AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #21 Skrevet 28. oktober 2012 Kjente en som gikk på skole der borte. Han endte opp som brannmann og har bidd der nå i mange år. Var visst ikke så vanskelig ifølge ham Før eller etter 2001? Arbeidstillatelser har blitt sinnsykt strammet inn det siste tiåret. Anonym poster: 748acad697ade51e58377508d6722b06
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2012 #22 Skrevet 28. oktober 2012 Det er helt urolig at du kan si på et forum at vi ikke ser noe til ojefondet, du bør virkelig bli flau over egen uttalelser og sette deg litt inn i driftingen av landet vårt, samt basale økonomikunnskaper! Kjære vene, er det mulig å være så lite innsiktsfull. Anonym poster: 3b20e05ab5a75b405ff7f5125de8456c Word! Jeg ser at du tok det jeg skrev helt bokstavelig, så greit, jeg skal modifisere utsagnet mitt litt: Man ser svært lite til pengene, i forhold til hvor store summer det er snakk om. Handlinsregelen setter en streng grense for hvor mye av pengene man kan bruke hvert år; det resterende står plassert i diverse utenlandske fond. Det er ingen overdrivelse å hevde at Norge har dårlige veier, skoler, sykehus, sykehjem osv., og at standaren på alt dette, ville ha vært adskillig høyere dersom man i større grad hadde brukt oljefondet til investeringer i vårt eget land. Det er hovedsaklig to grunner for ikke å bruke opp alle pengene med en gang: 1. for å forhindre inflasjon 2. for å spare på gevinstene slik at fermtidige generasjoner også får smake litt Du må ikke være så lite innsiktsfull og reflektert at du ikke klarer å se grunnlaget for grensene. Viktigst er jo å begrense inflasjonen, noe som er vanskelig med tanke på den enorme veksten vi har tilgang på. Derfor skal ikke priser og lønninger stige mer enn 2,5% årlig, og dermed er det viktig å med moderasjon. !! Anonym poster: 7fc54d4bfd2da46f99d5fc999d977ab6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå