Gå til innhold

Gjør hun dette for å "straffe" meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt er jeg sammen med ei jente som har et barn fra før. Vi starta med avstandsforhold for litt over et år siden.

Da jeg skulle flytte til byen hennes ville jeg bo litt aleine først av hensyn til barnet og å ta en roligere start på å bo nærmere hverandre. Dette syntes hun ikke så mye om i starten, men vi ble enige om at jeg skulle bo to-tre mnd alene først og så finne et sted sammen med henne og barnet da.

Nå har jeg bodd en mnd her, vi har det kjempefint sammen, og finner på mye, sover over hos hverandre osv.

I går tok jeg opp tråden om å flytte sammen, og da sier hun at hun ikke vil enda. Hun har det fint som vi har det, og har, som hun sier "blitt så vant til å bo alene" og trives med det at hun ikke ønsker å flytte sammen før om enda et lite år... hun sier altså at hun vil, men ikke enda..

Jeg kunne tenke meg at det skjedde rundt nyttår, mens hun nå snakker om sommerferien neste år som en fin tid å flytte på. Hun sier det passer bedre fordi da er hun ferdig med studier og har forhåpentligvis full stilling og jeg har fått bodd og jobba her i byen i et års tid, og vet om jeg trives..

Er dette en sånn sær jentegreie? Type "hevn" for at jeg ikke ville for noen mnd siden?

Hva ville dere gjort i min situasjon?

Anonym poster: 7dd5cccbb824afe384be6ae3cfb22e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tror ikke hun prøver å hevne seg på deg. Virker mer som at det faktisk er sånn hun føler det. Jeg ville respektert hennes ønske og ventet til neste sommer med å flytte :) Ingenting å stresse med. Nyt hverdagen som kjærester!

Anonym poster: cefd851d7e76b6d48da2831ca78fb0d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente selv.. og kjennner ikke din kjæreste.. men kan jo være at hun mener det? Kan være hun har reflektert over det og synes det er den beste løsningen.. Men om du er uenig må du jo ta opp dette med henne og forklare dine synspunkt!

Anonym poster: ae62cddd39dc33b1e656767a65713514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre henne om det er hevn for at du ikke ville flytte inn med henne med en gang. Jeg tror ikke det er en "sær jentegreie", men at hun har tenkt på saken og kommet frem til at det er mest fornuftig slik. Hun sier jo ikke bare "Jeg vil ikke enda", hun kommer med fornuftige argumenter for å vente til det er gått ett års tid.

Jeg synes hennes løsning høres ut som den bedre også, uten at jeg skal legge meg opp i det.

Anonym poster: 6eecb8e092b3737fdcf91aef249fc285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes argumentene hennes hørtes fornuftige ut jeg. Er nok bare sånn hun føler det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun ville flytte sammen med deg i begynnelsen synes jeg at argumentene for og vente hørtes ganske så smarte ut! Og tenke lang tid framover viser at hun vil skape en framtid med deg:) lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres fornuftig ut i mine ører også. Da får dere tid til å bli enda sikrere på hverandre før dere begynner å dele hverdagen, og du begynner å bli "innbodd" i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...