Gå til innhold

Når man har brutt og såret noen så dypt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan kommer man videre, når man har brutt med noen, og oppdager at denne er knust? Når man oppdager at man betydde mer enn man visste om. Og skjønner at man har knust noens liv og fremtidsdrømmer?

Hvordan bærer man med seg skyldfølelsen for måten det skjedde på og det som ble sagt? Skal man prøve å gå videre? Skal man prøve å stenge den andres smerte ute? Skal man bære både sin egen smerte og den andres smerte?

Når man ikke trodde det ble så tungt å klare, og tårene kan trille av ting som har blitt sagt, og sanger man hører, ting man ser- som bringer minner. Når man er ferdig med noen med samtidig syns synd på denne, og fremdeles er glad i , men også redd for. Hvordan gjør man? Fjerner alt som kan minne en om denne?

Og om man er glad i en annen, er det da normalt å gråte for den den man såret, og er det normalt å føle seg helt ødelagt?

Hvordan kommer man videre uten å ødelegge mer for noen?

Naiviteten lenge leve. velkommen til virkeligheten ....... den var langt fra rosenrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart at om man bryter med noen man har hatt et forhold til, så er det helt normalt å føle et hav av følelser, en kan ikke bare viske dem ut og gå videre uten at det setter spor.

Hvis man vet at man har gjort det rette, så er det beste å bruke tid. Sanger og minner vil dukke opp gjennom hele livet, men minnene vil nok ikke bli så intense som rett etter et brudd. At du føler dårlig samvittighet for hva du utsetter din eks på er en styrke syns jeg... det viser at man har evnen til å vise empati og det er flott.

Bruk tiden til hjelp, sørg, det kan ta tid, men om valget er tatt, ikke dvel ved fortiden, men gled deg heller over hva framtiden vil gi. Lett for meg å si, men jeg har gjennomgått det samme så jeg vet hva det er. Et hav av følelser akkurat rett etterpå, skal jeg bli, eller ikke, ikke rart en blir frustrert, men litt etter litt faller ting på plass og en kan nyte livet igjen. Lykke til!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Din innlegg røre meg dypt.

Derfor lurer jeg på om det første hadde vært å vise den andre akkurat hva du skrevet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...