-Karma- Skrevet 25. juni 2012 #1 Del Skrevet 25. juni 2012 Heisann! Driver sånn med jevne mellomrom å prøver å finne små ting i hverdagen der det er mulig å spare noen kroner, men merker det er litt vanskelig å f.eks få med seg alle tilbud som kommer, og å huske på alle sparetipsene underveis :)Så tenkte jeg kunne opprette en tråd der folk kan legge inn f.eks tilbud på matvarebutikker/telefon/klær/nettbutikker++, og andre sparetips og råd til bedre/enklere økonomi og sparing Tips til hvordan man kan tjene noen ekstra kroner blir også godt mottatt F.eks RIMI har 3 for 2 på over 300 utvalgte varer i hele sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catie' Skrevet 25. juni 2012 #2 Del Skrevet 25. juni 2012 Coop OBS har 3 for 2 på mange forskjellige matvarer i hele sommer også Jeg tror ikke de er så alt for dyre i utgangspunktet heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. juni 2012 #3 Del Skrevet 25. juni 2012 Handle ALT av grønnsaker og frukt på innvandrerbtuikk! Jeg handler to store poser med frukt og grønt der hver uke, for ca 120 kroner. Inkludert ting som mango, granateple, avocado og andre "dyre" frukt og grønnsaker. Der finner du som regel også selvplukk av gulrøtter og løk, noe som kan vre praktisk om du er student/enslig og bare spiser to gulrøtter i uka.. Et par eksempler på forskjell i pris: 2 stk chilli på matbutikken: 16 kroner 2 stk chilli på innvandrersjappa: 3 kroner 1 stk mango på matbutikken: 25 kroner 1 stk mango på innvandrersjappa: 10 kroner 1 stk squash på matbutikken: 12 kroner 1 stk squash på innvandrersjappa: 5 kroner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Karma- Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 25. juni 2012 Glitter har for øyeblikket 50 % på en mengde varer, CMYK har 50-70 % Ellers så har du jo benefitness-rabatt på en mengde kjeder og butikker om du er spenst-medlem, og så har du jo trumf og coop-medlemskap som du kan tjene deg opp bonuser på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mascha Skrevet 25. juni 2012 #5 Del Skrevet 25. juni 2012 Handle ALT av grønnsaker og frukt på innvandrerbtuikk! Heilt enig med denne! I tillegg så har dei ofte godt billig brød (a la nybakte tyrkiske lefser) og ris, pasta, nudler, ymser karripastaer, krydder, søtsaker som er mykje billigare enn i andre butikkar. Mjølk, egg, kjøt, vaskemiddel og slike ting er det dog greit å styre unna i innvandrarbutikkar, då desse ofte er på vei til å gå ut på dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 25. juni 2012 #6 Del Skrevet 25. juni 2012 enig ang innvandrersjapper. Grønnsakene og frukten er bedre enn på butikken også, og de selger store kvanta av ting som ris og nudler. Ellers er mitt beste tips å ta vare på alle kvitteringer og så gå igjennom dem på slutten av måneden. Man blir overrasket over hvor mye penger som går med til tyggis, tøymykner og ferske kyllingvinger og skriv handleliste før du går i butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 25. juni 2012 #7 Del Skrevet 25. juni 2012 Planlegg måltider og kjøp deretter slik at du kaster mindre/ingenting. Reduser brus/juice og drikk vann, sunnere er det i tillegg til at du sparer mye. Betal med kontanter, det gir mer følelse hvor mye penger du egentlig bruker. Sjekk forsikringer og renter og bruk gebyrfri bank. Kutt ut abonnement til avis/blad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 25. juni 2012 #8 Del Skrevet 25. juni 2012 Ta ut X antall kroner en gang i uka. Dette skal rekke til mat hele den uka Lag menyer, planlegg det slik at evnt restemat kan brukes i middag neste dag og at ikke det går f.eks flere uker mellom hver gang man bruker en ingrediens slik at restene til slutt må kastes. Lag så handleliste utifra menyen Støtter tipset om innvandrerbutikker. De har som regel et fantastisk utvalg til billig penge Lag store porsjoner av det som kan fryses ned. Dette gjør det enklere på travle dager å fikse seg en lettvindt middag Ikke handle ting bare fordi det er på tilbud. Da ender man opped ting man egentlig ikke har bruk for og penger man egentlig kunne spart. Ha en plan med alt du kjøper. Handle julegaver og bursdagsgaver hele året. Rett før jul er det bare stress og ender ofte opp med å kjøpe noe som koster mye mer enn planlagt. Sjekk på nettet (ebay, finn.no, netthandel osv) etter gaver, og ellers når man kommer over et godt tilbud på noe som passer som gave til noen. Senk temperaturen inne. Ta heller på en genser eller et par tøfler om det er litt småkjølig. Slukk alle lys i rom man ikke oppholdet seg i. På kalde vinterdager er det helt utrolig hvor mye det hjelper med tykke gardiner og levende lys Lag mat fra bunnen av. Ja, det blir faktisk mye billigere. Fyll opp med basisvarer i skuffer og skap slik at du alltid har til å bake brød, rundstykker osv osv Kjøp skikkelige oppbevaringsbokser til pålegg og lignende slik at det holder seg bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 25. juni 2012 #9 Del Skrevet 25. juni 2012 Og legg alle vekslepenger i et glass eller lignende. Utrolig hvor mye penger man kan spare på akkurat dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #10 Del Skrevet 25. juni 2012 Glitter har for øyeblikket 50 % på en mengde varer, CMYK har 50-70 % Jo jo, men det er enda billigere å la være å kjøpe plastikkjuggel! Mitt råd er å styre unna butikker med store salgsplakater. Salg skaper bare behov for ting & tang som man egentlig ikke trenger, men man begynner å tenke "ja, jo. Kanskje jeg burde kjøpe meg en slik flott sitronpresse. Den er jo satt ned 300"! Anonym poster: 86df36fc044da08a9b960e2425dc6122 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Karma- Skrevet 27. juni 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 27. juni 2012 Jo jo, men det er enda billigere å la være å kjøpe plastikkjuggel! Mitt råd er å styre unna butikker med store salgsplakater. Salg skaper bare behov for ting & tang som man egentlig ikke trenger, men man begynner å tenke "ja, jo. Kanskje jeg burde kjøpe meg en slik flott sitronpresse. Den er jo satt ned 300"! Anonym poster: 86df36fc044da08a9b960e2425dc6122 Det er klart, men har man først tenkt å kjøpe sånt "plastikkjuggel!, er det jo greit å vente til de har tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 27. juni 2012 #12 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har funnet ut at hvis jeg planlegger middager for hele uka og handler på mandag når Joker har 5% rabatt på alle varer, så kan jeg spare opptil en tusenlapp i måneden bare på mat. Og så kjører jeg knallhardt på at hvis det ikke står på handlelista så skal vi ikke ha det - uansett hvor billig det er. Jeg lager også all mat fra bunnen, og kan ikke huske sist jeg kjøpte et brød. Det er billigere å abbonere på blader og bokserier i stedet for å kjøpe i kiosken. Jeg har meldt meg ut av alle bokklubber. Fant ut at det ble billigere å kjøpe bøker i bokhandlel enn å returnere alle bøkene som jeg ikke rakk å avbestille/bokklubben ikke registrerte at jeg hadde avbestilt. Og enda billigere er det å låne bøker/filmer på biblioteket. Jeg bestiller hundemat direkte fra importør. Da koster en 25-kilossekk omtrent det samme som en liten pose hundemat fra matbutikken (og maten er mye sunnere for hunden). Jeg kunne også ha spart mye på å kjøpe en mindre og nyere bil, har en stor, gammel amerikaner som drikker diesel som alkis-naboen drikker øl... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janis Skrevet 27. juni 2012 #13 Del Skrevet 27. juni 2012 Bruke Rema1000 sine oppskrifter. Og alle ingrediensene som ris, grønnsaker osv handle det i u innv.butikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 27. juni 2012 #14 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har funnet ut at hvis jeg planlegger middager for hele uka og handler på mandag når Joker har 5% rabatt på alle varer, så kan jeg spare opptil en tusenlapp i måneden bare på mat. ....... Du må da ha et ALVORLIG stort matbudsjett hvis du mener å spare 1000,- pr mnd ved å handle med 5% rabatt på Joker.... Selv bruker jeg vel totalt 5-6000,- pr måned i dagligvarer (familie på 4 + katt). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 27. juni 2012 #15 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har funnet ut at hvis jeg planlegger middager for hele uka og handler på mandag når Joker har 5% rabatt på alle varer, så kan jeg spare opptil en tusenlapp i måneden bare på mat. Og så kjører jeg knallhardt på at hvis det ikke står på handlelista så skal vi ikke ha det - uansett hvor billig det er. Jeg lager også all mat fra bunnen, og kan ikke huske sist jeg kjøpte et brød. Du sparer mye mer på å handle på Rema 1000 i stedet for Joker enn å handle på Joker på mandager. Joker er jo kjempedyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 27. juni 2012 #16 Del Skrevet 27. juni 2012 Handler heller på Meny enn på Joker. Er jo helt horrible priser på Joker og bare dårlig utvalg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 27. juni 2012 #17 Del Skrevet 27. juni 2012 Handler heller på Meny enn på Joker. Er jo helt horrible priser på Joker og bare dårlig utvalg Har valget mellom Joker og Coop Marked, og da er Joker desidert billigst. Coop-butikken er i tillegg skitten og rotete, så da er valget enkelt. Hvis jeg skal handle på Meny/Rema/Rimi/Kiwi/Prix koster det meg ca. 300 kr i fergebilletter og bompenger, pluss parkering og diesel, i tillegg må jeg ha fri fra jobb for å rekke det. Skulle gjerne hatt Meny som nærbutikk, men det meste av det de har på Meny kan også Joker bestille inn hvis man spør, spesielt frukt og grønt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2012 #18 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har funnet ut at hvis jeg planlegger middager for hele uka og handler på mandag når Joker har 5% rabatt på alle varer, så kan jeg spare opptil en tusenlapp i måneden bare på mat. Og så kjører jeg knallhardt på at hvis det ikke står på handlelista så skal vi ikke ha det - uansett hvor billig det er. Jeg lager også all mat fra bunnen, og kan ikke huske sist jeg kjøpte et brød. Det er billigere å abbonere på blader og bokserier i stedet for å kjøpe i kiosken. Jeg har meldt meg ut av alle bokklubber. Fant ut at det ble billigere å kjøpe bøker i bokhandlel enn å returnere alle bøkene som jeg ikke rakk å avbestille/bokklubben ikke registrerte at jeg hadde avbestilt. Og enda billigere er det å låne bøker/filmer på biblioteket. Jeg bestiller hundemat direkte fra importør. Da koster en 25-kilossekk omtrent det samme som en liten pose hundemat fra matbutikken (og maten er mye sunnere for hunden). Jeg kunne også ha spart mye på å kjøpe en mindre og nyere bil, har en stor, gammel amerikaner som drikker diesel som alkis-naboen drikker øl... hva heter siden du bestiller hundemat fra? selger de kattemat også? Anonym poster: 7377435f53bee4a954b25abf4b5010b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 27. juni 2012 #19 Del Skrevet 27. juni 2012 Har valget mellom Joker og Coop Marked, og da er Joker desidert billigst. Coop-butikken er i tillegg skitten og rotete, så da er valget enkelt. Hvis jeg skal handle på Meny/Rema/Rimi/Kiwi/Prix koster det meg ca. 300 kr i fergebilletter og bompenger, pluss parkering og diesel, i tillegg må jeg ha fri fra jobb for å rekke det. Skulle gjerne hatt Meny som nærbutikk, men det meste av det de har på Meny kan også Joker bestille inn hvis man spør, spesielt frukt og grønt. Ja da er jo saken annerledes, men det blir jo feil å anbefale å handle på Joker da de aller fleste har tilgang på flere butikker enn hva dere har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. juni 2012 #20 Del Skrevet 27. juni 2012 Trumfkort og bankkort i ett. Tok en titt på summen på trumfen min nå i forrige uke, og kunne fornøyd konstatere at det ikke var noen dum ide å få seg trumfkort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå