AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Del Skrevet 25. juni 2012 Det ble slutt mellom oss for nesten et år siden, og har omtrent foregått sånn siden den gang: Jeg sendte en "kul" vil-ikke-ha-kontkakt-melding og følte meg bra en stund, inntil han sendte en melding og jeg ble ettergivende med tanke på det jeg hadde sagt, men sendte til slutt en ny "kul" melding og mottok etter en stund enda en melding fra han som var vanskelig å la være å svare på så jeg svarte og var ettergivende igjen før jeg sendte enda en "kul" melding og sånn har det fortsatt.. Meldingene fra han er aldri oppriktige og hyggelig, men snarere ganske lurete og antagelig sendt for å gjøre meg bevisst på at han finnes og at jeg ikke skal glemme han. Det har hele tiden vært et ønske fra min side om at vi skal klare å gå overens med tanke på en del vi har felles som ikke knipses vekk over natta, men i dag kjente jeg at jeg faktisk fortsatt - på nesten samme tidspunkt som i fjor - ikke klarer å la være å svare han og dermed stå for det jeg sier fordi jeg selv vet hvordan det er å bli ignorert og føle seg tilsidesatt og jeg unner ingen den følelsen, selv ikke han. Det har blitt til at det ikke er han jeg hater, men jeg hater meg selv fordi jeg ikke klarer å hate han. Det jeg lurer på nå er om det bare er å fortsette å være like ettergivende til evig tid fordi selvrespekten likevel er tapt for alltid? Anonym poster: dd1ba5b63a0502db4393301d58c55234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@Maja Skrevet 25. juni 2012 #2 Del Skrevet 25. juni 2012 Aldri for seint å gjennvinne sjølvrespekten! Men du må kanskje vere litt streng meg deg sjølv. Tenk kor hærlig når han plutselig må innsjå at meldingane han ikkje funker lenger Ikkje for seint å vise at du meiner alvor. Slutt heilt å sende meld, ikkje send dei "kule" heller, bare la han lure på kva i all verden som skjedde no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skeegu voice Skrevet 25. juni 2012 #3 Del Skrevet 25. juni 2012 Aldri for sent for selvrespekt, begynn i dag. Foreslår at du blokkerer nummeret hans, så slipper du å falle for fristelsen til å svare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 25. juni 2012 #4 Del Skrevet 25. juni 2012 Hvorfor skal du være en være drittsekk sa du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AB Skrevet 26. juni 2012 #5 Del Skrevet 26. juni 2012 Hvorfor skal du være en være drittsekk sa du? Skjønte ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 26. juni 2012 #6 Del Skrevet 26. juni 2012 Han du ikke bare skrive hva du føler om saken. Det kan ikke være så vanskelig. Det med å sende "kule" svar, sletting, ol. stiller deg bare på et lavere nivå. Si det som det er. F. eks. jeg ønsker ikke å ha kontakt med deg, eller jeg ønsker å ha kontakt med deg som en venn, men liker ikke den typen kontakt vi har nå. Direkte enkle beskjeder som ikke eskalerer konflikten. Ironi skader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AB Skrevet 26. juni 2012 #7 Del Skrevet 26. juni 2012 Han du ikke bare skrive hva du føler om saken. Det kan ikke være så vanskelig. Det med å sende "kule" svar, sletting, ol. stiller deg bare på et lavere nivå. Si det som det er. F. eks. jeg ønsker ikke å ha kontakt med deg, eller jeg ønsker å ha kontakt med deg som en venn, men liker ikke den typen kontakt vi har nå. Direkte enkle beskjeder som ikke eskalerer konflikten. Ironi skader. Det er slike meldinger jeg har sendt. Det var derfor jeg kalte den første for vil-ikke-ha-kontakt-melding. Det har aldri haglet noe dritt i mine meldinger, men så har han kun respektert min avgjørelse om å ikke ha kontakt i en, to eller tre uker og så har vi vært på'n igjen. Det er derfor jeg føler at selvrespekten min er fraværende, og derfor jeg har stilt spørsmålet som jeg har stilt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå