Gå til innhold

Jeg ble kjemperedd for at mamma skulle se hva jeg så på..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år, og er på besøk hjemme for sommeren.

Iallfall, over til problemet:

Jeg kjedet meg istad, og satt på biblioteket vårt og leste random bøker. Tok frem en bok og bladde tilfeldigvis opp på en side. Kom på samliv.

Der var det beskrevet hva et samliv var, og det var bilder av en ung mann og dame, som liksom var nygifte.

Det stod en del om sex, og en del nakne bilder og sånt, og hva et samliv innebar, og akkurat da kom mamma inn da jeg bladde i denne boken.

Jeg ble livredd for at hun skulle se hva jeg leste, og satte den ifra meg og så i en annen bok om forskjellige tresorter...

Mamma har alltid vært veldig redd for at jeg skal få meg en kjæreste. Og har alltid uttrykt seg negativt angående det å få seg en kjæreste.

Dette er veldig sårt for meg, da jeg føler at hun ikke vil at jeg skal finne meg noen.

Husker at jeg som barn og tenåring ofte opplevde disse holdningene til mamma... Dette tok jeg til meg, og det har formet meg negativt, selv om jeg egentlig vil ha en kjæreste, og drømmer om vill og hemningsløs sex... Men også at jeg kan vise følelser og gi av meg selv til en annen partner. Vise kjærlighet?

Husker jeg så i et leksikon da jeg var sånn 9 år, og mamma ble rasende, fordi hun var redd for at jeg skulle lese om noe jeg ikke burde lese om...

Hun har alltid vært redd for at jeg skal finne ut av sex, og å bli uønsket gravid. Hun ville heller ikke prate om prevansjon til meg, fordi da kunne hun oppfordre til sex. Det sa hun selv...

Huff! Jeg bare trenger å prate med noen angående dette, fordi jeg er så ulykkelig, og ikke får leve det livet jeg lever.

Anonym poster: 5666574837ef1377c2039afa9875e4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du er 27 og moren din vil ikke at du skal finne deg kjæreste å være lykkelig med noen? Veldig rar mor du har, jeg har nok det motsatte av deg haha..

Anonym poster: 291b4cc900f6ce798ee6dab3a2f590e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skjønner ikke helt hvorfor du vil følge moren din sin vilje når det gjelder dette. Du er jo fri til å bestemme over deg selv.

Hadde det vært meg, ville jeg blitt så provosert over en over en slik mor at jeg hadde skaffet meg kjærester på rekke og rad...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er 27 og moren din vil ikke at du skal finne deg kjæreste å være lykkelig med noen? Veldig rar mor du har, jeg har nok det motsatte av deg haha..

Anonym poster: 291b4cc900f6ce798ee6dab3a2f590e3

Haha ... jo, jeg har nok en rar mor :sjenert:

Hvordan har du det, da? Jeg tror de fleste har det som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, utfra hvordan du forteller at moren din har reagert tidligere tror jeg neppe hun så hva du leste/så på. Jeg tror hun ganske umiddelbart ville fått en reaksjon dersom hun så det!!!

Når det er sagt lurer jeg; har du noen gang snakket med noen profesjonelle om dette? Det er ganske tydelig at det er moren din som har problemer her, men det er liten tvil om at hun har overført mye av dette over på deg... Det er stor sannsynlighet for at du kommer til å ha skyldfølelse den dagen du faktisk treffer noen, ikke fordi du gjør noe galt, men fordi du får dårlig samvittighet ovenfor moren din/kvier deg til å la henne treffe denne personen. Det er synd hvis du skal ødelegge potensielle forhold pga din mor. Jeg vet ikke noe om ditt forhold til menn opp gjennom, og det skal du slippe å legge ut om her, men tenk litt på om du har hatt samme forhold til menn/sex som dine jevnaldrede, og om dette isåfall kan være farget av din mors syn på menn/forhold...

Ønsker deg lykke til!!! :klemmer:

Anonym poster: 25b105a76c92d754eb96147d16c4a3e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor du vil følge moren din sin vilje når det gjelder dette. Du er jo fri til å bestemme over deg selv.

Hadde det vært meg, ville jeg blitt så provosert over en over en slik mor at jeg hadde skaffet meg kjærester på rekke og rad...

Jo, det er det jeg har lyst til, å bare skaffe meg kjæreste på kjæreste, selv om jeg håper at det klaffer på første forsøk, da.

Jeg har ikke det store behovet for å teste ut mange, men jeg har jo et behov for å teste ut en eller anne person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ... jo, jeg har nok en rar mor :sjenert:

Hvordan har du det, da? Jeg tror de fleste har det som deg.

Har moren din blitt såret noen gang? Kanskje hun er redd for at det samme skal skje med deg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke flere ganger hvor gammel du skrev du var....

Du er 27 det var ikke en skrivefeil? For i såfall, hva har din mor med om du får deg kjæreste, har sex, får barn osv?

På tide å "kutte navlestrengen"? Mor må godta at barnet sitt er voksent nå, og du må lære seg at dette er ting som er helt naturlig for deg å ta avgjørelser på selv og hva du vil. Ikke din mor. Du skal velge din egen lykke, ikke din mor...

Begynn å lev for deg selv og ikke tenk på hva din mor sier...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, utfra hvordan du forteller at moren din har reagert tidligere tror jeg neppe hun så hva du leste/så på. Jeg tror hun ganske umiddelbart ville fått en reaksjon dersom hun så det!!!

Når det er sagt lurer jeg; har du noen gang snakket med noen profesjonelle om dette? Det er ganske tydelig at det er moren din som har problemer her, men det er liten tvil om at hun har overført mye av dette over på deg... Det er stor sannsynlighet for at du kommer til å ha skyldfølelse den dagen du faktisk treffer noen, ikke fordi du gjør noe galt, men fordi du får dårlig samvittighet ovenfor moren din/kvier deg til å la henne treffe denne personen. Det er synd hvis du skal ødelegge potensielle forhold pga din mor. Jeg vet ikke noe om ditt forhold til menn opp gjennom, og det skal du slippe å legge ut om her, men tenk litt på om du har hatt samme forhold til menn/sex som dine jevnaldrede, og om dette isåfall kan være farget av din mors syn på menn/forhold...

Ønsker deg lykke til!!! :klemmer:

Jeg har gått i flere psykologer og psykiatere siden jeg var 20, men tør ikke nevne dette, da jeg har problem med å prate om følelse og sex og sånne ting. Føler meg ille til mote om jeg prater om gutter..

Har aldri hatt en kjæreste, men mine venninner har/har hatt faste forhold alle sammen. Flertallet av mine venninner har møtt den rett på første eller andre forsøk,

mens fåtallet har hatt flere forhold bak seg, men er single for øyeblikket.

Jeg er evig singel, fordi jeg sliter med følelser og tanker angående dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har moren din blitt såret noen gang? Kanskje hun er redd for at det samme skal skje med deg...?

Nei, det tror jeg ikke. Hun har jo vært gift i snart 40 år(giftet seg da hun var 20).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke flere ganger hvor gammel du skrev du var....

Du er 27 det var ikke en skrivefeil? For i såfall, hva har din mor med om du får deg kjæreste, har sex, får barn osv?

På tide å "kutte navlestrengen"? Mor må godta at barnet sitt er voksent nå, og du må lære seg at dette er ting som er helt naturlig for deg å ta avgjørelser på selv og hva du vil. Ikke din mor. Du skal velge din egen lykke, ikke din mor...

Begynn å lev for deg selv og ikke tenk på hva din mor sier...

Ja, jeg er 27, er snart 28..

Jeg har veldig lyst til å leve mitt eget liv, men jeg tør ikke. Er livredd for hva andre skulle mene om saken.

Sliter med mange tanker og følelser angående det å leve et selvstendig liv, og å møte en mann. Jeg kommer til å ha så dårlig samvittighet overfor å møte en mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått i flere psykologer og psykiatere siden jeg var 20, men tør ikke nevne dette, da jeg har problem med å prate om følelse og sex og sånne ting. Føler meg ille til mote om jeg prater om gutter..

Har aldri hatt en kjæreste, men mine venninner har/har hatt faste forhold alle sammen. Flertallet av mine venninner har møtt den rett på første eller andre forsøk,

mens fåtallet har hatt flere forhold bak seg, men er single for øyeblikket.

Jeg er evig singel, fordi jeg sliter med følelser og tanker angående dette.

Da er det desto større grunn til at du bør mote deg opp og snakke med noen om det!!! Tenk på alle årene du allerede har kastet bort fordi moren din har gitt deg skyldfølelse/problemer med gutter/forhold. Håper virkelig du klarer å få hjelp til dette!!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS du må bare kaste deg ut i eventyret som er livet. Spør du meg så er kjærligheten det nærmeste man kommer til meningen med alt. Det er lykken, og det er da man virkelig opplever glede - ja det å ha noen å dele alt med, både det vanskelige og det gode. Noen som er som deg, og som du kan fortelle alt til.

Å ha en kjæreste er fantastisk. Moren din har et veldig trist og usunt forhold til livet om hun tror det verste som kan skje deg er at du får en kjæreste.

Husk at det å ha kjærester, selv om det ikke skulle funke med nr 1,nr2,nr3 osv - men med nr 5, så er det selvfølgelig verdt hjertesorgen. Vi mennesker kommer oss gjennom hjertesorgen, og om vi er skikkelig lure så lærer vi av hva det var som gjorde at forholdet gikk dukken, og tar det positive med oss videre. Alltid tenke, hvordan kan jeg utvikle meg, og hvordan kan jeg lære av andre. Du må følge DINE behov. :)

Endret av lillevill
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du etnisk norsk? :sjenert: Jeg vet at i enkelte kulturer er kjæreste en big no no..!

Haha, jeg ventet på at den skulle komme. Nei, jeg og hele slekta er norske. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du til psykolog nå? Kanskje du kan skrive et "brev" til h*n der du forteller tankene/redselen/skyldfølelsen din? Gi det til h*n på slutten av neste møte, si at h*n skal lese det etter at du har gått, og at du gjerne vil prate om det neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det desto større grunn til at du bør mote deg opp og snakke med noen om det!!! Tenk på alle årene du allerede har kastet bort fordi moren din har gitt deg skyldfølelse/problemer med gutter/forhold. Håper virkelig du klarer å få hjelp til dette!!!! :klemmer:

Ja, jeg blir veldig frustert og lei meg når jeg tenker på alle årene jeg kunne levd et normalt liv. Føles som om jeg har sittet i fengsel...

Men sliter så med å prate om dette, at jeg ikke vet hvordan jeg skal si det... Legge det frem ... Kommer til å føle meg veldig dum og å skamme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du sammen med moren din?

Anonym poster: 4cf04d4ca1ea259da6b11ff53386eb36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du til psykolog nå? Kanskje du kan skrive et "brev" til h*n der du forteller tankene/redselen/skyldfølelsen din? Gi det til h*n på slutten av neste møte, si at h*n skal lese det etter at du har gått, og at du gjerne vil prate om det neste gang...

Ja, jeg går til psykolog, men jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir veldig frustert og lei meg når jeg tenker på alle årene jeg kunne levd et normalt liv. Føles som om jeg har sittet i fengsel...

Men sliter så med å prate om dette, at jeg ikke vet hvordan jeg skal si det... Legge det frem ... Kommer til å føle meg veldig dum og å skamme meg.

Hvorfor skal DU føle deg dum og fylt av skam? Det eneste du vil er å skape et forhold til en mann og føle nærheten til et annet menneske. Ingenting er mer naturlig enn det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...