Gå til innhold

Liker han venninnen min?

Gjest Therese

Anbefalte innlegg

Gjest Therese

Hei. Jeg er en jente på 25 år og har vært sammen med kjæresten min i 4 år nå. Vi flyttet sammen for ca. 3 år siden og har siden det hatt opp- og nedturer, som de fleste andre forhold. For to dager siden (vet ikke hvordan vi kom inn på det) så spurte han meg om jeg kunne hatt sex med "Preben", bestevennen hans. Jeg svart naturligvis NEI med en gang, og for å demonstrere hvor dumt spørsmål dette var sa jeg: kunne du hatt sex med "Siri" da? (min bestevenninne) Han svarte: "Ja. Det kunne jeg godt, men ikke når jeg er sammen med deg da.." Akkurat som om jeg står i veien for han.. Faen ass! Han så sikkert at jeg ble litt paff, for han begynte å ro og ro.. "Jeg tenner jo ikke på henne da, for jeg er jo sammen med deg og det hadde bare blitt rart" "Men hun er jo en pen, søt og hyggelig jente. Så hvis jeg ikke hadde vært sammen med deg hadde jeg sikkert prøvd meg" "Eeeh.. Men bare hvis jeg ikke hadde kjent deg da". For å gjøre ting enda værre så har jeg fortiden null selvtillit og har det ikke sånn veldig bra med meg selv, så når han sa dette kjente jeg at det stakk i hjertet. Venninnen min er også ganske ulik meg.. Hun er liten, veldig tynn, ingen pupper med brune øyne og brunt hår og veldig søt. Jeg er også liten, men ikke så tynn med langt lyst hår, store pupper, grønne øyne. Venninnen ligner mer på jentene som kjæresten min har falt for før, jeg gjør ikke det.. Derfor var den ekstra vanskelig å svelge! Jeg er rett og slett litt redd for at han egentlig kunne tenkt seg en "sånn type jente", og at jeg bare er her fordi det var det han endte opp med, og at det nå er vanskelig og gå tilbake på det, da vi er samboere med felles lån og utgifter. Han har også begynt å gi litt mer blaffen i meg nå.. Gir meg ikke komplimenter eller oppmerksomheter som før, snakker ikke så masse med meg, er ofte litt fjern og hører ikke på hva jeg sier og er mye på data, telefon, ipad ol. Han har også uttrykkt sin begeistring for denne venninnen min ved flere anledninger, og jeg har bare tenkt at det var hyggelig at han liker venninnen min (som venn), men nå er det bare rart! Det har gått to dager nå og jeg har nesten ikke pratet med han.. Vet ikke hva jeg skal si? Han lurer på hva det er, og tror bare jeg er sliten. For hva sier man til noe sånn? Er det jeg som overreageren og analyserer for mye, eller er dette et problem? Jeg syns i allefall det er vanskelig, og syns det blir rart og skulle ha venninnen min på besøk når jeg vet at han tenker på henne "uten klær"... What to do?! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest

Det vil alltid være venninner..ikke ødelegge vennskap pga. dette. Og ikke spør om ting du ikke vil ha et ærlig svar på. Sett hvertfall pris på ærligheten..:) Vet at eksen min syntes noen av mine venninner var fine, og sikkert også finere enn meg. Men det var meg han hadde valgt og var sammen med, og man kan ikke velge bort venninner fordi dem er pene..:) Gutter er og forblir gutter, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, hva skal man si?

Menn er ærlige når de ikke burde være det, og ikke ærlige når de burde være det.

Han her har ihvertfall ikke lært seg at dette var galt svar, ikke før nå ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror gutter syns det er hyggelig med sex med de fleste som er normalt pene/søte.

Hvorfor han tok det tema opp er en annen sak.. Kan jo hende han begynner å bli lei, og leker med tanken på å være fri og være sammen med andre. For å være helt ærlig så syns jeg det var et rart tema å ta opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan da ikke skylde på han for din egen lav selvfølelse.

Dere har vært sammen i 4 år. Det ville være rart om han gir like mye komplimenter som før, selv om en i ny å ne er koselig.

Er DU flink til å gi han komplimenter ?

Bare legg den bak deg, for dette kan spise deg opp innvendig .

Du kan si til han at du ble litt såret,men fint at han var ærlig. Det finnes alltid jenter som er penere enn oss som kjæresten har valgt.

Men han har valgt deg og du klarte å beholde han i lang tid.

Han har lovt troskap ikke blindskap og hvis du tenker godt etter så har han noen kompis som du synes er litt kjekkere enn din kjære?

Men at han spurt om den derre -ville du hatt sex med Preben - er unødvendig og idiotisk og byr opp til krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utoginn

Hei, vi gutter er noen duster av og til, vi skjønner ikke at et galt svar er feil før det er for sent. Selvfølgelig kunne han hatt sex med henne i en hypotetisk tilfelle, men det blir bare hypotetisk (og bare for sexens skyld), han har jo deg som han har levd sammen med en stund og kjenner godt, det er deg han vil ha, deg han vil leve sammen med, deg han vet at det fungerer med, deg ham kan snakke med, deg han deler ting med.

Jeg kunne godt vært i situasjonen hans og svart "ja" i dumskap (for det er sånn at vi tror vi kan ha sex med hvem som helst), dumskap, fordi jeg mener at vi (jeg og dama) har et så godt forhold at det kan tåle alt, og at vi snakker om sex med andre en dag, betyr ikke at det er det grann realitet i det.

Menn og kvinner tenker forskjellig - jeg forstår din reaksjon - og han skjønner nok at han har tråkket i baret, og skjønner ikke at han ikke kan komme seg ut av det med å "ro"... Men det han sier er fra hjertet; "hvis han ikke kjente deg..."

Spørsmålet dere stilte hverandre er svært tvetydig. Kunne du hatt sex med....? Kan bety akkurat nå i vårt samliv (sånn som du tenkte) eller kan bety hvis det ikke fantes samliv mellom oss (sånn som han tenkte)

Definer hva dere spør om, eller la vær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei. Jeg er en jente på 25 år og har vært sammen med kjæresten min i 4 år nå. Vi flyttet sammen for ca. 3 år siden og har siden det hatt opp- og nedturer, som de fleste andre forhold. For to dager siden (vet ikke hvordan vi kom inn på det) så spurte han meg om jeg kunne hatt sex med "Preben", bestevennen hans. Jeg svart naturligvis NEI med en gang, og for å demonstrere hvor dumt spørsmål dette var sa jeg: kunne du hatt sex med "Siri" da? (min bestevenninne) Han svarte: "Ja. Det kunne jeg godt, men ikke når jeg er sammen med deg da.." Akkurat som om jeg står i veien for han.. Faen ass! Han så sikkert at jeg ble litt paff, for han begynte å ro og ro.. "Jeg tenner jo ikke på henne da, for jeg er jo sammen med deg og det hadde bare blitt rart" "Men hun er jo en pen, søt og hyggelig jente. Så hvis jeg ikke hadde vært sammen med deg hadde jeg sikkert prøvd meg" "Eeeh.. Men bare hvis jeg ikke hadde kjent deg da". For å gjøre ting enda værre så har jeg fortiden null selvtillit og har det ikke sånn veldig bra med meg selv, så når han sa dette kjente jeg at det stakk i hjertet. Venninnen min er også ganske ulik meg.. Hun er liten, veldig tynn, ingen pupper med brune øyne og brunt hår og veldig søt. Jeg er også liten, men ikke så tynn med langt lyst hår, store pupper, grønne øyne. Venninnen ligner mer på jentene som kjæresten min har falt for før, jeg gjør ikke det.. Derfor var den ekstra vanskelig å svelge! Jeg er rett og slett litt redd for at han egentlig kunne tenkt seg en "sånn type jente", og at jeg bare er her fordi det var det han endte opp med, og at det nå er vanskelig og gå tilbake på det, da vi er samboere med felles lån og utgifter. Han har også begynt å gifør litt mer blaffen i meg nå.. Gir meg ikke komplimenter eller oppmerksomheter som før, snakker ikke så masse med meg, er ofte litt fjern og hører ikke på hva jeg sier og er mye på data, telefon, ipad ol. Han har også uttrykkt sin begeistring for denne venninnen min ved flere anledninger, og jeg har bare tenkt at det var hyggelig at han liker venninnen min (som venn), men nå er det bare rart! Det har gått to dager nå og jeg har nesten ikke pratet med han.. Vet ikke hva jeg skal si? Han lurer på hva det er, og tror bare jeg er sliten. For hva sier man til noe sånn? Er det jeg som overreageren og analyserer for mye, eller er dette et problem? Jeg syns i allefall det er vanskelig, og syns det blir rart og skulle ha venninnen min på besøk når jeg vet at han tenker på henne "uten klær"... What to do?! :/

Du ba jo om det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...