AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #81 Del Skrevet 25. juni 2012 Hun sa til meg at hun ikke hadde vært så full, og at det bare var til pass for meg når jeg hadde oppført meg sånn. Kjæresten hennes er dessverre ikke så flink til å si hva han mener, spesielt når hun er på krigsstien, så jeg vil ikke skylde på han heller.. Men som sagt, jeg skal si unnskyld for det jeg har gjort.. TS Anonym poster: 10963d0d21c8c4b1af749dd99d91c144 Jeg fraskriver henne ikke at det var kjipt gjort, for all del - jeg bare regnet med hun var rimelig ute på tur hun også. Men hun mener altså fortsatt det var til pass for deg. Ikke bra. Uansett, at kjæresten er tafatt er ingen unnskyldning. Hva ville han ha tenkt etterpå, hvis noe virkelig alvorlig hadde skjedd med deg??? "ooops, jaja, shit happens" ? At voksne folk, i edru tilstand attpåtil, mener dette er en grei ting å gjøre, er virkelig forkastelig. Fint at du skal be om unnskyldning for oppførselen din, men du bør også be henne tenke nøye over hva hun (og kjæresten) faktisk gjorde. Synes hun fortsatt det er på sin plass da, så ville i hvert fall ikke jeg ansett henne som en venninne mer. Anonym poster: ad15fd4e6dd122e0748c33b188772d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 25. juni 2012 #82 Del Skrevet 25. juni 2012 Når alle andre foreslår at man burde drikke mindre så er det takk og kos og alt det der. Når jeg foreslår at man skal drikke mindre så er det fordi jeg mangler empati og ikke klarer og sette meg inn i andres ståsted. Det handler litt om at du ordlegger deg på en måte som gjør folk rasende forbanna, samt at meningene dine er på jordet. Du insinuerer gang på gang at dette er TS sin egen feil. Det gjør ikke deg akkurat populær. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørn Skrevet 25. juni 2012 #83 Del Skrevet 25. juni 2012 Wacos meninger er IKKE på trynet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. juni 2012 #84 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Alle menn som har vært sjåfører vet at menn ikke har noe dem skulle ha sagt når det kommer til fulle jenter. Mest sannsynlig er fyren sjåfør siden han kan være en slags "kjæreste" som kjører og henter når de jentene trenger transport. Jentene bruker mannen som en slags kusk, ikke rart han ikke gidder/tør ha egne meninger da, - dersom kjærestejenta sier dra, - så betyr det og dra. Hopp sier hun, og han hopper. Så jeg er helt enig med trådstarter, det går ikke an og pålegge ansvaret på sjåføren. Ansvaret slik jeg ser det, - først trådstarter deretter "bestevenninna" tredje politiet fjerde ekle mannen på bussen femte de andre venninnene. Til trådstarter, det og gjøre gode gjerninger og stille opp for sine venninner når de er fulle og trenger hjelp er ikke en garanti for at venninner stiller opp tilbake på samme måte. For det første var de fulle da de fikk hjelpen, altså utakknmemlige og for det andre mente jo venninnene dine at dette var til pass for deg, og det betyr jo at de bare har ventet på en anledning. Om dere kan skvære opp vennskapet så burde dere gjøre det nå, og før dere drikker neste helg. Jeg tror personlig alt kommer til og ordne seg, - bare tenk hvor mye klokere du er nå enn forrige helg! Og slapp av, - selv om jeg liker og fortelle hva alle andre gjør gærent er det fordi jeg har gjort masse feil selv. Og jeg kommer helt sikkert til og gjøre nye feil. Håper bare ikke jeg gjentar de samme feilene... Endret 25. juni 2012 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siggi Skrevet 25. juni 2012 #85 Del Skrevet 25. juni 2012 Burde ikke TS ta litt mer ansvar? Dette er jo ikke vennenes feil at hun måtte ta toget hjem! For det første så drikker du ikke til du nesten dæver, for det andre holder du deg til dine venner slik at det ikke står i VG neste dag at en eller annen jente har blitt voldtatt, ha alltid mobil, bankkort eller penger på deg slik at du til enhver tid kan kontakte noen eller komme deg hjem. For det tredje skjønner jeg ikke hvorfor du i hælvette mottar 200-lappen??? Tror du virkelig en mann bare gir deg en 200 lapp?? Ikke vits i å sitte på setet ditt og la han ta deg på puppen og nå skal du anmelde han? Om det var noe du kunne ha gjort var å sparke han så hardt du kunne i ballene! Få deg litt selvrespekt, og ikke la en hvilken som helst mann ta på deg! Får ikke noe trøst av meg! "Så så, dette er ikke din feil, drikk deg helseløs, motta penger fra fremmede menn, la han ta på deg mens du bare sitter der, dette er vennene dine sine feil, du gjorde alt riktig" Really? Ta ansvar for dine valg! Ingen andre her du kan skylde på.. Hilsen jente 20 Anonym poster: 7858e77530eb6594ffd231d3dece5e16 Må være det mest umodne svaret jeg har lest her på kvinneguiden. Og vet du hva? Jeg hadde gitt bort 200kr dersom jeg hadde møtt ei full jente som ikke kom seg hjem, og hadde mistet alt. Det hadde jeg gjort rett og slett fordi det er viktig at man tar vare på hverandre. Det er ikke hennes skyld at han antastet henne, han hadde overhode ingen rett til å gjøre det. Det fins ingen unnskyldning for at noen gjør sånt mot andre mennesker! Og det burde jo du vite, du som har fasiten på hvordan et menneske skal være og oppføre seg. Tror neppe du hadde skrevet dette innlegget dersom du hadde opplevd noe lignende selv, eller hadde innsikt i at folk reagerer forskjellig selv om de er i samme situasjon. Nettopp fordi vi alle er forskjellige! For man kan havne i samme situasjonen som TS, selv når man er edru. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #86 Del Skrevet 25. juni 2012 Alle menn som har vært sjåfører vet at menn ikke har noe dem skulle ha sagt når det kommer til fulle jenter. Mest sannsynlig er fyren sjåfør siden han kan være en slags "kjæreste" som kjører og henter når de jentene trenger transport. Jentene bruker mannen som en slags kusk, ikke rart han ikke gidder/tør ha egne meninger da, - dersom kjærestejenta sier dra, - så betyr det og dra. Hopp sier hun, og han hopper. Så jeg er helt enig med trådstarter, det går ikke an og pålegge ansvaret på sjåføren. Ansvaret slik jeg ser det, - først trådstarter deretter "bestevenninna" tredje politiet fjerde ekle mannen på bussen femte de andre venninnene. Til trådstarter, det og gjøre gode gjerninger og stille opp for sine venninner når de er fulle og trenger hjelp er ikke en garanti for at venninner stiller opp tilbake på samme måte. For det første var de fulle da de fikk hjelpen, altså utakknmemlige og for det andre mente jo venninnene dine at dette var til pass for deg, og det betyr jo at de bare har ventet på en anledning. Om dere kan skvære opp vennskapet så burde dere gjøre det nå, og før dere drikker neste helg. Jeg tror personlig alt kommer til og ordne seg, - bare tenk hvor mye klokere du er nå enn forrige helg! Og slapp av, - selv om jeg liker og fortelle hva alle andre gjør gærent er det fordi jeg har gjort masse feil selv. Og jeg kommer helt sikkert til og gjøre nye feil. Håper bare ikke jeg gjentar de samme feilene... Du kan jo ikke legge ansvaret i en liste over to hendelser som er ganske forskjellige! En ting er det at venninna mi dro fra meg, men det har egentlig ingenting med det at en mann antasta meg på bussen. Syns ikke jeg kan skylde på andre enn den mannen i den situasjonen faktisk.. Eller er det min feil fordi jeg var der, som sagt tidligere? TS Anonym poster: 10963d0d21c8c4b1af749dd99d91c144 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 25. juni 2012 #87 Del Skrevet 25. juni 2012 Ja, det er godt mulig jeg skylder henne en unnskyldning, men ikke på langt nær så stor unnskyldning som hun skylder meg. Mener ihvertfall jeg.. Men hun er minst like sta som meg, så kommer nok ikke til å få noen.. TS Anonym poster: 10963d0d21c8c4b1af749dd99d91c144 haha typisk jenter. Akkurat der har dere noe å lære av oss menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irritert Skrevet 26. juni 2012 #88 Del Skrevet 26. juni 2012 Er ikke overrasket over svarene til Waco. Han er og blir en idiot som flyr rundt på forumet for å trykke alle lenger ned i dritten enn det de er. Det er ALDRI noen unnskyldning for å ta frempå hos noen uansett hvor fulle de er, hvor lite klær de har osv. Kanskje Waco er en som selv driver med det samme Kan nesten høres sånn ut, for å unnskylde en sånn handling blir bare for dumt. Hvis han hadde blitt antasta av en gammel mann hadde han vel bare sagt: "JAmen buksa mi var litt trang, og mannen hadde jo bare lyst stakkar"... IDIOT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irritert igjen Skrevet 26. juni 2012 #89 Del Skrevet 26. juni 2012 ja nå leste jeg ikke siste innlegg til Waco.. ble nesten litt overrasket! Men innlegget mitt over her gjelder forsåvidt alle som unnskylder handlingen til mannen pga at TS var full... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann_25 Skrevet 26. juni 2012 #90 Del Skrevet 26. juni 2012 I en tråd hvor ei jente har hatt en ganske så nasty opplevelse, så skriver du innlegg som sier at det er delvis hennes egen feil. Selvfølgelig vet alle at man ikke bør drikke seg så drita at en ikke har kontroll, men ts trenger virkelig ikke høre at hun burde fått en lærepenge. Jo, det er vel strengt tatt akkurat det TS burde får høre. Skal KG liksom være en portal for offentlig trøsting når TS åpenbart legger opp til det selv? Det er ingen som påstår at TS selv er skyld i antastelsene, isolert sett, eller beskylder henne for å gå ut uten penger, etc. Poenget er at TS lever i en liten drømmeverden der hun kan oppføre seg som hun vil og så må alle andre leve med det. Verden er ikke rosenrød, og waco har faktisk svært mange gode poenger! Det hele handler om å ta ansvar for sine egne handlinger. Uten å være stup full, ville ingen av disse ubehagelige tingene skjedd. Get it? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #91 Del Skrevet 26. juni 2012 haha typisk jenter. Akkurat der har dere noe å lære av oss menn. Morsomt.Jeg kjenner flere menn som ikke har snakka med tidligere venner på flere år fordi ingen vil be om unnskyldning Anonym poster: 65b586687b14409e63b56d8d261bad06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 26. juni 2012 #92 Del Skrevet 26. juni 2012 Morsomt.Jeg kjenner flere menn som ikke har snakka med tidligere venner på flere år fordi ingen vil be om unnskyldning Anonym poster: 65b586687b14409e63b56d8d261bad06 så sant så sant. Men jeg tror nok denne stereotypen jeg var inne på er noe sann, generelt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2012 #93 Del Skrevet 26. juni 2012 så sant så sant. Men jeg tror nok denne stereotypen jeg var inne på er noe sann, generelt sett. Tøffe manne-menn som biter tennene sammen, nekter å snakke med hverandre og heller slutter å ha en relasjon? Ja, den stereotypen er noe sann, sånn generellt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå