Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!

My84

Anbefalte innlegg

Høres ut som du har de samme dilemmaene i forhold til vogn som jeg har. Ønskevogna mi er en kryssning mellom TFK og Emmaljunga, hvor vogna ser ut som Emmaljunga sine vogner, hvor sportsdelen kan vendes begge veier, som har tre luftfylte hjul, og håndbrems. Desverre finnes ikke den vogna ;) For vår del var det det at sporsdelen kan vendes begge veier og utseendet som gjordet at vi endte på Emmaljunga. Eller, hvis jeg skal være ærlig så var det vel utseendet som til slutt tippet vektskåla i retning Emmaljunga. Både jeg og kjøre synes Emmaljungaen var mye finere å se på når begge vognene stod ved siden av hverandre, og siden begge vognene hadde fordeler og ulemper så ble vi litt "forført" av Emmaljungaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til det med samsoving, så sover Plutt stort sett mellom meg og mannen, men det hender jeg drar han (han ligger på et tynt ullteppe oppå et tisselaken) over på den andre siden, sånn at han ligger mellom meg og veggen, hvis jeg skal amme fra den venstre puppen. Kan amme fra den øverste puppen hvis jeg ligger mot høyre også, men det er ikke like komfortabelt som hvis jeg flytter han til andre siden :) Og han sover altså ikke på ammemadrass, det var en av de tingene vi skulle kjøpe før han kom, men som vi ikke rakk siden han kom tre uker for tidlig. Så vi begynte å samsove uten ammemadrass, men med intensjoner om å kjøpe det, men så har vi liksom bare aldri fått gjort det. Synes i grunnen også det funker helt greit uten :)

Og så spennende at dere er på vognjakt! En venninne har TFK Joggster Twist, og nå som gutten hennes er blitt 6 mnd er hun veldig misfornøyd med at ikke sportsvognsdelen kan vendes mot kjøreretningen. Hun visste jo om det på forhånd, men trodde ikke det skulle spille så stor rolle. Men det syntes hun det gjorde da det kom til stykket, hun sier hun føler han er litt for liten til å ha han sittende sånn at hun ikke ser han. Vi har jo Emmaljunga Nitro City med to svingbare hjul foran, og den synes jeg er akkurat like god å trille som TFK'en, og den blir også liten og lett når man slår den sammen så den er enkel å få inn i bilen. Har ikke trillet vogna vår i store snømengder enda, men har trillet i slaps og ca 10 cm snø, og det var i hvert fall ikke noe problem.

Samsoving høres jo supert ut. Og ikke minst koselig. :rodmer:

Godt å høre at mine bekymringer ang. TFK deles av andre. Da blir jeg mer sikker på at Emmaljunga er riktig valg. ;) Og som du sier, er de kjempegode å trille de også. Vi kommer nok ikke til å velge Nitro'en fordi vi bor landlig til og ønsker store gode lufthjul, men den ser super ut som storbyvogn! :Nikke:

Høres ut som du har de samme dilemmaene i forhold til vogn som jeg har. Ønskevogna mi er en kryssning mellom TFK og Emmaljunga, hvor vogna ser ut som Emmaljunga sine vogner, hvor sportsdelen kan vendes begge veier, som har tre luftfylte hjul, og håndbrems. Desverre finnes ikke den vogna ;) For vår del var det det at sporsdelen kan vendes begge veier og utseendet som gjordet at vi endte på Emmaljunga. Eller, hvis jeg skal være ærlig så var det vel utseendet som til slutt tippet vektskåla i retning Emmaljunga. Både jeg og kjøre synes Emmaljungaen var mye finere å se på når begge vognene stod ved siden av hverandre, og siden begge vognene hadde fordeler og ulemper så ble vi litt "forført" av Emmaljungaen ;)

Den vogna du beskriver høres perfekt ut, kanskje du skal begynne å designe barnevogner! :jepp:;) Det med håndbremsen syns jeg ihvertfall Emmaljunga burde vurdere, det må jo være veldig praktisk! Men nå er jeg ihvertfall helt sikkert på at det er Emmaljunga jeg vil ha. Det hjelper å høre andres meninger også. :Nikke: Så var det bare å velge farge da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Ja, jeg syns også Emmaljungavognene er veldig klassiske og pene barnevogner! :jepp: TFK-en blir mer sportslig på en måte. Det som jeg skulle ønske var på Edge'en også er håndbrems...er endel bakker her. Men jeg syns ikke Edge'en er så tung, så det går sikkert greit uten. Hva sa dine venninner om 3-hjuling kontra 4-hjuling da? :popcorn:

Vel, jeg skal prøve å sammenfatte hva de sa.. Man burde ta hensyn til hvor mye plass det var under vognen, for det var håpløst med for liten lagringsplass når man var på trille-/shoppingtur eller om man skulle handle mat.

De som hadde TFK eller MB klaget enormt over at de måtte snu mini når h*n bare var noen måneder gammel og mange hadde kjøpt seg Emmaljunga som sportsvogn faktisk..

Også påpekte alle at uansett hvor kjekke og smidige 3 hjulinger er så er det et faktum at 4 hjulinger er stødigere, værtfall om man skal på/av buss/trikk/ tog. Men de med 3 hjul tar mindre plass i bilen ;)

Også var det selvfølgelig en del synsing om det var de med 3 eller 4 hjul som er finest å se på, hvilke vogner som hadde den beste andrehåndsverdi, hvilke som hadde best kvalitet osv. Men det var faktisk etter jeg leste alt de skrev at jeg endelig bestemte meg helt, for de har allerede erfaringen, så jeg valgte å stole på dem :)

Lykke til meg valget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skal prøve å sammenfatte hva de sa.. Man burde ta hensyn til hvor mye plass det var under vognen, for det var håpløst med for liten lagringsplass når man var på trille-/shoppingtur eller om man skulle handle mat. De som hadde TFK eller MB klaget enormt over at de måtte snu mini når h*n bare var noen måneder gammel og mange hadde kjøpt seg Emmaljunga som sportsvogn faktisk..

Også påpekte alle at uansett hvor kjekke og smidige 3 hjulinger er så er det et faktum at 4 hjulinger er stødigere, værtfall om man skal på/av buss/trikk/ tog. Men de med 3 hjul tar mindre plass i bilen ;) Også var det selvfølgelig en del synsing om det var de med 3 eller 4 hjul som er finest å se på, hvilke vogner som hadde den beste andrehåndsverdi, hvilke som hadde best kvalitet osv. Men det var faktisk etter jeg leste alt de skrev at jeg endelig bestemte meg helt, for de har allerede erfaringen, så jeg valgte å stole på dem :)

Lykke til meg valget ;)

Så bra med litt tips fra de som har erfaring på området! :jepp: Nå har jeg bestemt meg for 4-hjuling, er sikker på at det er det beste valget for oss. Men nå har det dukket opp et nytt dilemma, lufthjul eller punkteringsfrie hjul?? Var jo skråsikker på at lufthjul var best, men etter å ha forhørt meg litt rundt virker det jo som at mange er fornøyd med punkteringsfrie hjul. City Cross'en er jo ganske mye lettere og nettere enn Edge'en, og det kan jo være fint når jeg skal dytte den vogna opp og ned bakkene her vi bor. City Crossen veier 12,2-13,2 kg med bag, litt avhengig av hvilke valg man gjør. Edge'en veier 16,2 kg med bag. Det er ganske stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Så bra med litt tips fra de som har erfaring på området! :jepp: Nå har jeg bestemt meg for 4-hjuling, er sikker på at det er det beste valget for oss. Men nå har det dukket opp et nytt dilemma, lufthjul eller punkteringsfrie hjul?? Var jo skråsikker på at lufthjul var best, men etter å ha forhørt meg litt rundt virker det jo som at mange er fornøyd med punkteringsfrie hjul. City Cross'en er jo ganske mye lettere og nettere enn Edge'en, og det kan jo være fint når jeg skal dytte den vogna opp og ned bakkene her vi bor. City Crossen veier 12,2-13,2 kg med bag, litt avhengig av hvilke valg man gjør. Edge'en veier 16,2 kg med bag. Det er ganske stor forskjell!

Etter å ha testkjørt venninners vogner både med punkteringsfrie og lufthjul så var ikke jeg i tvil om at jeg ville ha lufthjul når vi bestilte vogn værtfall. Syntes den vogna med lufthjul var mye mer behagelig å kjøre over små kanter, på grus og liknende. Men jeg tror det er veldig individuelt hva man legger vekt på der.

Man får jo city bag på classic understell også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha testkjørt venninners vogner både med punkteringsfrie og lufthjul så var ikke jeg i tvil om at jeg ville ha lufthjul når vi bestilte vogn værtfall. Syntes den vogna med lufthjul var mye mer behagelig å kjøre over små kanter, på grus og liknende. Men jeg tror det er veldig individuelt hva man legger vekt på der.

Man får jo city bag på classic understell også. :)

Ok, kanskje jeg får dra på babyshop igjen og prøvetrille litt mer. ;) Syns jo de med lufthjul er utrolig behagelige. Har vurdert classic understell med city bag. :jepp: Da blir vogna 1,4 kg lettere enn Edge. Men da får man færre valgmuligheter på farge på sportsvogndelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Ok, kanskje jeg får dra på babyshop igjen og prøvetrille litt mer. ;) Syns jo de med lufthjul er utrolig behagelige. Har vurdert classic understell med city bag. :jepp: Da blir vogna 1,4 kg lettere enn Edge. Men da får man færre valgmuligheter på farge på sportsvogndelen?

Nei, da får du bare marine og svart, vi endte opp med sistnevnte men det skulle vi hatt uansett. Tenker det er mest praktisk :) men City cross har jo utrolig mange fine farger å velge i da, både på bag og sportsdel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Jeg hadde nok heller valgt City Cross enn Edge, men det er kanskje også fordi den er likere på den vi har (og vi også vurderte City Cross da vi skulle kjøpe vogn). Jeg ville i k k e ha lufthjul jeg da, siden de jeg kjenner som har det synes det har vært litt stress at man må ha med pumpe hele tiden fordi det plutselig trenger å fylles på litt, samt at begge jeg kjenner som har lufthjul har opplevd punktering, med de problemer det innebærer.. Men det er nok sikkert bedre å trille ja, ser absolutt for meg at det blir "mykere" med lufthjul :) Hvilke farger/mønstre er det du synes er fine på city bagen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som mange er veldig fornøyde med hjulene på City Cross'en, og syns at det er god nok demping selvom det ikke er luft i hjulene. Skulle gjerne testa den litt i terrenget egentlig.

Jeg syns veldig mange av fargene er fine. Hvis jeg skal ha City Cross kan man jo velge forskjellig farge på bagdelen og sportsvogndelen, og siden jeg får et vårbarn vurderer jeg en lys bag, f.eks. capri creme. :) Så kan sportsvogndelen være i en mørkere farge, f.eks. grå, svart eller marine. Hvis jeg skal ha Edge går jeg nok for grå tror jeg, enten polar performance light grey eller grey leaves. Men jeg ombestemmer meg stadig vekk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat nå at den bagen jeg ville hatt på City Cross'en, city bag supreme, ikke kommer i capri creme...:( Men kunne hatt den i khaki da. Syns de leatherette bagene ser litt voldsomme ut for et sommerbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat nå at den bagen jeg ville hatt på City Cross'en, city bag supreme, ikke kommer i capri creme... :( Men kunne hatt den i khaki da. Syns de leatherette bagene ser litt voldsomme ut for et sommerbarn.

Jeg oppdaget det samme når jeg skulle bestille :( Heldigvis er det ikke så store forskjeller på bagene. Termobasebunn er strengt talt ikke noe man må ha, og insektsnett og solbeskytter som følger med i Supreme bagen kan du kjøpe ved siden av. Insektsnett koster vissnok 79 kr, så det blir ikke så store kostnaden. Ellers så er det jo det at Supreme bagen kan vugges når den står på gulvet da, det kan ikke vanlig City bag.

Alt i alt er bagene ganske like, og du får en god bag med vanlig city bag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppdaget det samme når jeg skulle bestille :( Heldigvis er det ikke så store forskjeller på bagene. Termobasebunn er strengt talt ikke noe man må ha, og insektsnett og solbeskytter som følger med i Supreme bagen kan du kjøpe ved siden av. Insektsnett koster vissnok 79 kr, så det blir ikke så store kostnaden. Ellers så er det jo det at Supreme bagen kan vugges når den står på gulvet da, det kan ikke vanlig City bag.

Alt i alt er bagene ganske like, og du får en god bag med vanlig city bag også :)

Nei, så stor forskjell er det jo ikke. :) Herlighet, jeg er så dårlig på å bestemme meg. Men hvis jeg bare får prøvetrillet Edge'en og City Cross'en en gang til skal jeg klare det. ;) Og så får vi håpe at samboeren er enig. :fnise: Men det tror jeg nok, han har for lenge siden skjønt at dette med vogn er en smule viktigere for meg enn for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så stor forskjell er det jo ikke. :) Herlighet, jeg er så dårlig på å bestemme meg. Men hvis jeg bare får prøvetrillet Edge'en og City Cross'en en gang til skal jeg klare det. ;) Og så får vi håpe at samboeren er enig. :fnise: Men det tror jeg nok, han har for lenge siden skjønt at dette med vogn er en smule viktigere for meg enn for han.

Min kjære fikk tidlig beskjed fra en kollega om at når det kom til vogner så var det bare være forberedt på å svelge kameler, være enig, og ikke klage når man skal ut å se på den samme vogna for 4 gang :fnise:

Nå var vi ganske enige da (tror jeg da, kanskje han bare fulgte rådet? :fnise:), så det ble ikke de store diskusjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Oi, så fine de supreme city bag'ene var, de visste jeg ikke om da vi kjøpte vogna vår.. Men vi kjøpte en limited edition-farge (navy dream) da, og den fantes nok uansett ikke i supreme-versjon. Det jeg synes ser ut som det mest geniale med supreme-bagen er at den kan vugges på gulvet. Lille Plutt er ikke noe glad i å sove i vognbagen når den ikke er klikket på understellet og vi er ute på tur, men hvis man hadde kunnet gynge på den så kan det hende den hadde vært mer populær til innesoving.

Her var det forøvrig også sånn at mannen var innforstått med at jeg skulle ha siste ordet når det gjaldt valg av vogn :fnise: Og han sa han syntes den jeg helst ville ha var den han likte best også, så enten var vi enige eller så var han bare diplomatisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest pysepusen

Hehe, er det ikke vi damer som bestemmer vogn? :ler: Mannen sa bare at han ikke ville ha en knalsk farge også fikk jeg kjøpe den jeg ville ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er det ikke vi damer som bestemmer vogn? :ler: Mannen sa bare at han ikke ville ha en knalsk farge også fikk jeg kjøpe den jeg ville ;)

Oops, innser nå at jeg handlet vogn uten å drøfte det med mannen i det hele tatt..! Hehe. Tok hensyn til begges behov da, tror jeg....;-) men vi skal ha joggevogn og sykkelvogn i tilegg, her skal mannen få plukke ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære fikk tidlig beskjed fra en kollega om at når det kom til vogner så var det bare være forberedt på å svelge kameler, være enig, og ikke klage når man skal ut å se på den samme vogna for 4 gang :fnise:

Nå var vi ganske enige da (tror jeg da, kanskje han bare fulgte rådet? :fnise:), så det ble ikke de store diskusjonene.

Ingen store diskusjoner i sikte her heller heldigvis, samboer har lagt fra seg tanken på TFK-vogn. :fnise: Vognkjøp er virkelig det siste jeg vil krangle om!

Oi, så fine de supreme city bag'ene var, de visste jeg ikke om da vi kjøpte vogna vår.. Men vi kjøpte en limited edition-farge (navy dream) da, og den fantes nok uansett ikke i supreme-versjon. Det jeg synes ser ut som det mest geniale med supreme-bagen er at den kan vugges på gulvet. Lille Plutt er ikke noe glad i å sove i vognbagen når den ikke er klikket på understellet og vi er ute på tur, men hvis man hadde kunnet gynge på den så kan det hende den hadde vært mer populær til innesoving.

Her var det forøvrig også sånn at mannen var innforstått med at jeg skulle ha siste ordet når det gjaldt valg av vogn :fnise: Og han sa han syntes den jeg helst ville ha var den han likte best også, så enten var vi enige eller så var han bare diplomatisk ;)

Den vugginga syns jeg også virker genial! :jepp: Fint å kunne bruke bagen til innesoving og en slags reiseseng når man er borte på besøk.

Det er i realiteten vi som bestemmer ja! ;) Men noen menn liker å føle at de ihvertfall blir tatt med på råd, tror jeg. ;)

Oops, innser nå at jeg handlet vogn uten å drøfte det med mannen i det hele tatt..! Hehe. Tok hensyn til begges behov da, tror jeg....;-) men vi skal ha joggevogn og sykkelvogn i tilegg, her skal mannen få plukke ut;)

Helt greit at man bestemmer litt forskjellige ting da. ;) Er ikke alt som er like viktig for begge to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 uker i dag! :strix: Feirer det med en kraftig forkjølelse...huff. :forkjola: Sesongens andre runde! Liker ikke. :sukk: Heldigvis blir jeg muntret opp av en liten aktiv jente som sparker som bare det. :hjerte:

Litt slitsomt å være hjemme mens håndtverkerne holder på, men nå er det forhåpentligvis siste dagen de er her! Tror det ikke før jeg får se det da men. Snart er det 2 uker siden de skulle være ferdig. :tunge1: Men fint blir det....med unntak av hakkene i den nye parketten som de allerede har lagd. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...