Athene Skrevet 24. juni 2012 #41 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg har ikke opplevd noe blant jevnaldrende venner, utenom de tilfellene der man har forelsket seg og gjort det slutt med respektive partnere. Og jeg har et stort nettverk, der rykter sprer seg fort. Men jeg har observert en del i jobbsammenheng. Gjerne yngre jenter og mellomledere/ledere. Alt fra klining på jobbfester til forhold som har vart over måneder og år. Også et par av de yngre guttene (ca 30) som roter litt i fylla. Men det er de samme råttene eggene som går igjen. De aller fleste mennene er stabile og flotte menn, som knapt flørter på jobbfester og seminarer. Så jeg trur mange koner sitter hjemme og bekymrer seg unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøffel Skrevet 24. juni 2012 #42 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Dette er en utbredt holdning, spesielt blant norske kvinner. Er det rart vi norske menn finner oss kvinner fra andre land? Men jeg er jo ikke homo (ikke at det er noe galt ved det), så om det er utbredt blant norske menn også, er jo noe jeg ikke bryr meg noe særlig om. Kan kun snakke for meg selv, og syns det er ikke ok å være utro. Men begge mine norske kjærester var utro mot meg, angret selvsagt etterpå, snakket om høyt alkoholoinntak bla bla, sparket dem på huet og ræva ut. Fant meg ei jente fra østlige breddegrader etterhvert, hun har et helt annet forhold til seksualitet og utroskap. Og nei hun er hverken fra Thailand, og jeg en gammal gris på 55. Så fordi du personlig har opplevd utroskap i to forhold, så mener du at det er en utbredt holdning blant norske kvinner at det er greit å være utro? Du er snar på å henge ut kvinner som verstingene, og så i neste innlegg innrømmer du at "så om det er utbredt blant norske menn også, er jo noe jeg ikke bryr meg noe særlig om." Hvordan kan du da mene at kvinner er verstinger, når du aldri har reflektert over menns meninger og vaner om dette? Ditt innlegg er poengløst og uten verdi. Og jeg klarer faktisk ikke å dy meg: i og med at du måtte krysse landegrensene til et fattig land for å klare å finne deg en underkuet liten kone (som uten deg ville ha levd sammen med sin familie i fattigdom og uten store fremtidsmuligheter for sine barn), så ringer det en varselbjelle. Du virker ganske generaliserende og bastant, og direkte bitter med dine innlegg. Kanskje fordi du personlig ikke klarte å finne deg ei søt og normal dame blant de 2,5 mill som finnes her i landet? Vel, kanskje de to utroskapene som har skjedd i dine norske forhold heller burde ha fått deg til å stikke fingeren i jorden og se om det er DEG det er noe galt med? Ingenting rettferdiggjør utroskap, men du burde heller se på hva som gikk galt i dine tidligere forhold, i stedenfor å bare rette en hyttende neve mot din utro partners kjønn. Det er ansvarsfraskrivende, og vi har nok av sære kvinnehatere på dette forumet. Jeg er forøvrig en kvinne som ALDRI har vært utro, ei heller kjenner jeg til utroskap i mine bekjentskapskretser. Endret 24. juni 2012 av Trøffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anns Skrevet 24. juni 2012 #43 Del Skrevet 24. juni 2012 Utroskap er dårlig selvkontroll!!!! Fy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 24. juni 2012 #44 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg synes det er lite utroskap i vår vennegjeng/krets og av bekjente. Sjelden jeg hører om det i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyld Skrevet 24. juni 2012 #45 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg kjenner ingen som er utro, verken kvinner eller menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2012 #46 Del Skrevet 24. juni 2012 Så fordi du personlig har opplevd utroskap i to forhold, så mener du at det er en utbredt holdning blant norske kvinner at det er greit å være utro? Du er snar på å henge ut kvinner som verstingene, og så i neste innlegg innrømmer du at "så om det er utbredt blant norske menn også, er jo noe jeg ikke bryr meg noe særlig om." Hvordan kan du da mene at kvinner er verstinger, når du aldri har reflektert over menns meninger og vaner om dette? Ditt innlegg er poengløst og uten verdi. Det var da voldsomt til sinne. Om menn har den holdningen eller ikke, går ikke utover meg som mann, derfor bryr jeg meg ikke om de har den holdningen, men jeg innrømmer jo at de har ofte det de og, men nå skal jo ikke jeg innlede et forhold til en mann, så derfor er det ikke noe jeg kan forholde meg til. JEg skal forholde meg til kvinner jeg. Og jeg klarer faktisk ikke å dy meg: i og med at du måtte krysse landegrensene til et fattig land for å klare å finne deg en underkuet liten kone (som uten deg ville ha levd sammen med sin familie i fattigdom og uten store fremtidsmuligheter for sine barn), så ringer det en varselbjelle. Du virker ganske generaliserende og bastant, og direkte bitter med dine innlegg. Kanskje fordi du personlig ikke klarte å finne deg ei søt og normal dame blant de 2,5 mill som finnes her i landet? Om hun er fattig eller rik vet jo du ikke noe om, så kanskje bedre at du ikke uttaler deg om det? Jeg har jo ikke avslørt hvor hun er fra, eller hvordan vi møttes, derfor er det vel denne tiraden fra deg som er verdiløs, all den tid den er basert på antagelser. Vel, kanskje de to utroskapene som har skjedd i dine norske forhold heller burde ha fått deg til å stikke fingeren i jorden og se om det er DEG det er noe galt med? Ingenting rettferdiggjør utroskap, men du burde heller se på hva som gikk galt i dine tidligere forhold, i stedenfor å bare rette en hyttende neve mot din utro partners kjønn. Det er ansvarsfraskrivende, og vi har nok av sære kvinnehatere på dette forumet. Jeg er forøvrig en kvinne som ALDRI har vært utro, ei heller kjenner jeg til utroskap i mine bekjentskapskretser. Ja det var min feil at de drakk seg såpass fulle at de valgte å være utro, for så i etterkant skylde på fylla, komme med diverse unnskyldninger, gråt og annen kvalme for å overbevise meg at det var meg de elsket. Og ja, hver gang en partner er utro, så er det den andre partens skyld. Den som er utro er jo fullstendig uskyldig. Jeg er glad for at de var utro mot meg, nå i ettertid, slik at jeg fant ut hvilken type kvinnfolk vårt samfunn har formet over tid. Når seksualmoralen er så lav som den er her til lands, så overrasker det meg ikke i det hele tatt at utroskap er så utbredt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå