Gjest pysepusen Skrevet 10. januar 2013 #681 Del Skrevet 10. januar 2013 Bare ikke ha tisselaken under hodet til babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #682 Del Skrevet 10. januar 2013 Takk for gode tips! Skal huske på tisselaken neste gang vi er på ikea. Lurt å slippe altfor mye melkelekkasje i senga ja. Igår så jeg et britisk program om forskjellige gravide kvinner, og en av de fødte hjemme i et badekar. Ble nok veldig inspirert, for i natt drømte jeg at jeg fødte og at det gikk kjempefort og greit. Håper bare det går like greit i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #683 Del Skrevet 10. januar 2013 Takk for gode tips! Skal huske på tisselaken neste gang vi er på ikea. Lurt å slippe altfor mye melkelekkasje i senga ja. Igår så jeg et britisk program om forskjellige gravide kvinner, og en av de fødte hjemme i et badekar. Ble nok veldig inspirert, for i natt drømte jeg at jeg fødte og at det gikk kjempefort og greit. Håper bare det går like greit i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. januar 2013 #684 Del Skrevet 10. januar 2013 Klart det går bra i virkeligheten også! Umulig å planlegge en fødsel, men uansett hvordan den blir så går det nok helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. januar 2013 #685 Del Skrevet 11. januar 2013 Hei og hå My.. Åssen går det med deg?? Har ikke fått tid til å lese her inne de siste ukene jeg. Og har egentlig ikke tid til å lese meg opp på hva som har skjedd heller Så gøy med 28 uker Nå er det ikke lenge igjen. Jeg syns det gikk kjempefort etter uke 28 Fin mage du har ogso forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #686 Del Skrevet 11. januar 2013 Hei Kakaoen! Alt bra med meg og magen! Litt bekkenløsning på gang, men er i full jobb foreløpig. Skal til legen idag, så får vi se hva han sier. Sprøtt at jeg har kommet til tredje trimester!! Hvordan står det til med deg og den lille da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 11. januar 2013 #687 Del Skrevet 11. januar 2013 Innom og ønsker deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. januar 2013 #688 Del Skrevet 11. januar 2013 Hei Kakaoen! Alt bra med meg og magen! Litt bekkenløsning på gang, men er i full jobb foreløpig. Skal til legen idag, så får vi se hva han sier. Sprøtt at jeg har kommet til tredje trimester!! Hvordan står det til med deg og den lille da? Kjedelig med bekkenløsning.. Mitt bekken begynner endelig å bli bra igjen. Hurra for det Gøy med 3. trim.. Kommer det et magebilde snart eller?? Jeg savner magen min sååå veldig. Kjenner jeg gleder meg til jeg kan bli gravid igjen Helt syke tanker så kort tid etter fødselen.. men men Går bra med oss. Vi koser oss hjemme. Savner ikke jobben i det hele tatt. Pluss at jeg har blitt kjent med mange nye mennesker gjennom graviditeten, så begynner å få et nettverk her i byen. Er veldig fornøyd med hverdagen.. som flyyyr av gårde Kjenner du mange med babyer eller som skal ha?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #689 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Takk i like måte Clafoutis! Godt å høre at du koser deg hjemme med baby Kakaoen, og at du har fått et større nettverk! Tror det er spesielt viktig å ikke bli sittende helt alene under hele permisjonen, man trenger jo litt voksenkontakt også. Jeg har flyttet tilbake til hjemstedet mitt, og det har jeg aldri angret på. Her har vi masse venner, og ikke mindre enn 5 vennepar som skal ha barn rundt samme tid som oss! Må klype meg i armen innimellom, føler meg så heldig! ---------------------------- På fredag var jeg hos legen, og han sykemeldte meg 50 %. Jeg fortalte bare hvordan jeg har det om dagen, og han mente det var lurt å trappe ned litt, da ville jeg sikkert orke jobben lenger. Det er nok veldig lurt, men kjenner på den dårlige samvittigheten ovenfor arbeidsgiver allikevel. .. Endret 13. januar 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 13. januar 2013 #690 Del Skrevet 13. januar 2013 Tror det er fornuftig at du ble 50 % sykemeldt jeg, My! Tenk på det legen sa, det er bedre at du holder ut lenger og i 50 %, enn at du etter hvert må sykemelde deg 100 %. Og det er viktig å ikke være helt utslitt til tiden etter fødsel gå, for den er ofte slitsom nok som den er. Og babyen kan jo komme før også, og da har du ikke engang de tre ukene før termin til å få slappet av og hentet deg inn. Jeg husker jeg var veldig glad for at jeg bare hadde jobbet 60 % de siste ukene da Plutten plutselig bestemte seg for å komme tre uker før termin. Ta vare på deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 13. januar 2013 #691 Del Skrevet 13. januar 2013 Lurt med 50% sykemelding! Hadde jeg bare hatt bekkenet å tenke på hadde det nok vært gradert sykemelding her også samt tilrettelegging på arbeidsplassen (det får arbeidsgiver dekket av NAV). Kjekkere å klare gradert til permisjon enn å måtte sitte hjemme hele tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 13. januar 2013 #692 Del Skrevet 13. januar 2013 Høres bra ut med gradert sykemelding Kan kanskje slippe unna så mye hjemmesitting som det blir med 100% om du skulle blitt helt utkjørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 13. januar 2013 #693 Del Skrevet 13. januar 2013 På fredag var jeg hos legen, og han sykemeldte meg 50 %. Jeg fortalte bare hvordan jeg har det om dagen, og han mente det var lurt å trappe ned litt, da ville jeg sikkert orke jobben lenger. Det er nok veldig lurt, men kjenner på den dårlige samvittigheten ovenfor arbeidsgiver allikevel. .. Sitter å kjenner på den samme dårlige samvittigheten selv. Hadde et lite sammebrudd når jeg kom hjem fra jobb på fredag fordi jeg var så sliten etter en veldig hektisk uke, og rasjonelt sett så vet jeg at det hadde vært det beste å trappe ned, spesielt siden jeg har hatt vonde kynnere som har kommet som persler på en snor hele helgen. Skal til jordmor på svangerskapskontroll på mandag, så jeg får høre hva hun sier. Håper egentlig at hun tar litt styringa og kommer med en klar anbefaling om hva jeg bør gjøre, og ikke lar det være opp til meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 13. januar 2013 #694 Del Skrevet 13. januar 2013 Nydelig gravidmage My84 :) Håper dere har hatt en fiiin helg Har dere funnet ut hva knøttet skal hete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter #695 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Tror det er fornuftig at du ble 50 % sykemeldt jeg, My! Tenk på det legen sa, det er bedre at du holder ut lenger og i 50 %, enn at du etter hvert må sykemelde deg 100 %. Og det er viktig å ikke være helt utslitt til tiden etter fødsel gå, for den er ofte slitsom nok som den er. Og babyen kan jo komme før også, og da har du ikke engang de tre ukene før termin til å få slappet av og hentet deg inn. Jeg husker jeg var veldig glad for at jeg bare hadde jobbet 60 % de siste ukene da Plutten plutselig bestemte seg for å komme tre uker før termin. Ta vare på deg selv! Ja, det er jo ikke noen som takker meg om jeg sliter meg helt ut før babyen kommer. Jeg tror at noe av grunnen til den dårlige samvittigheten min er at når jeg har fått tatt det med ro en stund så blir jeg mye bedre i bekken og rygg, og føler at jeg kan klare alt. Men så får jeg jo vondt igjen når jeg jobber... Lurt med 50% sykemelding! Hadde jeg bare hatt bekkenet å tenke på hadde det nok vært gradert sykemelding her også samt tilrettelegging på arbeidsplassen (det får arbeidsgiver dekket av NAV). Kjekkere å klare gradert til permisjon enn å måtte sitte hjemme hele tiden... Ja det er jo fint å kunne jobbe litt og ikke være hjemme hele tiden. Men jeg ble litt overrasket over at legen ga meg 50 % sykemelding med en gang, syns det var mye jeg. Høres bra ut med gradert sykemelding Kan kanskje slippe unna så mye hjemmesitting som det blir med 100% om du skulle blitt helt utkjørt Mye større sjans for at man orker å holde det gående lenger med gradert sykemelding ja. Men det er uvant, har aldri vært sykemeldt før jeg... Sitter å kjenner på den samme dårlige samvittigheten selv. Hadde et lite sammebrudd når jeg kom hjem fra jobb på fredag fordi jeg var så sliten etter en veldig hektisk uke, og rasjonelt sett så vet jeg at det hadde vært det beste å trappe ned, spesielt siden jeg har hatt vonde kynnere som har kommet som persler på en snor hele helgen. Skal til jordmor på svangerskapskontroll på mandag, så jeg får høre hva hun sier. Håper egentlig at hun tar litt styringa og kommer med en klar anbefaling om hva jeg bør gjøre, og ikke lar det være opp til meg.. Når jeg var hos legen så fortalte jeg bare hvordan jeg hadde hatt det de siste ukene, og da tok han styringa og foreslo sykemelding. Jeg ble litt satt ut av at han foreslo 50 % med en gang, og sa egentlig hverken ja eller nei. Så da sa han rett og slett at han mente det var den beste løsningen, og det er jeg glad for. Når det gjelder sånne ting trenger jeg også at fagpersonene tar styringa... Håper jordmoren din skjønner at du trenger å roe ned litt. Husk at mye stress er ugunstig for babyen din. Legen sa til meg at det kunne påvirke fosteret hvis jeg gikk rundt med smerter hele tiden og ble stresset av det. Nydelig gravidmage My84 :) Håper dere har hatt en fiiin helg Har dere funnet ut hva knøttet skal hete? Tusen takk snille deg. Jeg har hatt det kjempefint i helga, håper du også har det. Nei navn har vi ikke bestemt ennå, vi jobber med saken. Endret 13. januar 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 13. januar 2013 #696 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg hermer!! Gikk inn på etsy.com og fant den fine stelleveska med sjiraffer på. Vi bestilte den, vi Sambo syntes den var så fin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 14. januar 2013 #697 Del Skrevet 14. januar 2013 Kjenner meg veldig igjen! Jeg syns også legen min overdrev veldig mye når jeg nå ble 75% sykmeldt, og det 1 mnd av gangen!! Var veldig vanskelig å akseptere det i begynnelsen, er nesten aldri borte fra jobben, og er vant til å jobbe veldig mye med fullt trøkk og reising hele tiden. Nå kjenner jeg meg mye bedre og har litt dårlig samvittighet... Men prøver å tenkte fornuftig - hvis jeg hadde vært mer i jobb, hadde ikke formen vært bra. Jeg har heldigvis mulighet til å jobbe hjemme, så snikjobber litt innimellom i tillegg til å være på kontoret 25%. Det funker bra, for da kan jeg styre dagene selv, hvile ofte og ta det når jeg føler for det. Og i tillegg har jeg fått to(!) "erstattere" på jobb, og jeg kan velge og vrake i kremoppgavene;-) Det er en vanesak for hodet å ta det rolig, og nå har jeg begynt å kose meg hjemme og tenker at nå skal jeg hvile meg i form til fødselen og til at veslejenta kommer. Ikke særlig å møte fødsel og småbarnsperiode kroppslig og mentalt på bunn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 14. januar 2013 #698 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg er selv sykmeldt på jobben. Jeg får egentlig ikke så veldig dårlig samvittighet, både fordi det er annen hver lør. /søn. men også fordi det ikke går å tilrettelegge arbeidsforholdene der. Og jeg merker virkelig at jeg trenger de dagene fri når de er i tillegg til skole. Det er viktig å behandle kroppen pent disse tider så du fortjener de fridagene med god samvittighet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #699 Del Skrevet 15. januar 2013 Kjenner meg veldig igjen! Jeg syns også legen min overdrev veldig mye når jeg nå ble 75% sykmeldt, og det 1 mnd av gangen!! Var veldig vanskelig å akseptere det i begynnelsen, er nesten aldri borte fra jobben, og er vant til å jobbe veldig mye med fullt trøkk og reising hele tiden. Nå kjenner jeg meg mye bedre og har litt dårlig samvittighet... Men prøver å tenkte fornuftig - hvis jeg hadde vært mer i jobb, hadde ikke formen vært bra. Jeg har heldigvis mulighet til å jobbe hjemme, så snikjobber litt innimellom i tillegg til å være på kontoret 25%. Det funker bra, for da kan jeg styre dagene selv, hvile ofte og ta det når jeg føler for det. Og i tillegg har jeg fått to(!) "erstattere" på jobb, og jeg kan velge og vrake i kremoppgavene;-) Det er en vanesak for hodet å ta det rolig, og nå har jeg begynt å kose meg hjemme og tenker at nå skal jeg hvile meg i form til fødselen og til at veslejenta kommer. Ikke særlig å møte fødsel og småbarnsperiode kroppslig og mentalt på bunn.... De vet nok best disse legene. Men når jeg var hos legen i forrige uke hadde jeg mye mer vondt enn jeg har nå, og legen sa jo også at det er vanlig at det veksler mellom gode og dårlige perioder. Derfor lurer jeg litt på om 40 % hadde vært nok, så det blir 2 dager fri i uka i 5 uker istedenfor vekslende 2 og 3 dager fri i uka i 4 uker. Får kjenne litt etter så kan jeg sikkert avtale det med jobben. Jeg kan ikke jobbe hjemmefra, ellers hadde jo det vært en kjempebra løsning. Men du har nok helt rett i at det er en vanesak å ta det rolig. Det er selvfølgelig veldig uvant for meg å være hjemme på dagtid. Vanligvis er jeg oppe før 6 hver morgen for å dra på jobb, og hjemme i 5-tiden. Bruker 2,5-3 timer på reiseveien hver dag, veldig slitsomt for både rygg, bekken og kroppen generelt. Deilig å slippe det stresset der hver dag... Jeg er selv sykmeldt på jobben. Jeg får egentlig ikke så veldig dårlig samvittighet, både fordi det er annen hver lør. /søn. men også fordi det ikke går å tilrettelegge arbeidsforholdene der. Og jeg merker virkelig at jeg trenger de dagene fri når de er i tillegg til skole. Det er viktig å behandle kroppen pent disse tider så du fortjener de fridagene med god samvittighet:) Du har helt rett i det, det er ikke vits i å ha dårlig samvittighet. Det er viktig at man har litt overskudd igjen når babyene kommer! ------------------------------------------------------- Tenk at jeg er godt ute i tredje trimester allerede! Alt går bra med det lille gullet, hun vokser som hun skal i magen, og sparker og turner rundt som bare det. Hele magen hopper når hun holder på. Neste uke skal vi på 3D-ultralyd, det blir skikkelig gøy! Det går litt bedre med bekkenet nå, sikkert fordi jeg har tatt det mer med ro i det siste. Nå kan jeg til og med gå en liten tur uten at det gjør vondt! Men fysj, det er jo speilblank is over alt nesten, så sånn sett er det ikke så gøy å gå tur... Her er dagens magebilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 15. januar 2013 #700 Del Skrevet 15. januar 2013 Fine magen!! Også er du jo straks 29 uker Tiden flyyyyr!!! Godt at bekkenet er litt bedre, selvom det er is ute og man ikke får gått tur Men da får du iallfall slappet av enda mer! Og kanskje bekkenet ditt rett og slett har godt av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå