Gå til innhold

HJELP, TYPEN ER BORTE!

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Altså, ikke bokstavelig talt bortevekk, men han er helt fjern nå! En kamerat av han kjørte han hjem til meg for kanskje en time siden. Han sa at typen min var helt fjern nå, at han ikke viste om han hadde drukket eller røyka noe eller begge delene og at han møtte han i byen mens han gikk rundt i byen uten sko..

Så han kom hit til meg helt rød i øya, smårister og oppfører seg ikke normalt i det hele tatt!! Uten sko da, så sokkene hans hang jeg til tørk. Nå ligger han i sengen og sover tror jeg, hviler i hvert fall av rusen. Jeg spurte han hvor har du vært og hva har du drevet med. Han sier han ikke i det hele tatt har verken drukket eller røyka (pot altså, ikke vanlige sigaretter), men jeg SER jo at han i hvert fall har røyka!!

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå!! Jeg spurte han hvor han har vært og hvem han har vært sammen med. Først stirrer han bare litt rundt i lufta, så jeg spør og spør igjen. Han sier så at han har vært hos en kompis sammen med broren sin og en annen kamerat for å se på EM-kampen. Så sa han at han etterpå dro til byen for å være hos en annen kompis. Jeg vet han ALDRI hadde røyka foran sin bror, så det er da hos "kompisen" han må ha gjort det. Jeg spurte hva denne kompisen han var hos i byen heter (jeg vet nesten alle av hans kamerater som røyker), da svarer han ikke. Så spør jeg igjen, da sier han at det har han sagt fire ganger alt (noe han ikke har sagt i det hele tatt!). Så jeg spør igjen. Det er stille en stund, ser ut som han tenker leeeenge på hva han skal svare før han sier ett eller annet navn.

Helt ærlig, jeg er redd for at han har vært hos en jente. Men ettersom han har ting hos denne "kompisen" må jeg kjøre han dit i morgen, så da tenkte jeg å si at "jeg kan jo følge deg bort til døra da og til bilen igjen så kan vi prate" eller noe, så får jeg i hvert fall hilst på hvem enn det er han var hos.

Men selvfølgelig, jeg VET!! han har røyka. Jeg får prate med han i morgen, for jeg forstår virkelig ikke hvorfor han lyver for meg og nekter! Han har røyket "fast" før, men sluttet for rundt 4 måneder siden. Men uansett forstår jeg virkelig ikke hvorfor han ikke bare kan si det til MEG; kjæresten hans!!

Jeg vet det ikke er farlig å røyke litt en gang i blant, men når jeg vet han hadde et problem med dette for ikke så lenge siden og virkelig slet med å slutte, og i tillegg lyver om det.. Ja, da blir jeg bekymret..!! Og jeg har i tillegg hatt mistanker om at han har røyket de siste helgene nå også, han nektet også da. Men nå er jeg ikke så sikker lenger.

Får ikke sovet nå, han rister fortsatt litt i sengen. Får jo heller ikke pratet med han før i morgen heller. Det største problemet er hvis han prøver å lyve for meg i morgen også, noe jeg tror han vil prøve på. Jeg vil selvfølgelig heller ikke at han skal begynne å røyke igjen.. Jeg nekter å se på at han skal ødelegge for seg selv, familie forholdet har blitt mye bedre for han og han fikk igjen den 'gnisten' på livet etter at han sluttet å røyke hver eneste dag..

Noen som har tid til å hjelpe meg med noen råd her nå? :tristbla: Dette ble kanskje litt rotete og langt, og jeg vet ikke om jeg bare overreagerer til tusen heller her nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legevakt?

Anonym poster: 313c4b6cfb160551f2effe9324c5d0b2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakt?

Anonym poster: 313c4b6cfb160551f2effe9324c5d0b2

Enig.

Ring legevakten og forklar hvordan kjæresten din er og spør dem hva du skal gjøre.

Anonym poster: 132219ebdcab0fed778fa2fa7f729d69

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke han trenger legehjelp.. Han oppfører seg ikke normalt, som i edru tilstand. Men han er ikke noe "unormal" til å være høy. Han ligger nå og sover (JA jeg vet at han puster). Vet ikke hvor normalt det er å ringe legevakten for dette her, de gjør vel ikke så mye med det her uansett. men hvis jeg virkelig burde gjøre det så gjør jeg det selvfølgelig.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han KAN ha fått slag da, hvis han sier han ikke har rusa seg?

Jeg foreslår at du konfronterer han med det, og om han ikke protesterer så ville jeg tatt han med til legevakta!

Anonym poster: d393a9fb3d22456587fd255e5a8cd764

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sikkert røyka litt for mye og er stein som f... Da tar det gjerne litt tid før man greier å forstå et spørsmål, tenkt over det og formulert et svar.

Anonym poster: 608f8b532829c559e151cb4a65946c64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med ristingen er ikke helt unormalt når folk har røykt. Har selv opplevd det. Men du kjenner han best, se det an. Begynner han å riste voldsomt så ringer du selvfølgelig med en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre med en telefon for mye til legevakten enn en for lite.

Anonym poster: 132219ebdcab0fed778fa2fa7f729d69

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder du ikke ringe(eller gjøre noe med det). så skjønner jeg heller ikke hvorfor du gidder lage tråd om det.

jeg har dratt typen min til legevakta selv om han absolutt ikke ville. men kan love deg han er glad for det i dag. ellers hadde det gått riktig ille.

legevakten har ikke noe i mot å hjelpe om du ringer. de får MANGE rare spm der uansett.det er en del av jobben.

Anonym poster: 9b583233f101c30b50bd9e988d8e750b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du oss om råd ang. situasjonen, eller helsemessig?

Men jeg tror han "lyver" eller holder noe tilbake fordi han ikke vil ha noe krangling, bli kjeftet/sett ned på eller noe lignende. Negativ respons rett og slett.

Så kanskje om du prøver å spørre på en litt mer "vitsete" måte, enn en dømmende irritert måte, vil han åpne seg mer?

Vell, jeg vet ikke. Er så vanskelig å "tolke" situasjonen uten å ha sett den :P Hehe

Men jeg tror ikke du trenger med å stresse med legevakta med mindre du blir redd eller føler noe er galt. La instingtet ditt styre deg ;) Virker ikke som om du tror han er i fare på noe vis.

Men bare sørg for at han ligger på siden, slik at han ikke kveles i sitt eget spy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke vil ringe legevakta så kan du ringe rustelefonen på 08588, dyktige sykepleiere og leger som er mer enn villige til å hjelpe.

Endret av SemperFi
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte ikke noe sted i går, jeg følte ikke det var noe fare. Jeg har jo sett hvordan kroppen hans reagerer når han har røyka før, så sånn sett var det ikke unormalt. Jeg passet selvfølgelig på likevel, og etter et par timer fra han kom så roet alt seg ned igjen.

Spurte han idag igjen hva egentlig drev med i går, var ikke sur eller irritert i det hele tatt. Han sa han ikke hadde gjort noen ting.

Han sa idag at han brått hadde blitt helt uttafor, ut av ingenting. At han begynte å innbille seg ting eller "drømme" eller hvordan jeg skal forklare det, og at det var derfor han virket så fjern. Han sa også at han fikk det litt dårlig, så for seg at noen var ute etter han og at han skulle bli vrengt innsiden ut og at han da ble litt "borte". Men det er da langt ifra normalt å bare bli sånn ut av absolutt ingenting..!! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta et par tester.

Få han til å le

FÅ han til å klappe

Spør hvilken dag det er

Klarer han ikke noe av dette så burde du ringe.

Anonym poster: dee18b5e114b7189015b11df7c4f2212

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har helt sikkert røyket noe men tør ikke å innrømme det

Anonym poster: b1ce1dd40287235747975c9e36e81c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han sa idag at han brått hadde blitt helt uttafor, ut av ingenting. At han begynte å innbille seg ting eller "drømme" eller hvordan jeg skal forklare det, og at det var derfor han virket så fjern. Han sa også at han fikk det litt dårlig, så for seg at noen var ute etter han og at han skulle bli vrengt innsiden ut og at han da ble litt "borte". Men det er da langt ifra normalt å bare bli sånn ut av absolutt ingenting..!! :tristbla:

Altså, basert på dette, samt åpningsinnlegget ditt ser det for meg mest ut som om han har tatt noe annet. Det kan selvfølgelig oppstå hallusinasjoner og lignende av å røyke pot eller hasj også, men det er langt vanligere med syre. Det kan også være f.eks. fleinsopp.

At han ikke har tatt noe vet du jo at er bare tull og det er ikke noe særlig å ha en kjæreste som lyver til seg, ei heller en narkoman en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

nå har jeg røyka en del år og jeg har aldri opplevd at meg eller andre har blitt så fjerne av å røyke at vi går rundt uten sko og er helt fullstendig bortreist.

jeg har heller ikke problemer med å svare på spørsmål etter en joint, heller tvert i mot.

sikker på han ikke driver med andre ting enn bare røyking?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke ut som cannabis spør du meg, med mindre det har vært ekstremt potente greier og han ikke har gjort det før/på en veldig god stund.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke takler konsekvensene, så bør man ikke være sammen med en narkoman.

Anonym poster: 2967784f2d2093d2fbeb835ce38827b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...