Rainbow Skrevet 24. juni 2012 #21 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg bor i Oslo, så her er det i stor grad veldig greit med kollektivtransport. Men hvis vi skal steder der er vanskelig å komme seg til kollektivt kjører jeg. Uten å tenke over det, egentlig. Hvis vi skal samme sted, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #22 Del Skrevet 24. juni 2012 De tar bussen, trikken, t-banen e.l. akkurat lik jeg gjør. Jeg har sertifikat, men ikke bil. Kollektivtransport fungerer heldigvis like bra (eller dårlig) uavhengig av om man har sertifikat eller ikke... Anonym poster: d3adb49d86de06e85bf3cbdd495a68ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arlea Skrevet 24. juni 2012 #23 Del Skrevet 24. juni 2012 Har lappen, men tok den sent, og lar ofte bilen stå/låner den bort. Jeg forventer overhodet ikke å bli kjørt/hentet av andre. For det første kommer jeg meg helt fint rundt uten bil enten ved å sykle, gå eller busse, og for det andre liker jeg ikke å spørre andre om å kjøre meg, da jeg ser på det som mitt ansvar. Blir av og til kjørt et stykke på veien om noen skal samme vei, men er det langt unna, og f. eks. for sent til buss, så foretrekker jeg å ta taxi. Men jeg har venner som er veeeldig flinke til å hinte på seg skyss, og blir litt pinlig berørt av og til. Oftest er det ikke snakk om lange stykket å gå/store omveien å ta buss heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #24 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg bor i Oslo, så her er det i stor grad veldig greit med kollektivtransport. Men hvis vi skal steder der er vanskelig å komme seg til kollektivt kjører jeg. Uten å tenke over det, egentlig. Hvis vi skal samme sted, så hvorfor ikke? Er det på veien så kjører jeg gjerne vennene mine. Det er bare koslig! Men har spesielt en venninne som ikke ser greia med å få seg lappen, og det forstår jeg, for hun får alltid folk til å kjøre henne. Maser og klager over at det er langt. Er det ikke langt så er det kaldt ute, og det er jo ikke noe problem for de som har bil, "ikke sant". Anonym poster: 4a1bd0b76efbb2736e92307f0ceef352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 25. juni 2012 #25 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg har heller ikke lappen og jeg forventer aldri at venner eller familie kommer og henter meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #26 Del Skrevet 25. juni 2012 Etter at jeg fikk lappen for et par år siden, var det nok en del av mine såkalte "venninner" som mente at det var en selvfølge at jeg skulle kjøre på alt av jentekvelder, bursdager og andre sammenkomster (selv om flere av dem fikk lappen raskt etter meg). I og med at vi bor et godt stykke unna hverandre, så må jeg som oftest forbi de fleste av dem uansett, og da ble det forventet at de fikk sitte på. Hver eneste gang. De var også veeeeldig interesserte i f.eks. turer til Sverige, og da var det visst også en selvfølge at jeg skulle kjøre. Det skjedde for øvrig ikke, da jeg sa at "ja, hvis vi skal det, så regner jeg med at det er noen andres tur til å kjøre?" - ingen tur til Sverige gitt.. Det som provoserer meg noe helt ekstremt angående akkurat dette, er at enkelte ikke evner å se at bensin/diesel koster MYE penger. Vi er i studentalder hele gjengen, og jeg har da ikke noe mer råd til å leke (ubetalt) taxi enn det de andre har. Ikke tilbyr de seg å betale heller (unntatt én av dem), ikke sier de takk engang! Og selv om flere av de andre har lappen, så er det alltid "mamma/pappa har bilen, såå.." - da får du ta buss da, eller gå?! Herregud. Som om jeg har en egen bil stående til disposisjon liksom. Jeg låner av foreldrene mine jeg også. Denne kjøringa er det imidlertid helt slutt på, for denne utakknemligheten gidder jeg ikke være med på. Interessant at etter at jeg satte foten ned angående kjøring, så har det blitt en del færre jentekvelder.. Anonym poster: 4dcc99c73199e1e08c737f42d841eeb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2012 #27 Del Skrevet 25. juni 2012 Plukker opp folk uten noen problem jeg, men de blir ikke sur om jeg en dag ikke gidder. Da hadde jeg sikkert aldri plukket de opp igjen uten å ta betalt. :gjeiper: Anonym poster: 72f9175d4739ff34e9a87461448cb540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dagdrømmer Skrevet 25. juni 2012 #28 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg har ikke lappen, men får sitte på med venner til/fra steder når vi skal finne på noe sammen. Kollektivtilbudet her er nemlig svært dårlig og jeg har ikke råd til egen bil heller så de forstår jo hvorfor og jeg spørr aldri om skyss med mer eller mindre jeg vet at de skal samme vei som meg. I tillegg så er det jo bare dumt at alle seks-syv kjører egne biler hvis vi skal til samme sted og får plass til alle i en eller to biler. Vi har enkelt og greit løst det med at de får bensinpenger av meg eller at jeg betaler noe av utgiftene når vi skal finne på noe som koster penger eller skal kjøpe alkohol til fest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå