Gå til innhold

_La Femme sin dagbok;


Gjest _La Femme

Anbefalte innlegg

Gjest _La Femme

:velkommen:

Jeg er _La Femme. Og dette er en dagbok som omhandler det som interesserer meg og som jeg brenner for. Trening, kosthold og mat, hverdagen som student, samboer og hundeeier, ja og livet generelt! :)

Akkurat for tiden er jeg opptatt med å trene meg opp igjen etter en lengre pause. Jeg står på og jobber for komme i den formen som jeg vet jeg kan ha, og for å få tilbake (drømme)kroppen min igjen. ;) Ikke vet jeg hvorfor også jeg er en slave som streber etter denne "drømmekroppen" som alle ønsker seg. Det har vel bare blitt sånn.. Man er vant til å se seg selv i speilet og være fornøyd med det man ser, og når det forandrer seg litt, ja da svekker det vel selvtilliten litt også. Og hvis utsiden ikke lenger reflekterer innsiden, da er det på tide å sette i gang arbeidet for å bli seg selv igjen!

Jeg har akkurat planlagt den kommende ukas treningsøkter. Jeg er en stor tilhenger av fredagskosen, men jeg er en av de få menneskene som setter pris på mandager. Mange forbinder mandag med noe negativt, men jeg forbinder mandag med en ny start. Et lyspunkt der man kan glemme det "onde" fra forrige uke, og gå inn i en ny uke med positivitet og engasjement. Denne uka har jeg planlagt bl.a. følgende aktiviteter: Sykkeltur, fjelltur, jogging og styrkeøkt. Jeg elsker friluftsliv, tur i skog og mark og sykling. Frisk luft renser lungene mens man trener. Det er vakkert.

Jeg gleder meg til ny uke!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _La Femme

I dag har jeg hatt en fortreffelig dag! Har vært på en fantastisk fin sykkeltur i godt selskap (meg selv) ;) Jeg kjenner det i lår og legger, og det er sånn det skal være.

Jeg har dessverre ikke vært flink med maten i dag. Har fått i meg for lite, og for dårlig mat. En liten salat til frokost, to pizzastykker til middag og en Skyr etter trimmen. :snurt: Har vært på farten hele dagen, sprunget fra det ene til det andre for å komme meg ut på veien. Dette er selvfølgelig bare en dårlig unnskyldning - jeg skulle tatt meg tid til å spise mer, spise bedre. Men slik er det dessverre med meg. Enten får jeg i meg for mye mat, eller for lite. Det er virkelig noe jeg ønsker å forandre på. :)

I morgen skal jeg starte dagen med en kort joggetur. Jeg likte jogging svært godt da jeg var yngre. Så sluttet jeg, kondisen ble dårligere og jeg syns at jogging ble et slit. Nå ønsker jeg virkelig å få tilbake den lysten på å jogge, siden jeg vet hvor effektivt og bra det er for kroppen. Jeg begynner smått, og satser på at jeg etter hvert finner en slags motivasjon til å jogge lenger og oftere.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

:goodbye:

Så flink du er til å trene. :klemmer:

Hei! Jo takk for det :smilyblomst: Jeg liker jo egentlig trening... et sted langt inni meg. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

I dag våknet jeg opp med den verste hodepinen jeg har hatt på lenge. Hele dagens planer falt i grus, og jeg endte opp med å tilbringe hele den nydelige dagen i dag innendørs. Ordnet og fikset litt, fikk unna litt klesvask, osv... Men det jeg egentlig ville var jo å trene! :( Det er ikke så lett når man har vondt.

Det begynner heldigvis å gå over nå, så i morgen får jeg prøve på nytt. Satser på like vakkert vær i morgen som i dag, slik at jeg kan dra på fjelltur :) Jeg og hunden. Den perfekte måten å tilbringe en fridag på!

Jeg håper alle dere andre har hatt en bedre dag enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

På tide med ny oppdatering! :jepp:

I dag har jeg vært på en 2-timers fjelltur i helt nydelig vær :) Jeg, ei venninne og hundene våre. Turen var ikke den mest slitsomme, men det er noe med å gå langt. Det trenger ikke være fysisk utmattende for at det er god trening. Bare det å bevege seg i fri luft, er så fantastisk.

For å fylle energilageret til turen spiste jeg mye karbohydrater. Et lavkarbokosthold kan sikkert fungere greit for de som er vant til det, men mitt kosthold bør ha karbohydrater. Jeg merker stor forskjell på energien og formen de dagene jeg har spist lite karbohydrater. Da blir jeg daff og slapp, og kondisen er dårligere.

Og så, et godt tips til kveldskos, som jeg spiser nå: Jordbær og ananas med revet limeskall og kesam vanilje.

Kos deg!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _La Femme

Nå har jeg nettopp kommet inn fra en herlig gå/joggetur med hunden. Jeg skiftet mellom å gå og jogge i 1,5 timer. Dette var i skogen her oppe, og et lite stykke på veien på slutten. Det var helt herlig! :)

Nå har jeg tatt meg et glass iskaldt sjokolademelk. Jeg vet ikke hvor jeg har det fra, men mener å ha hørt at sjokolademelk er en god ting å få i seg rett etter trening. Jeg vet ikke om det faktisk er sant, eller om det er helt på jorde, men det er lett for meg å gjøre det siden jeg elsker sjokolademelk og bare kan drikke det etter trening.

I kveld blir det middag til èn, siden jeg skal tilbringe resten av kvelden foran TV-en (og en liten sykkeltur helt i kveldingen). Jeg har fortsatt ikke bestemt meg for hva det blir, men siden det er fredag må det bli noe godt. Noe med karbonadedeig kanskje? Kanskje en sunn, næringsrik, hjemmelaget gryterett?

Ha en fin fredagskveld folkens! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Åh herlig lørdag!!

I dag har jeg sovet leeeenge. Jeg har treningsfritt også. Har bare vært på en veldig kort, rolig tur med hunden. Jeg har gangsperr i lår og rygg, så det blir godt med en hviledag. I morgen skal jeg på den obligatoriske søndagsturen :) Hver eneste søndag, uansett vær, går jeg tur. Noen ganger på fjellet, noen ganger i skogen, noen ganger i fjæra, andre ganger bare langs veien. Noen ganger sammen med familiemedlemmer, andre ganger sammen med venner, noen ganger alene, men alltid med hunden. Jeg syns at det er en veldig fin tradisjon og vane. Hvis man er litt gammeldags og kanskje tenker at søndag bør være en hviledag, kan man huske på at en rolig gåtur ikke krever mye slit og jobb, men kan gi en god opplevelse og god mosjon for det.

Men i dag skal jeg bare kose meg hjemme. Gjøre litt klesvask, se en film, sitte her på Kvinneguiden, spise god mat. Jeg har kjøpt inn mango, ananas, melon, yoghurt, og 80% mørk sjokolade for anledningen! Dette blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

I dag ble det heller en laaang, god sykkeltur i stedet for søndagsturen. :) Kom hjem med beina i kors etter turen. Er lenge siden jeg har syklet ordentlig, så det er noen muskler jeg ikke har brukt på en stund.

Etter jeg kom hjem har jeg skeiet ut med litt potetgull og godis :( Jeg tror ikke jeg havner i kalorioverskudd likevel, men man angrer jo alltid etterpå. I det øyeblikket man velger å kose seg er man lykkelig, og man unnskylder seg med at man fortjener det, men etterpå blir man bare deppa over at man ikke lot være. Det er sjeldent at jeg faller for slike fristelser. Har bygd meg opp en sterk viljestyrke. Men i dag har viljestyrken min vært på ferie, tror jeg..

Det er også fortvilende å se i speilet når man ikke ser forandringer. Man ønsker jo gjerne at det skal gå kjapt, og man oppnår resultater innen kort tid, men sånn er det jo ikke.. Det skal jo ganske mye til, og jeg må passe på å ikke miste motivasjonen. Jeg tror det er lurt å minne seg selv på målet hele tiden. Jeg får mye motivasjon av å se på The Biggest Loser på TV. Jeg er laaangt i fra deres størrelse. Og har samme vekt som noen av de går ned på programmet, så det kan kanskje ikke sammenlignes. Men det er likevel et godt program for alle fordi det kan inspirere og motivere! :)

I morgen blir det bytur med en venninne. Jeg skal passe på å få trent godt når jeg kommer hjem igjen. Fjelltur, kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

I dag har regnet høljet ned utenfor vinduene mine. Jeg stod opp i morges og bestemte jeg for at min planlagte fjelltur bare kunne avlyses. Ikke morsomt å gå i fjellet og tråkke i våte bekker. Jeg har sjekket værmeldingen for i morgen og det er meldt opphold, tror jeg, så jeg prøver igjen da! :) Vet ikke enda om det blir fjelltur eller om det blir annen trening. Jogging kanskje.

Men først må jeg få meg ordentlig joggesko! Klarte å ødelegge mine forrige joggesko, og nå aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe... Får titte litt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

På tide med en oppdatering igjen, kanskje?

De siste dagene har flydd forbi! Her går det unna med soling, bading og trening. Både fjelltur og joggeturer har foregått de siste dagene. Lite/dårlige spisevaner, men det kommer seg. Jeg kjenner at formen begynner å komme seg :) Er enda lagt fra målet, men jeg merker at jeg kan løpe lenger og raskere enn for noen uker siden. Det er god motivasjon til å fortsette.

Ja, og så har jeg kjøpt meg nye joggesko! Fungerer som god motivasjon det også ;) Kan ikke la joggeskoene ligge i gangen alene. Må brukes. Opp og hopp! Ut og løp! Hehe.

I morgen er det meldt sol og godt vær, så jeg satser på at værgudene gir meg sååå godt vær at jeg får solt skrotten litt. Soling, og kanskje en sykkeltur i morgen? Ja, og så skal jeg lage kinamat til venner! :) Har invitert på hjemmelaget kinamat hos meg. Kos. Mye å gjøre i morgen, merker jeg. Men det er godt det...

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...