AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Del Skrevet 23. juni 2012 Ja, som feks hvordan leiligheten skal se ut, møbler osv. Føler egentlig at jeg ikke har en dritt jeg skal si og at han skal bestemme alt. Vil jo føle at jeg bor der jeg også :/ Anonym poster: 4391750f0dff6a055322c147114a13ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #2 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg mener du skal ha noe å si. Jeg betaler ikke leie en gang og har like mye å si. Anonym poster: c7081642c323e1dfd8a58a822b70ff4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #3 Del Skrevet 23. juni 2012 Om du betaler leie eller ikke spiller ikke så stor rolle synes jeg, bor man sammen så må man bestemme ting sammen. Anonym poster: c41bff146669441982cd2ad1de252d6e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AryaUnderfoot Skrevet 23. juni 2012 #4 Del Skrevet 23. juni 2012 Hadde ikke betalt leie til han med mindre dere har en avtale om at det er som ett avdrag slik at leiligheten en gang blir 50% din. Mener du skal noe å si når dere bor sammen, men er det hans leilighet kan det fort føles ut som om du bor HOS han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 23. juni 2012 #5 Del Skrevet 23. juni 2012 Bor du der, skal du også være med å ta valg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 23. juni 2012 #6 Del Skrevet 23. juni 2012 At han eier er ikke noe argument, du betaler faktisk også for å bo der! Og selvfølgelig har du og rett til å bestemme hvordan ting skal være i deres felles hjem!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arlea Skrevet 23. juni 2012 #7 Del Skrevet 23. juni 2012 Enten så bor man sammen, eller så gjør man det ikke. Man kan ikke "bo på besøk" til kjæresten sin, det blir det jo garantert krangling av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2012 #8 Del Skrevet 23. juni 2012 Nei, du har ikke rett til å bestemme noen av de "store tingene": oppussing, planløsing, maling, lysoppheng osv osv. Men de tingene som ikke er permanente, som møbeler, gardiner, plassering av møbeler, er det vel rettferdig at dere tar i samråd. Synes forresten du skal prøve å snakke med han om å kanskje kjøpe han ut/betale lånet sammen eller lignende. Slik det er nå så er det du som taper i lengden. Anonym poster: c6a98d4ff20243fdc65d19c447eb368d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Izzie-Rose Skrevet 24. juni 2012 #9 Del Skrevet 24. juni 2012 Her betalar han straum og leige, og eg mat og diverse. Eg bestem sikkert meir enn kva han gjer på korleis ting skal sjå ut :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #10 Del Skrevet 24. juni 2012 Ja, som feks hvordan leiligheten skal se ut, møbler osv. Føler egentlig at jeg ikke har en dritt jeg skal si og at han skal bestemme alt. Vil jo føle at jeg bor der jeg også :/ Anonym poster: 4391750f0dff6a055322c147114a13ae Du må jo være enhver utleiers drøm. Du betaler punktlig leie til han hver mnd, holder kjeft omkring interiørdetaljer og i tillegg får utleier masse gratis sex på kjøpet. Anonym poster: f0aca35479a2fe9ff3fab56866bfb9a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 24. juni 2012 #11 Del Skrevet 24. juni 2012 Her eier kjæresten og jeg "leier", betaler veeeeeeldig lav leie, så man kan jo diskutere om den i det hele tatt eksisterer Til tross for dette tar jeg mye avgjørelser jeg også, ang hvordan det skal se ut her. Alle møbler vi har kjøpt etter jeg har flyttet inn har vi bestemt sammen. Når han bygget nytt garderobeskap bestemte jeg like mye som han, når vi la ny tapet bestemte jeg dette da jeg handlet det inn. Jeg kjøper og bestemmer alt av pynteting, rett og slett fordi han ikke bryr seg om duken er hvit, lilla eller brun. Poenget mitt er: Uansett om han eier og jeg bare bor her, bestemmer vi like mye! Dette er HANS hus, men VÅRT hjem, og det er VELDIG viktig for meg! Jeg synes det er en selvfølge at begge skal bestemme slike ting, min kjære har nok det siste ordet i saken, men har enda ikke brukt dette og vil nok ikek gjøre det om jeg ikke plutselig ønsker rosa kjøkken. OM min kjære hadde nektet meg å være med på avgjørelsene hadde han værsegod måttet gjøre alt selv iallefall med tanke på oppussing. Hadde ikke lagt tapet i hele soverommet vårt alene om jeg ikke hadde fått vært med på å bestemme tapet engang, feks. Jeg synes du skal stå litt på krava dine, forklar han at dette er deres hjem, og da må du også få lov å ta DEL i avgjørelsene om hvordan det skal se ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #12 Del Skrevet 24. juni 2012 Ser dere for dere å være sammen "livet ut"? Det *er* jo hans leilighet, *han* som skal bo der etter et evt. brudd, og *han* som en gang skal selge den. Ellers så ser jeg ikke problemet med at du får bestemme over hvilke møbler, gardinger, puter osv dere skal ha, hvis du kjøper de for dine egne penger. Anonym poster: 08a5f00d1f6fb44ec89a6ac8e1f4be22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå