Gå til innhold

Bo med en som røyker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som ikke-røyker, ville du valgt å bodd i kollektiv med en som røyker? Selv om røyking foregår utenfor huset så vil jo lukta som regel følge med inn.

Selv er jeg veldig overfølsom før røyk og blir skikkelig dårlig av det. En potensiell innflyter røyker og jeg er veldig usikker på om jeg skal si ja pga det. Er det urimelig av meg av å si nei til en røykede? Hva ville du gjort?

Anonym poster: abe4942e6c0dbea4133a9c2f192d631e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant det ikke blir røyket inne eller rett på utsiden av inngangsdør/verandadør så hadde det vært greit for meg.

Dersom du er overfølsom ovenfor røyk kan du jo nevne dette for den potensielle innflytteren. Regner med at h*n vil vise litt mer hensyn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Hvis han eller hun røyker ute er det ikke noe problem for meg. Jeg røyker innimellom og jeg røyker kun ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne ikke bodd med en røyker.

Anonym poster: 8fd1fba86d3e71b910175c76816dad84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg har vært røyker, og hadde jeg bodd med en som røyket så hadde jeg begynt igjen, så nei. Dessuten stinker det hore og hælvete av alt inne selv om personen røyker ute.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært røyker, og hadde jeg bodd med en som røyket så hadde jeg begynt igjen, så nei. Dessuten stinker det hore og hælvete av alt inne selv om personen røyker ute.

Da må jeg bare spørre,hvordan i alle dager lukter det hore?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min røyka når jeg bodde hjemme, røyka ute. Røyka setter seg inn i klær, møbler osv som han er i kontakt med - men ellers plaget det meg lite. Begynte derimot å røyke selv (INNE) når jeg flyttet i hybel. BLÆH, det ble det fort slutt på!

Nå har jeg slutta å røyke, bor med to som røyker (ute) og det går helt fint.

Anonym poster: f6894db6ccb816333676509d42ca916e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Da må jeg bare spørre,hvordan i alle dager lukter det hore?

Det er et uttrykk på lik linje som "det lukter grønne jævler" det lukter vel ikke egentlig grønne jævler gjør det vel.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Røyk setter seg i klær, og det dras med inn uansett om vedkommende kun røyker ute. Har lært av å ha en far som også kun røyker ute... røyken setter seg i tingene mine, og det er irriterende å måtte sitte på skolen og stinke røyk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ikke-røyker, ville du valgt å bodd i kollektiv med en som røyker? Selv om røyking foregår utenfor huset så vil jo lukta som regel følge med inn.

Selv er jeg veldig overfølsom før røyk og blir skikkelig dårlig av det. En potensiell innflyter røyker og jeg er veldig usikker på om jeg skal si ja pga det. Er det urimelig av meg av å si nei til en røykede? Hva ville du gjort?

Nei. Om jeg sitter i nærheten av noen som nettopp har røykt begynnre det å svi i øyne og hals. Er jeg i et rom der det røykes føles jeg som jeg kveles og det begynner å renne strie strømmer med tårer fra øynene mine mens det svir noe infernalsk.

Jeg vil ALDRI under noen som helst omstendighet bo sammen med noen som røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit for meg så lenge det ble røyket utendørs (og helst ikke ved dør og under vinduet mitt). Ekssamboeren min røyker, og det plagde meg lite, bortsett fra at det er bedre med en kjæreste som lukter menneske og ikke røyk...

Anonym poster: b7746e57ad15d63806f1e85149cef5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Om jeg sitter i nærheten av noen som nettopp har røykt begynnre det å svi i øyne og hals. Er jeg i et rom der det røykes føles jeg som jeg kveles og det begynner å renne strie strømmer med tårer fra øynene mine mens det svir noe infernalsk.

Jeg vil ALDRI under noen som helst omstendighet bo sammen med noen som røyker.

TS her. Erfarer det samme som deg, blir kjempedårlig av røyk og syk etterpå, veldig overfølsom. Men har ingen i familien som røyker og ingen nære venner som røyker så har igrunn lite erfaring med å være tett innpå noen som røyker. Bare irriterer meg grønn over folk som gjør det, men jeg har vel ikke noe rett å dømme folk heller. Hva er egentlig "verst" å si mellom: "nei, du får ikke bo her allikevel for du røyker" eller "forresten, hvis du skal bo her må du ta hensyn til meg hele tiden"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest villrev

Jeg kunne ikke bodd med en røyker. Har sensitive luftveier. Dessuten er lukta røykere har helt jævlig og den overføres til møbler o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg bare mer og mer usikker. Har jo både sofa og puter og pledd i fellesrom som jeg ikke vil skal stinke røyk, samt at jeg har to kaniner. Hvis det begynner å lukte røyk av kaninene så har man ihvertfall gått over streken :P Men men, det er jo ikke verre enn at jeg flytter ut selv skulle det bli for ille.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jytte

Nå blir jeg bare mer og mer usikker. Har jo både sofa og puter og pledd i fellesrom som jeg ikke vil skal stinke røyk, samt at jeg har to kaniner. Hvis det begynner å lukte røyk av kaninene så har man ihvertfall gått over streken :P Men men, det er jo ikke verre enn at jeg flytter ut selv skulle det bli for ille.

TS

Det må da vel lukte verre av to kaniner enn av en som røyker utendørs.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også veldig fintfølende for røyk, men da jeg bodde sammen med en røyker gikk det veldig bra. I begynnelsen måtte jeg "passe litt på", for hun gikk ofte rett utenfor og røyket inn ved åpne vinduer osv. men vi ble vant til å ta hensyn til hverandre.

Hun hadde en fast "røykejakke", og den spurte jeg pent om vi kunne henge i kottet ved gangen, ettersom den STINKA gammel røyk. Litt ekkelt å spørre, men hun hadde ikke noe i mot å gjøre det.

Foruten røykejakka var hun veldig renslig, og det var avgjørende. Røyklukt setter seg jo veldig i hår/tekstiler, og blir veldig sur over tid, men heldigvis dusja hun veldig ofte.

Anonym poster: 41c3c1f678f7ef970bb5c2fc2c0d2c86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til, kanskje dumt spørsmål men. Jeg har kronisk tette bihuler og har har hatt bihulebetennelser jevnlig det siste året - går på medisiner og venter på operasjon av bihulene, er generelt plaget og mye syk av dette. Er dette en sånn type ting som kanskje blir ennå verre med røyking rundt seg? Når man i tillegg er overfølsom i utgangspunktet (renner i øyne og får hodepine med en gang).

Det må da vel lukte verre av to kaniner enn av en som røyker utendørs.

Har du hatt kanin, eller? De lukter faktisk overhodet ingenting, de er like renslige som katter. Har masse besøk og spør alltid nye om de merker kaninene på lukta og det er det aldri noen som gjør ;) De er dotrente og holdes på en så overhodet renslig måte som mulig, samt at de er ute halve døgnet. Dessuten har det ingenting å si - hun var godt informert om at jeg har kaniner på forhånd, men jeg fikk ikke vite på forhånd at hun røykte.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville aldri bodd sammen med en røyker!

Anonym poster: 7a7533fd4733eeeae53965acf29c3037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...