror alle skjønner at det ikke er noe morsomt å være tvangsinnlagt.. Men vil likevel minne dere om at det skal foreligge en tungtveiende grunn for å gripe inn i en persons liv på denne måten. Noen ganger kan det virke som om pasienten som klager har glemt hvor ille man hadde det før innleggelsen. Man har det ikke godt når selvmord synes å være en løsning.. Å være psyk er jævlig, enten man er her eller der-innlagt eller ute. Og mange kan i ettertid se tilbake på perioden i "fangenskap" og innse at de ikke ville vært i live uten..

I teorien skal det være tungtveiende grunner, og det er mange som har det mye verre i fangenskap enn ellers og slippes ut mye dårligere enn da de ankom.

Når jeg ser tilbake på fangenskapet under en sadistisk psykiatiker, tvangsmedisinering utfra feil journal, lagt i reimer uten å være aggressiv tenkte jeg at det kunne vært artig å hatt et besøk hos overgriper, men jeg gjorde livet så jævlig som mulig for han uten å bryte loven, bl.a for å få han til å slutte med å mishandle pasienter, det er ikke alltid så lurt.

Jeg ble tvangsinnlagt av en lege som ikke kjente meg eller snakket med meg før terroren på sykehuset.

Gjest O___o
Skrevet

Jeg kjenner igjen litt av omtalen av disse legene i psykiatrien.

Men da også fra personer som endten mente de var Jesus eller at KGB var ute etter de og var ute for å ta de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner igjen litt av omtalen av disse legene i psykiatrien.

Men da også fra personer som endten mente de var Jesus eller at KGB var ute etter de og var ute for å ta de.

Fordommer og forsøk på latterliggjøring har vel pasienter i psykiatrien alltid måtte slite med, men mange hever seg over det og ser på hva small minds mener som nokså uinteressant.

Gjest O___o
Skrevet

Fordommer og forsøk på latterliggjøring har vel pasienter i psykiatrien alltid måtte slite med, men mange hever seg over det og ser på hva small minds mener som nokså uinteressant.

Men nå er det forskjell på å være pasient og si " jeg opplever at legen behandler meg dårlig "

kontra det å si " jeg opplever at legen er ute etter å ta meg og jeg er innespærret bare for at han skal tjene penger på meg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, jeg mente ute i det fri. Aldri i nærheten av å være psykotisk annet enn under mishandlingen på sykehuset.

Hvorfor sendte han deg dit? Sa du at du ville ta livet?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sendte han deg dit? Sa du at du ville ta livet?

Neida, har aldri sagt jeg vil ta livet av meg men jeg var litt manisk og snakket veldig fort så han fulgte ikke med. Han mente visst og at jeg var "fraværende".

Man tenker nok ofte før man kommer i en situasjon der man kan bli fritatt friheten at det kommer ikke til å skje meg, hadde det vært meg så skulle han ha fått høre det, og sånn. Men de har så mye makt, de bare kontakter politiet som følger deres innstrukser, og da er man i skjebnens hender i hvilke tilstand man er i når man slippes løs fra fangenskapet. Noe som er påfallende de to gangene jeg har blitt tvangsinnlagt er den resignasjonen man opplever blandt mange pasienter og også stemning av frykt. Jeg hadde opptak på taperecorder av noe veldig inkriminerende fra han fyren som tvang inn medisiner i meg, og jeg sa til de andre at i morra skulle jeg ut derfra, men de bare smilte, "du kommer ikke herfra nå, nå har de deg", var det en som sa, men jeg kom ut dagen etter, dog ti ganger dårligere enn når jeg ble innlagt og måtte ha ukentlig besøk av hjemmesykepleien i over ett år etterpå.

Skrevet

Ynnskyld :klemmer: Jeg visste ikke at det var lov å bruke... ja what ever. Ynnskyld og lykke til :klemmer:

Anonym poster: b9f55683a00344956a6070eade9d89fe

DET HETER UNNSKYLD! Med U! Unnskyld! Aaaaaaahhhh!

Gjest Gjest
Skrevet

DET HETER UNNSKYLD! Med U! Unnskyld! Aaaaaaahhhh!

Ikke gnål om rettskriving til en som antageligvis har d vondt med seg selv :kjefte: :kjefte:

Gjest O___o
Skrevet

Neida, har aldri sagt jeg vil ta livet av meg men jeg var litt manisk og snakket veldig fort så han fulgte ikke med. Han mente visst og at jeg var "fraværende".

Man tenker nok ofte før man kommer i en situasjon der man kan bli fritatt friheten at det kommer ikke til å skje meg, hadde det vært meg så skulle han ha fått høre det, og sånn. Men de har så mye makt, de bare kontakter politiet som følger deres innstrukser, og da er man i skjebnens hender i hvilke tilstand man er i når man slippes løs fra fangenskapet. Noe som er påfallende de to gangene jeg har blitt tvangsinnlagt er den resignasjonen man opplever blandt mange pasienter og også stemning av frykt. Jeg hadde opptak på taperecorder av noe veldig inkriminerende fra han fyren som tvang inn medisiner i meg, og jeg sa til de andre at i morra skulle jeg ut derfra, men de bare smilte, "du kommer ikke herfra nå, nå har de deg", var det en som sa, men jeg kom ut dagen etter, dog ti ganger dårligere enn når jeg ble innlagt og måtte ha ukentlig besøk av hjemmesykepleien i over ett år etterpå.

Her virker det som det er mye som skurrer :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her virker det som det er mye som skurrer :klo:

Hva er det som skurrer for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...