Gå til innhold

Er ødelagt etter et kort forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vært sammen med en mann i et halvt år som tok slutt. Det er nå ca 7 måneder siden det ble slutt. Jeg savner han fortsatt, og jeg har sørget veldig mye over at det ble slutt. Han har inngått ett nytt forhold, og her sitter jeg.

Hva skal jeg da gjøre om jeg i fremtiden kanskje har et langt forhold på mange år og det tar slutt? jeg kommer jo aldri i livet til å komme over det!!

Anonym poster: 784af38721f4206dcfdc7144f310ddbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om dette kanskje var ditt første forhold? Da er det i så fall naturlig å ta det litt ekstra hardt, rett og slett fordi det er første gang man får følt på effekten av kjærlighetssorg. Og ja, første gangen er helt jævlig. Man har liksom ingenting å sammenligne med...man føler seg bare deppa, nedbrutt og jævlig og det slår en som om man blir truffet av et godstog. Det samme kan også skje hvis det er en mann følte seg ekstra knyttet til, selv om det ikke er første gangen.

Men, det vil gå over, og når man har fått erfaring og bygd seg opp første gangen så føles det mye bedre. Man har fått føle på både opp og nedsiden av kjærlighet, og man har bekreftet ovenfor seg selv at en vil greie å komme seg igjennom det igjen hvis man skulle være uheldig på nytt :)

Så prøv å ikke bekymre deg. Det høres lett ut å si hvis man står med begge beina godt plantet oppi det hele, men la deg selv jobbe gjennom sorgen samtidig som du også fokuserer på andre aktiviteter med venner, hobbyer, jobb etc. Du har "bare" hatt sorgen i 7 måneder, og var man veldig knyttet til hverandre så er det ikke så lenge når det bare er litt over et halvt år siden det ble slutt selv om dere ikke var så veldig lenge sammen.

Anonym poster: ae38cfa49952dbf4ea5fdfea50be0601

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bedre, jeg lover!! For meg tok det 2 år å komme over min første forelskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ja, det var mitt første forhold :) Gleder meg til jeg kan gå en hel dag uten å ha han i tankene. Blir litt skremt jeg. Hvorfor gå inn i et forhold når du vet at det er en sjanse for å bli dumpa, og når du vet hvor vondt det gjør? Jeg vet svaret på det, men alikevel! Det får meg til å tenke.. at jeg aldri vil utsette meg for å gå inn i et forhold igjen. Hehe..

Takk for svar, godt å vite at det blir bedre når man har bygd seg opp litt erfaring!

Susih89: Wow...! Håper at du er helt over han nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susih89: Wow...! Håper at du er helt over han nå

Er over ham nå ja, og er lykkeligere enn noen gang i mitt nåværende forhold:) Så ikke gi opp kjærligheten! du har bare ikke funnet den rette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Tusen takk for gode ord :) Håper jeg møter han snart :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _La Femme

Har du prøvd å komme deg videre da? Det er et poeng at dersom man ønsker å starte på nytt, glemme det som var, og bli lykkelig igjen, må man faktisk jobbe for å gå slipp på det man hadde. Hvis man sitter inne og venter på at lykken og livet skal falle i fanget på en, har man failet. Det skjer ikke. Man må jobbe for det. Komme deg ut, finn på noe! Gjør et eller annet som gjør deg lykkelig. Begynn å date igjen? Få deg hobbyer. Innse at livet er ikke over bare fordi forholdet med denne mannen er det. Tro på skjebnen; det er en grunn til at det ikke ble dere for alltid, han var kanskje ikke "the one". Noe som også betyr at "the one" fortsatt er der ute et sted. Det gjelder bare å finne han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme over noen, må man velge å tenke fornuftig. Du må tenke at det er hans rett å elske den han vil, og han elsker ikke deg. Sånn er det bare. Det er hans rett, som du respekterer.

Ved å presse tankene dine til å tenke rasjonelt i stedet for å tenke på hvor fint det hadde vært om han elsket deg, så vil følelsene dine gradvis endre seg, og til slutt vil du ikke lenger savne ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...