AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #1 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 1,5 år. Han dro på tur i januar og kommer hjem i slutten av november. Vi snakker sammen omtrent hver dag, enten på skype, telefon eller melding. Greia er at han kommer med endel "hvite" løgner, som jeg gjennomskuer. Spesielt hvis han har gjort noe som han vet jeg ikke liker. Jeg merker at det gjør meg utrygg, og tanker som "hvis han lyver om dette, lyver han da også om viktigere ting" til stadighet dukker opp, jeg har problemer med å stole på han. Han vet at jeg forventer full åpenhet, og at ting man er ærlig om kan ordnes opp i. Det blir mye verre å fikse opp i en løgn. Likevel så lyver han til stadighet. Overreagerer jeg siden han er så langt borte og jeg syns det er vanskelig å sitte her å vente? Er disse hvite løgnene noe man bør se gjennom fingrene med? Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. juni 2012 #2 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 1,5 år. Han dro på tur i januar og kommer hjem i slutten av november. Vi snakker sammen omtrent hver dag, enten på skype, telefon eller melding. Greia er at han kommer med endel "hvite" løgner, som jeg gjennomskuer. Spesielt hvis han har gjort noe som han vet jeg ikke liker. Jeg merker at det gjør meg utrygg, og tanker som "hvis han lyver om dette, lyver han da også om viktigere ting" til stadighet dukker opp, jeg har problemer med å stole på han. Han vet at jeg forventer full åpenhet, og at ting man er ærlig om kan ordnes opp i. Det blir mye verre å fikse opp i en løgn. Likevel så lyver han til stadighet. Overreagerer jeg siden han er så langt borte og jeg syns det er vanskelig å sitte her å vente? Er disse hvite løgnene noe man bør se gjennom fingrene med? Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Hvorfor lyver han? Hypotese 1: Han er som han er, og det er bare slik han har vendt seg til å snakke dersom han kan forutse uheldig utfall av korrekt info. Hypotese 2: Han er ikke trygg nok på deg ennå til å tørre å være fullt ut åpen. Hvis han kan være helt trygg på at han kan si hva som helst til deg uten at du blir sur, lei deg eller irritert, så øker vel sjansen for at han tar sjansen på større åpen og ærlighet. Det tar tid å bygge opp slik trygghet. Han kan ha hatt en oversjalu x som har skremt han over i løgnenes land. Det kan ha blitt en uvane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ishtar- Skrevet 26. juni 2012 #3 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg vet ikke hvorfor, men en enkelte menn tar en hvit løgn fordi de tror de da slipper unna drama. De har ikke helt skjønt at den lille løgnen blir til ti høns når den blir oppdaget. Gjør du det trygt for ham å fortelle deg ting, eller har dere kommet i et mønster der han gjerne får kjeft eller pes når han har fortalt deg om ting? Det er noe som heter ingen røyk uten ild, men det er også noe som heter å velge sine kamper med omhu. Dersom det ikke ligger en trussel mot forholdet og som ikke går på tilliten løs, men gjelder ting du ikke liker, så ville jeg latt det gå. Dersom det er ting som sårer deg som blir lyvd om så må du ta det opp med ham. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #4 Del Skrevet 26. juni 2012 Det er nok alternativ 1. Det er ikke bare meg han lyver til, det er alle.. Han sier at det er fordi det er enklere å lyve enn å ta støyten der og da, og at ofte tenker han ikke over at det kommer en løgn før den har kommet ut av munnen hans. I visse tilfeller gjør han det for at jeg ikke skal bekymre meg over hvordan det går med han på tur. Han lyver ikke om ting jeg kan bli sjalu av (som jeg vet om), men om ting han vet jeg ikke godtar, i tillegg til helt random ting. Som overdreven festing med resultat at de blir kastet ut fra stedet de bor, hvor lang reisevei de har til neste destinasjon, hasjrøyking, pengebruk osv. Ting jeg vil kalle barnslig oppførsel. Han løy også om hvor lenge han skulle være borte, ga meg en hjemkomstdato som var 3,5 mnd før han egentlig kommer. Det er jo ting han VET at jeg kommer til å finne ut av. Jeg blir bare så skuffa over at han gjør det, når han vet hvor viktig ærlighet er for meg. Særlig i den situasjonen vi er i nå, hvor han er på andre siden av jorda. Han lovte at han skulle bevise for meg at han kunne være ærlig og at det var et av kriteriene for at vi skulle fortsette forholdet selv om han dro. Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #5 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg vet ikke hvorfor, men en enkelte menn tar en hvit løgn fordi de tror de da slipper unna drama. De har ikke helt skjønt at den lille løgnen blir til ti høns når den blir oppdaget. Gjør du det trygt for ham å fortelle deg ting, eller har dere kommet i et mønster der han gjerne får kjeft eller pes når han har fortalt deg om ting? Det er noe som heter ingen røyk uten ild, men det er også noe som heter å velge sine kamper med omhu. Dersom det ikke ligger en trussel mot forholdet og som ikke går på tilliten løs, men gjelder ting du ikke liker, så ville jeg latt det gå. Dersom det er ting som sårer deg som blir lyvd om så må du ta det opp med ham. Jeg kjefter sjelden på han om han sier ting som de er, men jeg sier hva jeg mener om saken. Jeg er mer den spørrende typen; "hvorfor gjorde du det da? Tenkte du på hva konsekvensene kunne bli? o.l." Jeg er veldig forsiktig med å starte noe drama eller krangel, når han er så langt borte. De tingene som sårer meg tar jeg opp med han. Som da jeg fant ut at han ikke kommer hjem når han sa han skulle det. Da kjeftet jeg også.For det var ikke en liten hvit løgn. Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 26. juni 2012 #6 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg synes ikke det høres ut som hvite løgner det kjæresten din driver med. Snarere grå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. juni 2012 #7 Del Skrevet 26. juni 2012 Det er nok alternativ 1. Det er ikke bare meg han lyver til, det er alle.. Han sier at det er fordi det er enklere å lyve enn å ta støyten der og da, og at ofte tenker han ikke over at det kommer en løgn før den har kommet ut av munnen hans. Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Dette er jo ikke veldig greit. Du vet at når han sier noe så er det enten sant eller løgn. Klarer du å skille? Problemet er jo at dere mangler kommunikasjon fordi den er forurenset med løgn. Det kan gå dårlig. Jeg håper det ikke er for mye rusmidler inne i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #8 Del Skrevet 26. juni 2012 Dette er jo ikke veldig greit. Du vet at når han sier noe så er det enten sant eller løgn. Klarer du å skille? Problemet er jo at dere mangler kommunikasjon fordi den er forurenset med løgn. Det kan gå dårlig. Jeg håper det ikke er for mye rusmidler inne i bildet. Nei, jeg klarer ikke å skille det, ikke nå som jeg ikke ser han inn i ansiktet når vi snakker sammen. Jeg er redd det kan gå dårlig jeg også. Jeg skal ned dit på ferie om en måneds tid, så jeg får bare se hvordan det går da. Jeg vet med sikkerhet at han har røyket hasj, og tror ikke at det er noen andre rusmidler inne i bildet. Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #9 Del Skrevet 26. juni 2012 Min erfaring er at når det først begynner å dukke opp en hvit løgn her og en hvit løgn der, så baller det bare på seg. Etterhvert havner man i en situasjon hvor man spør seg oftere og oftere; "lyver han nå?" og vips så blir man helt paranoid og tenker det verste hele tiden.. Slitsomt. Anonym poster: db6b49a1663b8f709d438a24d1ad1ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #10 Del Skrevet 26. juni 2012 Min erfaring er at når det først begynner å dukke opp en hvit løgn her og en hvit løgn der, så baller det bare på seg. Etterhvert havner man i en situasjon hvor man spør seg oftere og oftere; "lyver han nå?" og vips så blir man helt paranoid og tenker det verste hele tiden.. Slitsomt. Anonym poster: db6b49a1663b8f709d438a24d1ad1ec8 Ja, jeg begynner å nærme meg det stedet nå.. Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rasende Skrevet 26. juni 2012 #11 Del Skrevet 26. juni 2012 Man tilapsser seg etterhvert. hvordan takler du sannheten da?? I begynnelsen var jeg "ærlig" med dama. Dvs hadde jeg vært på en fest hvor det var andre jenter, så fortalte jeg det. jeg kjente de ikke og hadde ikke kontakt med de, men det spiller ingen rolle. Og det var siste gangen jeg nevnte det ja. Ble et helvete uten like. Hvorfor ditt og datt. Alle bruker hvite løgner. Selv TS mistenker jeg. Om hun møter en kjekkas hun syntes er dritsexy og har vært på dealern med før.. Ville hun nevnt han om gutten spurte om hun har truffet noe kjente på shopping idag? Neppe. 100% ærlig er ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ishtar- Skrevet 26. juni 2012 #12 Del Skrevet 26. juni 2012 Det er nok alternativ 1. Det er ikke bare meg han lyver til, det er alle.. Han sier at det er fordi det er enklere å lyve enn å ta støyten der og da, og at ofte tenker han ikke over at det kommer en løgn før den har kommet ut av munnen hans. I visse tilfeller gjør han det for at jeg ikke skal bekymre meg over hvordan det går med han på tur. Han lyver ikke om ting jeg kan bli sjalu av (som jeg vet om), men om ting han vet jeg ikke godtar, i tillegg til helt random ting. Som overdreven festing med resultat at de blir kastet ut fra stedet de bor, hvor lang reisevei de har til neste destinasjon, hasjrøyking, pengebruk osv. Ting jeg vil kalle barnslig oppførsel. Han løy også om hvor lenge han skulle være borte, ga meg en hjemkomstdato som var 3,5 mnd før han egentlig kommer. Det er jo ting han VET at jeg kommer til å finne ut av. Jeg blir bare så skuffa over at han gjør det, når han vet hvor viktig ærlighet er for meg. Særlig i den situasjonen vi er i nå, hvor han er på andre siden av jorda. Han lovte at han skulle bevise for meg at han kunne være ærlig og at det var et av kriteriene for at vi skulle fortsette forholdet selv om han dro. Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Der har du ultimatumet ditt. Still han til veggs og minn ham på at forutsetning for at dere skal fortsette forholdet er at han er ærlig om disse tingene. Hvis han fortsetter å lyve, må du ta stilling til om du vil fortsette å ha det slik eller om du har fått nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 26. juni 2012 #13 Del Skrevet 26. juni 2012 De eksemplene på løgner som du nevner, ser jeg på som mer alvorlige enn hvite løgner. Jeg hadde ikke klart å forholde meg til noen som løy om slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #14 Del Skrevet 26. juni 2012 Man tilapsser seg etterhvert. hvordan takler du sannheten da?? I begynnelsen var jeg "ærlig" med dama. Dvs hadde jeg vært på en fest hvor det var andre jenter, så fortalte jeg det. jeg kjente de ikke og hadde ikke kontakt med de, men det spiller ingen rolle. Og det var siste gangen jeg nevnte det ja. Ble et helvete uten like. Hvorfor ditt og datt. Alle bruker hvite løgner. Selv TS mistenker jeg. Om hun møter en kjekkas hun syntes er dritsexy og har vært på dealern med før.. Ville hun nevnt han om gutten spurte om hun har truffet noe kjente på shopping idag? Neppe. 100% ærlig er ingen. Hvis du leser hele tråden så ser du at dette ikke handler om frykt/sjalusi når det kommer til andre jenter. Jeg pleier faktisk å si i fra hvis jeg møter menn jeg har vært involvert med tidligere, fordi jeg ikke har noe å skjule. Hvorfor "lyve" om det hvis man ikke har noe man trenger å skjule? Du er tydeligvis en av de gutta som ikke har skjønt at det blir mye verre av å lyve om det. Anonym poster: ee7ae238d3403f1d871f1321361c34e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #15 Del Skrevet 26. juni 2012 jeg anser det som en negativ egenskap å lyve i hytt og pine! vis han lyver om små ting nå......så vil jeg ikke tro det plutselig blir bedre. Anonym poster: b68677978727ea00d20d323b0493bae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 26. juni 2012 #16 Del Skrevet 26. juni 2012 Man tilapsser seg etterhvert. hvordan takler du sannheten da?? I begynnelsen var jeg "ærlig" med dama. Dvs hadde jeg vært på en fest hvor det var andre jenter, så fortalte jeg det. jeg kjente de ikke og hadde ikke kontakt med de, men det spiller ingen rolle. Og det var siste gangen jeg nevnte det ja. Ble et helvete uten like. Hvorfor ditt og datt. Alle bruker hvite løgner. Selv TS mistenker jeg. Om hun møter en kjekkas hun syntes er dritsexy og har vært på dealern med før.. Ville hun nevnt han om gutten spurte om hun har truffet noe kjente på shopping idag? Neppe. 100% ærlig er ingen. Jeg er glad mannen min har mer ryggrad enn som så. Jeg er enig i at ingen er 100% ærlig, men jeg mener det er pinglete å lyve fordi man frykter at partneren skal bli sur. De gangene jeg lyver er det for å unngå å såre andre mennesker, ikke for å unngå konfrontasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jaaada Skrevet 26. juni 2012 #17 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg er glad mannen min har mer ryggrad enn som så. Jeg er enig i at ingen er 100% ærlig, men jeg mener det er pinglete å lyve fordi man frykter at partneren skal bli sur. De gangene jeg lyver er det for å unngå å såre andre mennesker, ikke for å unngå konfrontasjoner. Hvis mannen din er antikrøyker på sin hals og du har sluttet for mange år siden. Men sist julebord tok du en sigarett sammen med en vennine i alkotåke. MÅ du nevne det?? Hvis du veit at gubbe surmuler i 2 dager. Alle mennesker veier opp viktigheten av opplysningene opp imot belastningen for parteneren OG deg selv. Du kommer til å juge 4 ganger minst for du legger deg idag. Har man ryggrad om man krangler om den minste ting, sårer partneren eller skaper uskikkerhet?? Om mannen din spør om du har hatt partnere som var bedrepå oralsex, og det har du hatt. Hvor mye ryggrad har du da? Om du hliste på en du har vært utro med på Rema idag ved tilfeldighet, sa bare hei og gikk videre. Må det nevnes? trenger dere å rippe opp i historien. Ryggrad ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå